K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

12 tháng 1 2018

Bài 1:

1.a 2.a 3.a 4.c 5.c

12 tháng 1 2018

1. Listen and read (Nghe và đọc)

Dương: Mình chán quá. Cậu có kế hoạch gì tối nay không?

Mai: Không... Chúng ta sẽ làm gì?

Dương: Chúng ta đi xem phim nhé?

Mai: Ý kiến hay đấy! Chúng ta sẽ xem gì?

Dương: Chúng ta hãy xem phần phim ảnh của tờ báo kìa. Nó đề là phim Cát trắng đang chiếu ở rạp Kim Đồng lúc 8 giờ tối nay.

Mai: Nó là phim kinh dị. Phim đó làm mình sợ lắm.

Dương: Được thôi, cũng có phim Cây dừa điên đang chiếu ở rạp Ngọc Khánh.

Mai: Đó là phim gì?

Dương: Phim hài lãng mạn.

Mai: Nó nói về gì?

Dương: Nó nói về nữ giáo sư nổi tiếng và một nam ngôi sao phim ảnh. Họ bị đắm tàu trên đảo sa mạc và phải sống cùng nhau. Mặc dù vị giáo sư lúc đầu rất ghét nam ngôi sao điện ảnh, nhưng sau đó cô ấy đã đem lòng yêu anh ta vào cuối phim.

Mai: Ai đóng vậy?

Dương: Ngôi sao Julia Roberts và Brad Pitt.

Mai: Những nhà phê bình nói gì về nó?

Dương: Hầu hết họ nói rằng nó rất hài hước và mang tính giải trí.

Mai: ừ, mình biết rồi. Tại sao chúng ta không quyết định khi chúng ta đến đó?

Dương: Được, ý kiến hay đấy!

a. Read the conversation again and answer the questions (Đọc bài đàm thoại lần nữa và trả lời những câu hỏi.)

1. What does Duong suggest doing tonight?

A. Watching a TV show.

B. Watching a film

C. Staying at home.

2. Where does Duong find cinema information?

A. In a newspaper

B. By asking Mai. C. On the Internet.

3. Why doesn't Mai want to see White Sands?

A. She doesn't like that type of film

B. It's noton at the right time.

C. She has seen the film before.

4. How do critics feel about Crazy Coconut?

A. They all like it.

B. They don't like it.

C. Many of them like it.

5. Which film do Mai and Duong decide to watch?

A. White Sands.

B. Crazy Coconut.

C. They haven't decided yet.

b. Find the questions in the conversation that ask about Crazy Coconut. Then listen, check and repeat the questions.(Tìm những câu hỏi trong bài đàm thoại mà hỏi về phim Crazy Coconut (Cây dừa điên). Sau đó nghe, kiểm tra và lặp lại các câu hỏi.)

1. Loại phim

What kind of film is it?

Thể loại phim là gì?

2. Diễn viên/ ngôi sao Who does it star?

Ai là ngôi sao?

3. Cốt truyện (câu chuyện)

What is it about?

Nó nói về cái gì?

4. Đánh giá (ý kiến nhà phê bĩnh về bộ phim)

What have critics said about it?

Những ý kiến đánh giá về nó là gì?

2. Match the types of films with their definitions. Then listen, check and repeat. (Nối những loại phim với định nghĩa của chúng. Sau đó nghe, kiểm tra và lặp lại)

1 - d Một bộ phim cố gắng làm cho khán giả cười.

Comedy (Phim hài)

2 - f Một bộ phim có các nhân vật hoạt hình.

Animation (Phim hoạt hình)

3 - a Một phim diễn ra ở tương lai, thường nói về khoa học.

Science fiction (Khoa học viễn tưởng)

4 - c Một phim nói về một câu chuyện thú vị về kẻ sát nhân hoặc tội

phạm.

Thriller (Phim ly kỳ, kỳ dị)

5 - b Một phim kết hợp hài hước với một câu chuyện tình yêu.

Romantic comedy (Phim lãng mạn hài)

6 - e Một phim thể hiện những sự kiện hoặc câu chuyện đời sống thực sự

Documentary (Phim tài liệu)

7 - h Một phim trong đó những,điều đáng sợ và kỳ lạ xảy ra.

Horror (Phim kinh dị)

8 - g Một phim thường có nhiều trò nguy hiểm và đánh nhau.

Action (Phim hành động)

Are there any other types of films you can add to the list?

(Có loại phim nào khác mà em có thể thêm vào danh sách trên không?)

Historic film: about events and story is the past.

