K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

3 tháng 1 2019

Đáp án A

Kiến thức về thành ngữ

as cool as a cucumber : rất bình tĩnh

mete out punishment to sb: thi hành hình phạt đối với ai

Tạm dịch: William đã rất bình tĩnh khi thẩm phán thực thi hình phạt đối với anh ấy.

21 tháng 2 2019

Kiến thức kiểm tra: Giới từ

Công thức: be unaware of + N/V_ing: không nhận thức được việc gì

Tạm dịch: Theo như tôi đánh giá, cô ấy hoàn toàn không ý thức được mức độ nghiêm trọng của tình hình.

Chọn C

19 tháng 4 2017

D

had not done sth: đã không làm gì (thì quá khứ hoàn thành)

should have done sth: nên đã làm gì (nhưng thực tế đã không làm)

must not do sth: không được làm gì

need not have done sth: không cần đã làm gì (nhưng thực tế là đã làm)

=>Đáp án D

Tạm dịch: Hóa ra chúng ta không cần phải vội vã đến sân bay vì máy bay đã bị trì hoãn vài giờ.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.Edward Hopper is America’s most well-known realist painter, living by his philosophy, “The man’s the work. Something doesn’t come out of nothing.” He was reclusive and private in his personal life, with themes of introspection in his painting.Born in 1882,  by the age of 17 he had already decided to become an artist. He attended the New York School...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Edward Hopper is America’s most well-known realist painter, living by his philosophy, “The man’s the work. Something doesn’t come out of nothing.” He was reclusive and private in his personal life, with themes of introspection in his painting.

Born in 1882,  by the age of 17 he had already decided to become an artist. He attended the New York School of Illustrating, followed by the New York School of Art, where he bacame familiar with many leading figures such as William Merritt Chase and Robert Henri, founders of American Realism.

[1] Hopper was slow to develop compared with other young artists of that time, remaining at the New York School of Art for seven years. [2] Like the majority of young American artists of the period, he longed to study in France and left for Paris in October of 1906. [3] Indeed, this was a great influence upon the history of the modern movement in America, but Hopper later claimed that its effect on him was minimal. [4]

According to the passage, which of the following events probably had the greatest effect on Hopper as an artist?

A. being America’s best known realist painter

B. attending the New York School of Illustrating

C. attending the New York School of Art

D. studying in Paris

1
23 tháng 7 2019

Chọn C

Sự kiện quan trọng nhất đối với Hopper là attending the New York School of Art

Vì “the New York School of Art, where he bacame familiar with many leading figures such as William Merritt Chase and Robert Henri, founders of American Realism.” Đây là nơi Hopper quen thuộc với những nhân vật dẫn đầu – thành lập trường phái hiện thực Mỹ

3 tháng 4 2017

Chọn C

Giải thích ngữ pháp: need (not) + have + V-ed/V3: (không) cần làm gì trong quá khứ

Tạm dịch: Có vẻ như là ta đã không cần phải đến sân bay vội như vậy vì dù gì thì máy bay cũng đã lùi giờ bay xuống vài tiếng.

15 tháng 8 2017

Đáp án A

Giải thích:

A. bring up: nuôi dạy

B. take after: chăm sóc

C. look for: tìm kiếm

D. catch for - không có nghĩa

owe something to something: cho rằng có … là nhờ …

Dịch nghĩa: Sheila Hammond, người chỉ mới 23 tuổi khi được bầu là thành viên của Quốc hội, nói rằng tất cả thành công của cô ấy là nhờ vào cách mà mẹ của cô ấy, bà Margaret đã nuôi dạy cô.

Mark the letter A, B, C or D to indicate the most suitable response to complete each of the following exchanges.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.Edward Hopper is America’s most well-known realist painter, living by his philosophy, “The man’s the work. Something doesn’t come out of nothing.” He was reclusive and private in his personal life, with themes of introspection in his painting.Born in 1882,  by the age of 17 he had already decided to become an artist. He attended the New York School...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Edward Hopper is America’s most well-known realist painter, living by his philosophy, “The man’s the work. Something doesn’t come out of nothing.” He was reclusive and private in his personal life, with themes of introspection in his painting.

