Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
trời ơi khó wa đi mất tiếng anh ơi lớp 12 cơ
mà Liên Hồng Phúc còn chả hỉu đến chúng mk đúng ko các bn
Từ xa, cây giống như một sợi tóc màu xanh khổng lồ. Cha! Các thân cây lớn, hai người ôm. Rậm rạp xuất hiện các khối u như khối u. Tuy nhiên, ít người biết rằng trong tấm vải thô mà dòng nhựa mát mát đang chảy gió cho cây ăn cỏ. Mỗi mùa xuân, những cây mọc lên. Lá phượng giống như lá phượng, mỏng, trông như hạt dẻ non. Các nhánh cứng đầu,
Như hàng trăm cánh tay, nhặt ánh nắng mặt trời để sưởi ấm bản thân. Sau đó giai điệu nhịp điệu đầu tiên của mùa hè, cây bắt đầu nở hoa. Khi bạn không muốn thể hiện vẻ đẹp của mình, hoa sẽ được giấu trong khi chất béo màu xanh lá cây. Mỗi chồi, mỗi chồi uống đêm và tắm nắng vào ngày mai và từ từ nở. Hoa phượng có năm cánh,
Nhung nhung, một màu đỏ đầy đủ. Hoa dài nở hoa, xung quanh một lớp bột vàng. Đến cuối mùa, trên cây đổ vào cụm quả phượng mai. Phượng hoàng giống như con chim cánh cụt dài và to hơn.
Tôi thực sự yêu cây phượng hoàng lâu đời này. Hàng ngày, cây xanh giúp chúng ta học tập, chơi mát mẻ.
Mỗi hoa nở là chúng ta đang ngửi mùi quyến rũ, ngắm nhìn sự nhiệt tình của năm học. Mai xa trường học yêu dấu của tôi, tôi sẽ không quên nó mãi mãi.
Hic đã nhác làm bài đọc hiểu mà lại bị lôi vào
Theo ý kiến của riêng me thì nó như vậy nè
1.D
thực ra là ban đầu me khá phân vân đáp án A đó nhưng đó là khi mk chỉ mới đọc đoạn đầu tiên thôi chứ thực ra đáp án A theo mk là chưa nói lên đc cái main topic của cả bài này
2. B
nếu như me nhớ ko lầm thì " prior to" nếu nó là V đại loại thì nó có nghĩa là "trước"
thì có 2 từ na ná nghĩ là " ealier" và" forward " thực ra nếu mà nghĩa là " forward" thì đúng là "trước" nhưng nó thiên về là " phía trước" còn trong trường hợp này chú ý là ở đoạn văn đó prior knowledge nên me nghĩ là " ealier"
3. A
cái này cụ thể có trong bài luôn ấy nhỉ|?
Dòng à........ 2,3 đoạn 2 nha
4. D
dòng 5,6,7,8 của đoạn thứ 2 các bạn đọc kĩ và đáp án giống nhau rồi nè
5. C nha
đọc ngay cái câu trước từ " they" đó đi nha . Cái câu bắt đầu là "Unlike....|" đó á các bạn
Read the following passage and mark the letter A , B , C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 1 to 5 .
Successful students often do the followings while studying . First , they have an overview before reading . Next , they look for important information and pay greater attention to it ( which often needs jumping forward or backward to process information ) . They also relate important points to one another . Also , they activate and use their prior knowledge . When they realize that their understanding is not good , they do not wait to change strategies . Last , they can monitor understanding and take action to correct or " fix up " mistakes in comprehension .
Conversely , students with low academic achievement often demonstrate ineffective study skills . They tend to assume a passive role , in learning and rely on others ( e.g.., teachers , parents ) to monitor their studying , for example , low - achieving students often do not monitor their understanding of content ; they may not be aware of the purpose of studying ; and they show little evidence of looking back , or employing " fix - up " strategies to fix understanding problems . Students who struggle with learning new information seem to be unaware that they must extent effort beyond simply reading the content to understand and remember it . Children with learning disabilities do not plan and judge the quality of their studying . Their studying may be disorganized . Students with learning problems face challenges with personal organization as well . They often have difficulty keeping track of materials and assignments , following directions , and completing work on time . Unlike good studiers who employ a variety of study skills in a flexible yet purposeful manner , low - achieving students use a restricted range of study skills . They cannot explain why good study strategies are important for learning ; and they tend to use the same , often ineffective study approach for all learning tasks , ignoring task content , structure or difficulty .
( Source : Adapted from Study Skills : Managing Your Learning - NUI Galway )
Question 1 : What is the topic of this passage ?
A. Successful and low - academic achieving students
B. Successful learners and their learning strategies
C. Study skills for high school students
D. Effective and ineffective ways of learning
Question 2 : The word " prior " in the first paragraph is closest meaning to ................ ?
A. important B. earlier C. forward D. good
Question 3 : According to the passage , what can be learnt about passive students ?
A. They depend on other people to organize their learning
B. They are slow in their studying
C. They monitor their understanding
D. They know the purpose of studying
Question 4 : Which of the following is NOT an evidence of monitoring studying ?
A. Being aware of the purpose of studying B. Monitoring their understanding of content
C. Fixing up mistakes in understanding D. Looking at their backs
Question 5 : The underlined pronoun " They " in the last sentence refers to .......................
A. study strategies B. study skills
C. low - achieving students D. good studiers