Phim lịch sử: nói về những sự việc và càu chuyện trong quá khứ.

Sport film: story about sport.

Phim thể thao: nói về những sự kiện thể thao.

3a. Think of a film. Fill in the blanks below. (Nghĩ về một phim. Điền vào chỗ trống bên dưới)

“Để mai tính”

- Type of film (Loại phim): Romantic comedy (lãng mạn hài)

- Actors/ stars (Diễn viên/ ngôi sao): Thái Hòa, Kathy Nguyễn, Dustin Nguyễn. The plot

- (Cốt truyện): About the love between and doorman in a luxury hotel and a rich female guest. Nói về chuyện tình yêu giữa một chàng trai nhân vièn trực cửa trong một khách sạn sang trọng và một nữ khách giàu có.

- Reviews (Đánh giá): Many critics like it. Nhiều nhà phế bình thích nó.

b. In pairs, interview each other and try to guess the film. (Làm theo cặp, phỏng vấn nhau và cố gắng đoán phim)

A : Loại phim đó là gì?

B: Nó là một phim hành động.

A: Ai đóng?

B: Nó có ngôi sao Daniel Craig đóng.

A: Nó nói về gì?

B: Nó nói về một điệp viên được gọi là 007.

A: Nó là Skyfall phải không?

B: Đúng!

22 tháng 2 2022

có thể gửi hình ảnh lên cho mình không???tìm sách lại thì hơi lâu bạn

22 tháng 2 2022

em phải chụp lên chứ,anh có sách đâu mà biết :v

21 tháng 9 2017

Dear (Tên của bạn),

I am having a birthday party on Sunday, May 25th. The party will be at my house at 24 Ly Thuong Kiet Street from 5:00 to 9:00.

I hope you will come and join the fun.

Love,

Lan Tel: 8 674 758

22 tháng 9 2016

bạn học sách mới hả nếu thế bạn gõ sachmem.vn mà học nhé có tất cả các bài trong sách giáo khoa và sách bài tập đó

22 tháng 9 2016

COMMUNICATION 

Extra vocabulary 

+myth: sự hoang đường                                                              +sleeping in: ngủ nướng 

+sushi: món sushi                                                               +vegetarians: người ăn kiêng

+vitamins: chất dinh dưỡng

Exercise 1: 

1. People who smile more are happier, and they live longer. (fact)

2. Sleeping in at the weekend helps you recover from a busy week. (myth)

3. Eat more fresh fish, like sushi, and you will be healthier. (fact) 

4. Sitting to close to the TV hurts your eyes. (fact) 

5. Pick up food you drop quickly, and it's safe to eat. (myth)

6. Vegetarians don't get enough vitamins in their food. (myth)

Exercise 2: Nghe radio nói những sự thất hoặc sự hoang đường về sức khoẻ và kiểm tra những câu trả lời của bạn ở bài tập 1.

 

 

17 tháng 3 2021

1 Keep your plants green

2 Use natural materials

 3 Unplug the plug from the outlet

4 Use clean energy

5 The 3R Principle (Reduce, Reuse, and Recycle)

6 Reduce the use of plastic bags

7 Take advantage of sunlight.

17 tháng 3 2021

Sao không ai giúp mình vậy😭😭

7 tháng 10 2016

vocabulary

Bài 1 là ngta cho mjh câu hỏi a, b, c, d rồi thì giờ mjh làm câu trả lời lun

A)you have a sunburn

B)you have a spots

C)you put on weight

D)you have a stomachache

E)you have a flu

Bài 2

1 spots

2 put on weight

3 sunburn

4 stomachache

5 flu

Bài 3

1.......less..........

2.......more........

3.......more.........

4......less.........

5 .....less.....

6.......more......

Bài 4

1I want to eat some junk food, but I am putting on weight

2) I don't want to be tired tomorrow, so I should go to bed early

3)I have a temperature, and I feel tired

4)I can ểcise every morning

Còn bài 5 bài 6 thì đọc thui có gì ko hiểu trog bài thì hỏi mjh nha

Tick cho mjh nha

7 tháng 10 2016

Thay vì mấy bn soạn cho bn chép lại thì bn tự lm đại đại đi.Đỡ mất thời gian.

6 tháng 10 2016

LESSON PLAN

Period   14:                                           UNIT 2: HEALTH

                                                          Lesson 6:   SKILLS 2  

Date of preparation :  September 13th, 2014

 Date of teaching      : September 15th, 2014

Classes                      : 7A1

I. Aims and Objectives:  

+ Language content:

- To help students review some words about health.