Born in 1882,  by the age of 17 he had already decided to become an artist. He attended the New York School of Illustrating, followed by the New York School of Art, where he bacame familiar with many leading figures such as William Merritt Chase and Robert Henri, founders of American Realism.

[1] Hopper was slow to develop compared with other young artists of that time, remaining at the New York School of Art for seven years. [2] Like the majority of young American artists of the period, he longed to study in France and left for Paris in October of 1906. [3] Indeed, this was a great influence upon the history of the modern movement in America, but Hopper later claimed that its effect on him was minimal. [4]

What is the best paraphrase of the following sentence? “Something doesn’t come out of nothing.”

A. An artist pulls a theme out of thin air

B. An artist’s work reflects his/her life

C. Something doesn’t have an effect on an art

D. There is no method to art

1
6 tháng 1 2017

Chọn B

Trước câu đó đã nói: “The man’s the work” (Con người chính là công việc) Vì thế “Something doesn’t come out of nothing.” Là muốn nói về sự ảnh hưởng của công việc đối với cuộc sống của một người

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 31 to 38. Let children learn to judge their own work. A child learning to talk does not learn by being corrected all the time. If corrected too much, he will stop talking. He notices a thousand times a day the difference between the language he uses and the language those around him use. Bit by bit, he makes the necessary changes to make his language...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 31 to 38.

Let children learn to judge their own work. A child learning to talk does not learn by being corrected all the time. If corrected too much, he will stop talking. He notices a thousand times a day the difference between the language he uses and the language those around him use. Bit by bit, he makes the necessary changes to make his language like other people’s. In the same way, children learn all the other things they learn to do without being taught – to talk, run, climb, whistle, ride a bicycle – compare their own performances with those of more skilled people, and slowly make the needed changes. But in school we

never give a child a chance to find out his mistakes for himself, let alone correct them. We do it all for him. We act as if we thought that he would never notice a mistake unless it was pointed out to him, or correct it unless he was made to. Soon he becomes dependent on the teacher. Let him do it himself. Let him work out, with the help of other children if he wants it, what this word says, what the answer is to that problem, whether this is a good way of saying or doing this or not.

If it is a matter of right answers, as it may be in mathematics or science, give him the answer book. Let him correct his own papers. Why should we teachers waste time on such routine work? Our job should be to help the child when he tells us that he can’t find the way to get the right answer. Let’s end all this nonsense of grades, exams, and marks. Let us throw them all out, and let the children learn what all educated persons must someday learn, how to measure their own understanding, how to know what they know or do not know.

Let them get on with this job in the way that seems most sensible to them, with our help as school teachers if they ask for it. The idea that there is a body of knowledge to be learnt at school and used for the rest of one’s life is nonsense in a world as complicated and rapidly changing as ours. Anxious parents and teachers say, “But suppose they fail to learn something essential, something they will need to get on in the world?” Don’t worry! If it is essential, they will go out into the world and learn it.

Exams, grades and marks should be abolished because children’s progress should only be estimated by __________.

A. parents

B. educated persons

C. the children themselves

D. teachers

1
25 tháng 10 2019

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Những bài kiểm tra và điểm số nên được bãi bỏ bởi vì sự tiến bộ của trẻ em chỉ nên được đo đếm bởi _______.

A. các bậc cha mẹ                                         B. những người có học thức

C. chính trẻ em                                               D. giáo viên

Thông tin: Let’s end all this nonsense of grades, exams, and marks. Let us throw them all out, and let the children learn what all educated persons must someday learn, how to measure their own understanding, how to know what they know or do not know.

