K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question.

The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of the struggle between the old and the new generations of artists, each to assert its own style as the representative American art. The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design. The younger painters returning home from training in Europe worked more with figural subject matter and in a bold and impressionistic technique; their prospects for patronage in their own country were uncertain, and they sought to attract it by attaining academic recognition in New York. One of the results of the conflict between the two factions was that what in previous years had been referred to as the "American", "native", or, occasionally, "New York" school–the most representative school of American art in any genre–had by 1890 become firmly established in the minds of critics and public alike as the Hudson River school.

The sobriquet was first applied around 1879. While it was not intended as flattering, it was hardly inappropriate. The Academicians at whom it was aimed had worked and socialized in New York, the Hudson's port city, and had painted the river and its shores with varying frequency. Most important, perhaps, was that they had all maintained with a certain fidelity a manner of technique and composition consistent with those of America's first popular landscape artist, Thomas Cole, who built a career painting the Catskill Mountain scenery bordering the Hudson River. A possible implication in the term applied to the group of landscapists was that many of them had, like Cole, lived on or near the banks of the Hudson. Further, the river had long served as the principal route to other sketching grounds favored by the Academicians, particularly the Adirondacks and the mountains of Vermont and New Hampshire.

What does the passage mainly discuss?

A. The National Academy of Design

B. The training of American artists in European academies

C. Paintings that featured the Hudson River 

D. North American landscape paintings

1
25 tháng 5 2018

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Đoạn văn chủ yếu thảo luận về điều gì?

A. Học viện thiết kế quốc gia                        B. Đào tạo nghệ sĩ Mỹ tại các học viện châu Âu

C. Những bức tranh mô tả sông Hudson          D. Tranh phong cảnh Bắc Mỹ

Thông tin: The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting.

Further, the river had long served as the principal route to other sketching grounds favored by the Academicians, particularly the Adirondacks and the mountains of Vermont and New Hampshire.

Tạm dịch: Thuật ngữ "trường phái sông Hudson" được áp dụng cho các đại diện quan trọng nhất của tranh phong cảnh Bắc Mỹ thế kỷ XIX.

Hơn nữa, dòng sông từ lâu đã trở thành tuyến đường chính đến các khu vực phác thảo khác được các học giả ưa thích, đặc biệt là Adirondacks và vùng núi Vermont và New Hampshire.

Chọn C

Dịch bài đọc:

Thuật ngữ "trường phái sông Hudson" được áp dụng cho các đại diện quan trọng nhất của tranh phong cảnh Bắc Mỹ thế kỷ XIX. Chưa được biết đến một cách rõ ràng trong thời đại hoàng kim của phong trào tranh phong cảnh Mỹ, bắt đầu vào khoảng năm 1850 và kéo dài đến cuối những năm 1860, trường phái sông Hudson dường như xuất hiện vào những năm 1870 do kết quả trực tiếp của cuộc đấu tranh giữa các thế hệ nghệ sĩ cũ và mới, mỗi bên để khẳng định phong cách riêng của mình như là đại diện cho nghệ thuật của Mỹ. Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia. Các họa sĩ trẻ hơn trở về quê hương từ đào tạo ở châu Âu làm việc nhiều hơn với chủ đề tượng hình và trong một kỹ thuật táo bạo và ấn tượng; triển vọng về sự bảo trợ của họ ở đất

nước mình là không chắc chắn, và họ đã tìm cách lấy được nó bằng cách đạt được sự công nhận học thuật ở New York. Một trong những kết quả của cuộc xung đột giữa hai phe là những gì trong những năm trước đã được gọi là trường phái "Mỹ", "bản địa", hoặc, đôi khi là, trường phái "New York" – trường phái đại diện nhất của nghệ thuật Hoa Kỳ trong bất kỳ thể loại nào – đến năm 1890 đã trở nên vững chắc trong tâm trí của các nhà phê bình và công chúng như trường phái sông Hudson.

Cái tên này lần đầu tiên được áp dụng vào khoảng năm 1879. Mặc dù nó không có ý định tâng bốc, nhưng nó hầu như không phù hợp. Các học giả mà nó nhắm đến đã làm việc và xã hội hóa ở New York, thành phố cảng của Hudson, và đã vẽ dòng sông và bờ biển với tần suất khác nhau. Quan trọng nhất, có lẽ là tất cả họ đã duy trì với sự trung thực nhất định về cách thức kỹ thuật và bố cục phù hợp với những họa sĩ vẽ tranh phong cảnh nổi tiếng đầu tiên của Mỹ, Thomas Cole, người đã xây dựng một sự nghiệp vẽ phong cảnh Núi Catskill ở giáp sông Hudson. Một hàm ý có thể trong thuật ngữ áp dụng cho nhóm các họa sĩ vẽ tranh phong cảnh là nhiều người trong số họ, như Cole, sống trên hoặc gần bờ sông Hudson. Hơn nữa, dòng sông từ lâu đã trở thành tuyến đường chính đến các khu vực phác thảo khác được các học giả ưa thích, đặc biệt là Adirondacks và vùng núi Vermont và New Hampshire.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question. The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question. 