- To help students listen to get specific information about health problems and advice, and

- To make them master how to write a reply giving advice to someone with a health problem.

+ Language function: To make students know how to give and write a reply giving advice to someone with a health problem.

+ Educational aim: To make students stay healthy.

II. Language Contents:

                  a- Vocabulary: Vocabulary: health problems

                    b- Structures:  a paragraph

III. Techniques: pairwork, groupwork, individual work, question-answer, brainstorm

IV. Teaching aids: pictures, cassette, tape/ CD

V. Procedures:

1- Stabilization: (1m)                  

       a- Warm up:  Greeting.

       b- Checking absence:  Who’s absent today?

2- Checking up the previous knowledge: (5ms)

Questions:

 Key:

Marks:

1. Write new words: chế độ ăn kiêng , chuyên gia ,giữ dáng , lời khuyên

2. Listen and answer the questions:

a. What is a calorie ?

b. Where do you get calories ?

c. What is a healthy number of calories per day ?

d. Which activity uses more calories : walking and sleeping ?

1. Write new words: diet, expert , stay in shape, tip

 

3. Listen and answer the questions: *Possible answers:

a. A calorie is energy that helps us do our daily activities

b. we get calories from the food we eat

c. between 1.600 to 2.500

d. walking

4ms

6ms

3- New lesson:

Time

Teaching steps

 

 

A.LISTENING:

1. Lead-in:

- Give them the Olympic rings and asks them what these represent.

- Brainstorms with Ss as a class different words that come to mind when Ss think of the Olympics.

- Introduces students to the new lesson.

2. Pre- Listening:

Activity 1: Look at the picture below. Discuss the following questions with partner.

- Asks students to have a look at picture and discuss.

3. While- Listening:

Activity 2: Listen to the interview with an ironman. Tick the problems he had as a child.

- Lets students listen twice.

- Asks students to answer (play the tape again) and check.

*Key: sick, allergy

Activity 3: Listen to the interview again. What advice does he give about preparing for event?

- Lets students listen again.

- Asks students to answer (play the tape again) and check.

*Key: Do more exercise, sleep more, eat more fruit/vegetables

Activity 4: Are the following sentences true (T) or false (F)?

- Asks students to do the task individually

- Calls some Ss to give their answers and corrects.

*Key:

1.T, 2. F, 3.F, 4.F, 5T

4. Post- Listening:

Activity 5: Discuss in groups.

- Asks students to discuss in groups about 2minutes.

- Calls some representatives represent their answers.

B. WRITING:

1. Lead-in:

- Gestures and says “ I have a headache.  Can you give me an advice?”

- Introduces students to the new lesson.

2. Pre- writing:

- Explains: To give advice you can use:

+ You should….

+You can…

+ It will be good if you…

+Do something more/less…

3. While- writing

Activity 6: Look at Dr. Law’s advice page. Can you match the problems with the answers?

- Asks students to finish the task individually.

- Corrects and gives them the key

1. c, 2.b, 3a

4. Post- writing

Activity 6

-Has Ss work in pairs to do the task.

-Calls some pairs to share their problems and responses with the class.

5. Consolidation :

- Lets sts summarize the content of the lesson

6. Homework:

 

Grade 7:                                             LESSON PLAN

Period   15:                                           UNIT 2: HEALTH

                                                          Lesson 7:   LOOKING BACK AND PROJECTS        

Date of preparation :  September 16th, 2014

 Date of teaching      : September 18th, 2014

Classes                      : 7A1

I. Aims and Objectives:  

- To help the Ss review words relating to health.

- To help student review imperatives with more and less as well as compound sentences.

+ Language function: Students will be able to talk about health problems, give health advice..

+ Educational aim: To make students know how to stay healthy.

II. Language Contents:

a- Vocabulary: (review)

                        b- Structures:   (review)

III. Techniques: pairwork, groupwork, individual work, question-answer

IV. Teaching aids: pictures, cassette, tape/ CD

V. Procedures:

1- Stabilization: (1m)                  

       a- Warm up:  Greeting.

       b- Checking absence:  Who’s absent today?

2- Checking up the previous knowledge: (5ms)

Questions:

 Key:

Marks:

. Listen and answer the questions:

a. What will you do if you have flu?

b. I play computer games a lot and my eyes feel really dry. What should I do?

c. I have some spots. What can I do?

d. What do you do to have good health?

. Listen and answer the questions:

a. Drink more water./ Sleep more

b. You should try to rest your eyes.

c. You should wash your face more.

d. funny.

e. Eat sensibly and do more exercise

10 ms 

3- New lessons

A. Vocabulary:

1. Lead-in:

- Holds game: Network: Asks 2 teams to write all health problems

- Introduces the new lesson to students.