Tạm dịch: Hãy kết thúc tất cả những điều vô nghĩa về điểm số và những kỳ thi. Chúng ta hãy vứt bỏ tất cả những điều đó, và để cho trẻ em học hỏi những gì mà tất cả những người có học thức phải học một ngày nào đó, cách đo lường sự hiểu biết của chính mình, làm thế nào để biết những gì họ biết hoặc không biết.

Chọn C

Dịch bài đọc:

Hãy để trẻ em học cách đánh giá công việc của mình. Một đứa trẻ tập nói không học bằng cách suốt ngày được sửa sai. Nếu sửa chữa quá nhiều, cậu bé sẽ ngừng nói chuyện. Cậu bé chú ý hàng nghìn lần mỗi ngày sự khác biệt giữa ngôn ngữ mình sử dụng và ngôn ngữ mà những người xung quanh mình sử dụng. Từng chút một, cậu bé tạo ra những thay đổi cần thiết để làm cho ngôn ngữ của mình giống như những người khác. Cũng như vậy, trẻ em học tất cả những thứ khác mà chúng học được mà không được dạy - nói, chạy, leo trèo, huýt sáo, đạp xe - so sánh sự thể hiện của chúng với những người giỏi hơn và dần dần tạo ra những thay đổi cần thiết. Nhưng ở trường chúng ta không bao giờ cho trẻ một cơ hội để tìm ra những sai lầm của mình cho chính mình, hãy để trẻ tự mình sửa chúng. Chúng ta làm tất cả cho cậu bé. Chúng ta hành động như thể chúng ta nghĩ rằng cậu bé sẽ không bao giờ nhận ra sai lầm trừ khi nó được chỉ ra cho cậu, hoặc sửa sai trừ khi cậu bé bị bắt phải làm. Chẳng bao lâu nữa cậu bé sẽ trở nên lệ thuộc vào giáo viên. Hãy để cho trẻ tự làm. Hãy để cậu bé tự tìm ra, với sự giúp đỡ của những đứa trẻ khác nếu cậu muốn, từ đó có nghĩa là gì, câu trả lời cho vấn đề đó là gì, cho dù đó có phải là một cách hay để nói hay làm điều này hay không.

Nếu nó là một vấn đề phải đưa ra câu trả lời đúng, như một câu hỏi trong toán học hoặc khoa học, hãy đưa cho cậu bé cuốn sách có lời giải. Hãy để cậu bé tự sửa lại bài tập của mình. Tại sao giáo viên lại nên lãng phí thời gian cho công việc thường ngày như vậy? Công việc của chúng ta là giúp đỡ đứa trẻ khi cậu bé nói với chúng ta rằng cậu không thể tìm ra cách để có được câu trả lời đúng. Hãy kết thúc tất cả những điều vô nghĩa về điểm số và những kỳ thi. Chúng ta hãy vứt bỏ tất cả những điều đó, và để cho trẻ em học hỏi những gì mà tất cả những người có học thức phải học một ngày nào đó, cách đo lường sự hiểu biết của chính mình, làm thế nào để biết những gì họ biết hoặc không biết.

Hãy để chúng tiếp tục công việc này theo cách có vẻ hợp lý nhất với họ, với sự giúp đỡ của chúng ta với tư cách là giáo viên ở trường học nếu chúng yêu cầu. Ý tưởng rằng có một cơ thể kiến thức để được học ở trường và sử dụng cho phần còn lại của cuộc đời một là vô nghĩa trong một thế giới phức tạp và thay đổi nhanh chóng như của chúng ta. Các bậc cha mẹ và giáo viên lo lắng nói, “Nhưng giả sử chúng không học được điều gì đó thiết yếu, những điều mà chúng cần để thành công trong thế giới này?” Đừng lo lắng! Nếu nó quan trọng, chúng sẽ đi ra ngoài thế giới và học nó.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50. Let children learn to judge their own work. A child learning to talk does not learn by being corrected all the time. If corrected too much, he will stop talking. He notices a thousand times a day the difference between the language he uses and the language those around him use. Bit by bit, he makes the necessary changes to make his language like other people's. In...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.

