K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

Em chụp lên để anh chị và các bạn có thể hỗ trợ nhanh nhất có thể giúp em, em nhé! <3

25 tháng 2 2021

e lm trên máy tính nên ko chụp đc:)

 

7 tháng 5 2020

bạn vào vietjack sẽ tìm thấy thui 

chúc bạn học tốt ^v^

21 tháng 3 2022

Thật ko đó

Hay cố tình spam

 

29 tháng 6 2018

Tính số đo xx và yy ở các hình 47.48.49,50,51:

7 2 1

Giải:

Hình 47) 

Theo dịnh lí tổng ba góc trong một tam giác ta được:
x+900+550=1800x+900+550=1800
⇒x=1800−(900+550)=350⇒x=1800−(900+550)=350

Hình 48) 

Theo dịnh lí tổng ba góc trong một tam giác ta được:

x+400+300=1800x+400+300=1800
=>x=1800−(400+300)=1100=>x=1800−(400+300)=1100

Hình 49)

Theo dịnh lí tổng ba góc trong một tam giác ta được:

x+x+500=1800x+x+500=1800
⇒2x=1800−500=1300⇒2x=1800−500=1300 

x=650x=650

Hình50) 

Vì yy là góc ngoài tam giác nên ta có:

y=600+400=1000y=600+400=1000

Hai góc xx và ˆDKEDKE^ là hai góc kề bù nên:

x+400=1800x+400=1800

x=1800−400=1400x=1800−400=1400

Hình 51)

Áp dụng định lí tổng ba góc trong một tam giác vào ΔABCΔABC ta có:

ˆA+ˆB+ˆCA^+B^+C^

(400+400)+700+y=1800(400+400)+700+y=1800

y+1500=1800y+1500=1800

y=1800−1500=300y=1800−1500=300

Áp dụng định lí tổng ba góc trong một tam giác vào ΔACDΔACD ta có:

x+400+300=1800x+400+300=1800

x=1800−(400+300)=1100

11 tháng 11 2018

Giải bài 45 trang 125 Toán 7 Tập 1 | Giải bài tập Toán 7

+ ΔAHB và ΔCKD có

      HB = KD (=1)

      góc AHB = góc CKD(=90º)

      AH = CK (=3).

⇒ ΔAHB = ΔCKD(c.g.c)

⇒AB = CD (hai cạnh tương ứng)

+ ΔCEB và ΔAFD có

      BE = DF (=2)

      góc BEC = góc DFA (=90º)

      CE = AF (=4).

⇒ ΔCEB = ΔAFD ( c.g.c)

⇒ BC = AD (hai cạnh tương ứng)

b) ΔABD và ΔCDB có

      AB = CD

      AD = BC

      BD cạnh chung

⇒ ΔABD = ΔCDB (c.c.c)

⇒ góc ABD = góc CDB (hai góc tương ứng)

Vậy AB // CD ( hai gó so le trong bằng nhau )

k minh nha

11 tháng 11 2018

A B C D E F M N

(hình hơi xấu, thông cảm nha)

a) Xét \(\Delta AEB\)và \(\Delta DFC\) có: 

AE = DF

\(\widehat{AEB}=\widehat{DFC}=90^o\)

BE = CF

Do đó: \(\Delta AEB=\Delta DFC\) (c.g.c)

Suy ra: AB = DC (đpcm)

Xét \(\Delta BMC\) và \(\Delta DNA\) có:

MC = NA

\(\widehat{BMC}=\widehat{DNA}=90^o\)

BM = DN

Do đó: \(\Delta BMC=\Delta DNA\)

Suy ra: BC = AD (đpcm)

b) Xét \(\Delta ABD\) và \(\Delta CDB\) có:

AB = CD (câu a)

BC = AD (câu a)

BD là cạnh chung

Do đó: \(\Delta ABD=\Delta CDB\) (c.c.c)

Suy ra: \(\widehat{ABD}=\widehat{CDB}\) (so le trong)

=> AB // CD (đpcm)

22 tháng 9 2016

bạn học sách mới hả nếu thế bạn gõ sachmem.vn mà học nhé có tất cả các bài trong sách giáo khoa và sách bài tập đó

22 tháng 9 2016

COMMUNICATION 

Extra vocabulary 

+myth: sự hoang đường                                                              +sleeping in: ngủ nướng 

+sushi: món sushi                                                               +vegetarians: người ăn kiêng

+vitamins: chất dinh dưỡng

Exercise 1: 

1. People who smile more are happier, and they live longer. (fact)

2. Sleeping in at the weekend helps you recover from a busy week. (myth)

3. Eat more fresh fish, like sushi, and you will be healthier. (fact) 

4. Sitting to close to the TV hurts your eyes. (fact) 

5. Pick up food you drop quickly, and it's safe to eat. (myth)

6. Vegetarians don't get enough vitamins in their food. (myth)

Exercise 2: Nghe radio nói những sự thất hoặc sự hoang đường về sức khoẻ và kiểm tra những câu trả lời của bạn ở bài tập 1.