2. Pre- practice:

-Reminds Ss of health problems.

3. Controlled- practice:

Activity 1. What health problems do you think each of these people has?

-  Ask  students  to  complete  this  task individually.

- Call students to write the answers on the board.

- Correct the exercise with the whole class

Key: a. sunburn          b. spots            c. put on weight        d. stomachache             e. flu

Activity 2: Look at the pictures. Write the health problems below each person.

- Ask students to complete this task individually.

- Correct the exercise with the whole class.

Key: 1. spots   2. put on weight          3. sunburn 4. stomachache/ sick        5. flu

4. Free-Practice:

-Games: “hot seat”

B. Grammar

1. Lead-in:

- Holds game: Network: Asks 2 teams to write all health tips

- Introduces the new lesson to students.

2. Pre- practice:

Structures:

- Reviews :

A.Imperatives with more and less:

-Gives Ss a picture of a fat person

 

- Asks students a question “What should the boy do if he wants to lose weight?”

*Possible answers: He should eat less. / He should sleep less./ …

- Says:

+Eat less

+Sleep less.

+Eat less junk food.

+Do more exercise.

a. Form:

V + (o) + more/less + (n)

 b. Use: We can use the imperative for direct commands, orders or suggestions.

B. * Compound sentences:

-Write the sentence on the board and asks them to draw the form

a. Form:

Simple sentence, + and /or /but /so+ Simple sentence,

 b. Use: when we want to join two ideals, we can link two simple sentences to form compound sentences. We can do this using a coordinating conjunction like and ( for addition), or (for choice), but (for contrast), or so (for a result)

3- Controlled-practice:

Activity 3: Complete the health tips.

-  Ask  students  to  complete  this  task individually.

- Correct the exercise with the whole class.

Key: 1. less  2. more   3. more            4. Go outside       5. watch … TV       6. Do … exercise

Activity 4: Draw a line to link the sentences and a coordinator to form meaningful sentences.

-  Ask  students  to  complete  this  task individually.

- Call students to write the answers on the board.

- Correct the exercise with the whole class.

Key:

1. I want to eat some junk food, but I am putting on weight.                       

2. I don’t want to be tired tomorrow, so I should go to bed early.               

3. I have a temperature, and I feel tired.

4. I can exercise every morning, or I can

cycle to school.                      

Activity 5:

- Has students write the true sentences about them.

4. Free-Practice:

-Games: “shark attack”

C. Communication:

1. Lead-in:

-Asks Ss “ Where will you go if you have a very bad toothache?”

- Introduces the new lesson to students.

2. Pre- practice:

-Reminds Ss of health problems.

3. Controlled- practice:

Activity 5. Role-play.

- Ask students to work in pairs. Each student is the patient and other student is the doctor. Ask

them to choose one of the health problems to role-play a discussion.

Activity 6: Facts or Myths?

- Ask students to complete this task in pairs

- Correct the exercise with the whole class.

4. Free-Practice:

PROJECT:

- Asks students to do a survey about people’s health.

- Asks them to present their results.

5. Consolidation :

- Reminds sts the main ideas of the lesson

6. Homework :

 

 

24 tháng 5 2018

bạn lên mạng là thấy nhé

16 tháng 2 2017

4. Write a review of your favourite film. Use the information in 3, and the film review on Nick's blog as a model. You may follow the writing plan below.

I really like the film Forrest Gump. It is a romantic comedy with the acting of Tom Hanks.

It’s about the life of a stupid ugly man, Forrest and his love for a neighbor girl, Jenny. The film is moving and hilarious. The ending is happy, because they have good life and a son.

The acting of two characters is very good. The music is interesting and suitable for film content. The visuals are beautiful with scenery of countryside, crowded cites in USA.

Critics say that the film is the best film with moving scenes and meaningful messages.

I think that the film is so wonderful from actor, actress to visual, music.



20 tháng 2 2017

4. Write a review of your favourite film. Use the information in 3, and the film review on Nick's blog as a model. You may follow the writing plan below:

I really like the film Forrest Gump. It is a romantic comedy with the acting of Tom Hanks.

It’s about the life of a stupid ugly man, Forrest and his love for a neighbor girl, Jenny. The film is moving and hilarious. The ending is happy, because they have good life and a son.

The acting of two characters is very good. The music is interesting and suitable for film content. The visuals are beautiful with scenery of countryside, crowded cites in USA.

Critics say that the film is the best film with moving scenes and meaningful messages.