Let children learn to judge their own work. A child learning to talk does not learn by being corrected all the time. If corrected too much, he will stop talking. He notices a thousand times a day the difference between the language he uses and the language those around him use. Bit by bit, he makes the necessary changes to make his language like other people's. In the same way, children learn all the other things they learn to do without being taught - to talk, run, climb, whistle, ride a bicycle - compare their own performances with those of more skilled people, and slowly make the needed changes. But in school we never give a child a chance to find out his mistakes for himself, let alone correct them. We do it all for him. We act as if we thought that he would never notice a mistake unless it was pointed out to him, or correct it unless he was made to. Soon he becomes dependent on the teacher. Let him do it himself. Let him work out, with the help of other children if he wants it, what this word says, what the answer is to that problem, whether this is a good way of saying or doing this or not.

If it is a matter of right answers, as it may be in mathematics or science, give him the answer book. Let him correct his own papers. Why should we teachers waste time on such routine work? Our job should be to help the child when he tells us that he can't find the way to get the right answer. Let's end all this nonsense of grades, exams, and marks. Let us throw them all out, and let the children learn what all educated persons must someday learn, how to measure their own understanding, how to know what they know or do not know.

Let them get on with this job in the way that seems most sensible to them, with our help as school teachers if they ask for it. The idea that there is a body of knowledge to be learnt at school and used for the rest of one's life is nonsense in a world as complicated and rapidly changing as ours. Anxious parents and teachers say, "But suppose they fail to learn something essential, some­thing they will need to get on in the world?" Don't worry! If it is essential, they will go out into the world and learn it.

Question 48: Exams, grades and marks should be abolished because children's progress should only be estimated by _____________.

A. parents

B. the children themselves

C. teachers

D. educated persons

1
3 tháng 9 2018

Đáp án B

Dịch nghĩa: Thi cử, điểm số, và chấm điểm nên bị bỏ đi vì sự tiến bộ của trẻ em chỉ nên được đánh giá bằng ______________.

A. cha mẹ                 B. chính những đứa trẻ     C. giáo viên    D. những người có học

Giải thích: Thông tin nằm ở đoạn 2 “let the children learn what all educated persons must someday learn, how to measure their own understanding, how to know what they know or do not know”

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.Edward Hopper is America’s most well-known realist painter, living by his philosophy, “The man’s the work. Something doesn’t come out of nothing.” He was reclusive and private in his personal life, with themes of introspection in his painting.Born in 1882,  by the age of 17 he had already decided to become an artist. He attended the New York School...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Edward Hopper is America’s most well-known realist painter, living by his philosophy, “The man’s the work. Something doesn’t come out of nothing.” He was reclusive and private in his personal life, with themes of introspection in his painting.

Born in 1882,  by the age of 17 he had already decided to become an artist. He attended the New York School of Illustrating, followed by the New York School of Art, where he bacame familiar with many leading figures such as William Merritt Chase and Robert Henri, founders of American Realism.

[1] Hopper was slow to develop compared with other young artists of that time, remaining at the New York School of Art for seven years. [2] Like the majority of young American artists of the period, he longed to study in France and left for Paris in October of 1906. [3] Indeed, this was a great influence upon the history of the modern movement in America, but Hopper later claimed that its effect on him was minimal. [4]

 

A. the New York School of Illustrating and New York School of Art

C. the chief instructor at New York School of Art

D. William Merritt Chase and Edward Hopper

1
11 tháng 7 2018

Chọn B

Cuối đoạn 2 có nói: “where he bacame familiar with many leading figures such as William Merritt Chase and Robert Henri” (…các nhân vật dẫn đầu như William Merritt Chase and Robert Henri) vì thế, many leading figures là chỉ William Merritt Chase and Robert Henri