 

 

7 tháng 10 2016

vocabulary

Bài 1 là ngta cho mjh câu hỏi a, b, c, d rồi thì giờ mjh làm câu trả lời lun

A)you have a sunburn

B)you have a spots

C)you put on weight

D)you have a stomachache

E)you have a flu

Bài 2

1 spots

2 put on weight

3 sunburn

4 stomachache

5 flu

Bài 3

1.......less..........

2.......more........

3.......more.........

4......less.........

5 .....less.....

6.......more......

Bài 4

1I want to eat some junk food, but I am putting on weight

2) I don't want to be tired tomorrow, so I should go to bed early

3)I have a temperature, and I feel tired

4)I can ểcise every morning

Còn bài 5 bài 6 thì đọc thui có gì ko hiểu trog bài thì hỏi mjh nha

Tick cho mjh nha

7 tháng 10 2016

Thay vì mấy bn soạn cho bn chép lại thì bn tự lm đại đại đi.Đỡ mất thời gian.

6 tháng 10 2016

LESSON PLAN

Period   14:                                           UNIT 2: HEALTH

                                                          Lesson 6:   SKILLS 2  

Date of preparation :  September 13th, 2014

 Date of teaching      : September 15th, 2014

Classes                      : 7A1

I. Aims and Objectives:  

+ Language content:

- To help students review some words about health.

- To help students listen to get specific information about health problems and advice, and

- To make them master how to write a reply giving advice to someone with a health problem.

+ Language function: To make students know how to give and write a reply giving advice to someone with a health problem.

+ Educational aim: To make students stay healthy.

II. Language Contents:

                  a- Vocabulary: Vocabulary: health problems

                    b- Structures:  a paragraph

III. Techniques: pairwork, groupwork, individual work, question-answer, brainstorm

IV. Teaching aids: pictures, cassette, tape/ CD

V. Procedures:

1- Stabilization: (1m)                  

       a- Warm up:  Greeting.

       b- Checking absence:  Who’s absent today?

2- Checking up the previous knowledge: (5ms)

Questions:

 Key:

Marks:

1. Write new words: chế độ ăn kiêng , chuyên gia ,giữ dáng , lời khuyên

2. Listen and answer the questions:

a. What is a calorie ?

b. Where do you get calories ?

c. What is a healthy number of calories per day ?

d. Which activity uses more calories : walking and sleeping ?

1. Write new words: diet, expert , stay in shape, tip

 

3. Listen and answer the questions: *Possible answers:

a. A calorie is energy that helps us do our daily activities

b. we get calories from the food we eat

c. between 1.600 to 2.500

d. walking

4ms

6ms

3- New lesson:

Time

Teaching steps

 

 

A.LISTENING:

1. Lead-in:

- Give them the Olympic rings and asks them what these represent.

- Brainstorms with Ss as a class different words that come to mind when Ss think of the Olympics.

- Introduces students to the new lesson.

2. Pre- Listening:

Activity 1: Look at the picture below. Discuss the following questions with partner.

- Asks students to have a look at picture and discuss.

3. While- Listening:

Activity 2: Listen to the interview with an ironman. Tick the problems he had as a child.

- Lets students listen twice.

- Asks students to answer (play the tape again) and check.

*Key: sick, allergy

Activity 3: Listen to the interview again. What advice does he give about preparing for event?

- Lets students listen again.

- Asks students to answer (play the tape again) and check.

*Key: Do more exercise, sleep more, eat more fruit/vegetables

Activity 4: Are the following sentences true (T) or false (F)?

- Asks students to do the task individually

- Calls some Ss to give their answers and corrects.

*Key:

1.T, 2. F, 3.F, 4.F, 5T

4. Post- Listening:

Activity 5: Discuss in groups.

- Asks students to discuss in groups about 2minutes.

- Calls some representatives represent their answers.

B. WRITING:

1. Lead-in:

- Gestures and says “ I have a headache.  Can you give me an advice?”

- Introduces students to the new lesson.

2. Pre- writing:

- Explains: To give advice you can use:

+ You should….

+You can…

+ It will be good if you…

+Do something more/less…

3. While- writing

Activity 6: Look at Dr. Law’s advice page. Can you match the problems with the answers?

- Asks students to finish the task individually.

- Corrects and gives them the key

1. c, 2.b, 3a

4. Post- writing

Activity 6

-Has Ss work in pairs to do the task.

-Calls some pairs to share their problems and responses with the class.

5. Consolidation :

- Lets sts summarize the content of the lesson

6. Homework:

 

Grade 7:                                             LESSON PLAN

Period   15:                                           UNIT 2: HEALTH

                                                          Lesson 7:   LOOKING BACK AND PROJECTS        

Date of preparation :  September 16th, 2014

 Date of teaching      : September 18th, 2014

Classes                      : 7A1

I. Aims and Objectives:  

- To help the Ss review words relating to health.

- To help student review imperatives with more and less as well as compound sentences.

+ Language function: Students will be able to talk about health problems, give health advice..

+ Educational aim: To make students know how to stay healthy.

II. Language Contents:

a- Vocabulary: (review)

                        b- Structures:   (review)

III. Techniques: pairwork, groupwork, individual work, question-answer

IV. Teaching aids: pictures, cassette, tape/ CD

V. Procedures:

1- Stabilization: (1m)                  

       a- Warm up:  Greeting.

       b- Checking absence:  Who’s absent today?

2- Checking up the previous knowledge: (5ms)

Questions:

 Key:

Marks:

. Listen and answer the questions:

a. What will you do if you have flu?

b. I play computer games a lot and my eyes feel really dry. What should I do?

c. I have some spots. What can I do?

d. What do you do to have good health?

. Listen and answer the questions:

a. Drink more water./ Sleep more

b. You should try to rest your eyes.

c. You should wash your face more.

d. funny.

e. Eat sensibly and do more exercise

10 ms 

3- New lessons

A. Vocabulary:

1. Lead-in:

- Holds game: Network: Asks 2 teams to write all health problems

- Introduces the new lesson to students.

2. Pre- practice:

-Reminds Ss of health problems.

3. Controlled- practice:

Activity 1. What health problems do you think each of these people has?

-  Ask  students  to  complete  this  task individually.

- Call students to write the answers on the board.

- Correct the exercise with the whole class

Key: a. sunburn          b. spots            c. put on weight        d. stomachache             e. flu

Activity 2: Look at the pictures. Write the health problems below each person.

- Ask students to complete this task individually.

- Correct the exercise with the whole class.

Key: 1. spots   2. put on weight          3. sunburn 4. stomachache/ sick        5. flu

4. Free-Practice:

-Games: “hot seat”

B. Grammar

1. Lead-in:

- Holds game: Network: Asks 2 teams to write all health tips

- Introduces the new lesson to students.

2. Pre- practice:

Structures:

- Reviews :

A.Imperatives with more and less:

-Gives Ss a picture of a fat person

 

- Asks students a question “What should the boy do if he wants to lose weight?”

*Possible answers: He should eat less. / He should sleep less./ …

- Says:

+Eat less

+Sleep less.

+Eat less junk food.

+Do more exercise.

a. Form:

V + (o) + more/less + (n)

 b. Use: We can use the imperative for direct commands, orders or suggestions.

B. * Compound sentences:

-Write the sentence on the board and asks them to draw the form

a. Form:

Simple sentence, + and /or /but /so+ Simple sentence,

 b. Use: when we want to join two ideals, we can link two simple sentences to form compound sentences. We can do this using a coordinating conjunction like and ( for addition), or (for choice), but (for contrast), or so (for a result)

3- Controlled-practice:

Activity 3: Complete the health tips.

-  Ask  students  to  complete  this  task individually.

- Correct the exercise with the whole class.

Key: 1. less  2. more   3. more            4. Go outside       5. watch … TV       6. Do … exercise

Activity 4: Draw a line to link the sentences and a coordinator to form meaningful sentences.

-  Ask  students  to  complete  this  task individually.

- Call students to write the answers on the board.

- Correct the exercise with the whole class.

Key:

1. I want to eat some junk food, but I am putting on weight.                       

2. I don’t want to be tired tomorrow, so I should go to bed early.               

3. I have a temperature, and I feel tired.

4. I can exercise every morning, or I can

cycle to school.                      

Activity 5:

- Has students write the true sentences about them.

4. Free-Practice:

-Games: “shark attack”

C. Communication:

1. Lead-in:

-Asks Ss “ Where will you go if you have a very bad toothache?”

- Introduces the new lesson to students.

2. Pre- practice:

-Reminds Ss of health problems.

3. Controlled- practice:

Activity 5. Role-play.

- Ask students to work in pairs. Each student is the patient and other student is the doctor. Ask

them to choose one of the health problems to role-play a discussion.

Activity 6: Facts or Myths?

- Ask students to complete this task in pairs

- Correct the exercise with the whole class.

4. Free-Practice:

PROJECT:

- Asks students to do a survey about people’s health.

- Asks them to present their results.

5. Consolidation :

- Reminds sts the main ideas of the lesson

6. Homework :

 

 

13 tháng 10 2016

EX2

2.T

3.T

4.F

5.F

EX3

1.NOT TICK

2.TICK

3.TICK

4.NOT TICK

5.TICK

6.TICK

EX4

(1)GROWS FLANTS, FLOWER AND SEM THEM

(2) COOK MEAL AND BRING IT TO STUDENT STREET

(3)REPAIR TABLE ,CHAIRS,CAR IN THE HOUSE

(4)GIVE THE RIDE TO THE ELDERLY PEOPLE

(5)MENTOR THEMTO DO HOMEWORK AND HELP THEM STUDY LESSON

hihi

13 tháng 10 2016

Bạn phải viết câu hỏi ra nhé

1 tháng 10 2019

Em có thể chép rồi up lên hoặc chụp ảnh được không?

1 tháng 10 2019

Task 2. In pairs, take turns describing the people above. Your partner guesses which picture you are talking about. Then, discuss how you can help the people in these situations.

(Làm theo cặp, lần lượt miêu tả người ở trên. Bạn của bạn đoán bức hình bạn đang nói đến là gì? Sau đó, thảo luận cách mà bạn có thể giúp mọi người trong những tình huống này.)

Đáp án:

1. disabled people

A: These people don’t have the ability of doing activity. Some people can’t play sport, or even move their legs or hands. Provide education...

Help: Guide them to do exercise within their ability. Take them cross the road...

Tạm dịch:

. người khuyết tật

A: Những người này không có khả năng hoạt động. Vài người không thể chơi thể thao thậm chí không thể cử động chân tay. Hãy cho họ đi học...

Giúp đỡ: Hướng dẫn họ luyện tập trong khả năng của họ. Dắt họ qua đường...

2. elderly people

A: People have many years old. Their hair is white and they are very weak. They can’t do difficult activities. They do very slowly.

Help: Help them do difficult activity. Take them cross the road. Do the gardening for them. Donate clothes and money for them. Provide food for them...

Tạm dịch: người già

A: Những người có nhiều tuổi. Tóc họ bạc và họ rất yếu. Họ không thể làm việc nặng nhọc. Họ làm việc rất chậm.

Giúp đỡ: Giúp họ làm việc nặng nhọc. Dắt họ qua đường. Làm vườn giúp họ. Quyên góp tiền và quần áo cho họ. Cung cấp thức ăn cho họ.

3. homeless people

A: People don’t have the house. They have to stay outside; on road, under the bridge, in the park, in suburb station... They are very poor.

Help: Donate clothes and money for them. Provide food or accomodation for them...

Tạm dịch:người vô gia cư

A: Họ không có nhà. Họ phải ở ngoài đường; trên đường phố, dưới gầm cầu, trong công viễn, ở trạm xe điện ngầm... Họ rất nghèo.

Giúp đỡ: Quyên góp quần áo và tiền cho họ. Cung cấp thức ăn và chỗ ở cho họ...

4. people in a flooded area

A: They stay in an area which is flooded. Their houses are covered by water...

Help: Provide them food. Donate clothes and money for them. Take them to the higher and drier area.

Tạm dịch:người ở một khu vực bị lũ lụt

A: Họ sống trong khu vực bị lũ lụt. Nhà họ bị nước bao phủ.

Giúp đỡ: Cung cấp thức ăn cho họ. Quyên góp quần áo và tiền bạc cho họ. Đưa họ đến khu vực cao và khô ráo hơn.