The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of the struggle between the old and the new generations of artists, each to assert its own style as the representative American art. The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design. The younger painters returning home from training in Europe worked more with figural subject matter and in a bold and impressionistic technique; their prospects for patronage in their own country were uncertain, and they sought to attract it by attaining academic recognition in New York. One of the results of the conflict between the two factions was that what in previous years had been referred to as the "American", "native", or, occasionally, "New York" school–the most representative school of American art in any genre–had by 1890 become firmly established in the minds of critics and public alike as the Hudson River school. 

The sobriquet was first applied around 1879. While it was not intended as flattering, it was hardly inappropriate. The Academicians at whom it was aimed had worked and socialized in New York, the Hudson's port city, and had painted the river and its shores with varying frequency. Most important, perhaps, was that they had all maintained with a certain fidelity a manner of technique and composition consistent with those of America's first popular landscape artist, Thomas Cole, who built a career painting the Catskill Mountain scenery bordering the Hudson River. A possible implication in the term applied to the group of landscapists was that many of them had, like Cole, lived on or near the banks of the Hudson. Further, the river had long served as the principal route to other sketching grounds favored by the Academicians, particularly the Adirondacks and the mountains of Vermont and New Hampshire.

According to the passage, what was the function of the National Academy of Design for the painters born before 1835?

A. It determined which subjects were appropriate

B. It supported their growth and development

C. It supervised the incorporation of new artistic techniques

D. It mediated conflicts between artists

1
11 tháng 9 2019

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Theo đoạn văn, chức năng của Học viện Thiết kế Quốc gia đối với các họa sĩ sinh ra trước năm 1835 là gì?

A. Nó xác định chủ đề nào là phù hợp.

B. Nó hỗ trợ cho quá trình phát triển của họ.

C. Nó giám sát việc kết hợp các kỹ thuật nghệ thuật mới.

D. Nó làm trung gian hòa giải xung đột giữa các nghệ sĩ.

Thông tin: The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design.

Tạm dịch: Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia.

Chọn B

Dịch bài đọc: 

Thuật ngữ "trường phái sông Hudson" được áp dụng cho các đại diện quan trọng nhất của tranh phong cảnh Bắc Mỹ thế kỷ XIX. Chưa được biết đến một cách rõ ràng trong thời đại hoàng kim của phong trào tranh phong cảnh Mỹ, bắt đầu vào khoảng năm 1850 và kéo dài đến cuối những năm 1860, trường phái sông Hudson dường như xuất hiện vào những năm 1870 do kết quả trực tiếp của cuộc đấu tranh giữa các thế hệ nghệ sĩ cũ và mới, mỗi bên để khẳng định phong cách riêng của mình như là đại diện cho nghệ thuật của Mỹ. Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia. Các họa sĩ trẻ hơn trở về quê hương từ đào tạo ở châu Âu làm việc nhiều hơn với chủ đề tượng hình và trong một kỹ thuật táo bạo và ấn tượng; triển vọng về sự bảo trợ của họ ở đất 

nước mình là không chắc chắn, và họ đã tìm cách lấy được nó bằng cách đạt được sự công nhận học thuật ở New York. Một trong những kết quả của cuộc xung đột giữa hai phe là những gì trong những năm trước đã được gọi là trường phái "Mỹ", "bản địa", hoặc, đôi khi là, trường phái "New York" – trường phái đại diện nhất của nghệ thuật Hoa Kỳ trong bất kỳ thể loại nào – đến năm 1890 đã trở nên vững chắc trong tâm trí của các nhà phê bình và công chúng như trường phái sông Hudson. 

 

Cái tên này lần đầu tiên được áp dụng vào khoảng năm 1879. Mặc dù nó không có ý định tâng bốc, nhưng nó hầu như không phù hợp. Các học giả mà nó nhắm đến đã làm việc và xã hội hóa ở New York, thành phố cảng của Hudson, và đã vẽ dòng sông và bờ biển với tần suất khác nhau. Quan trọng nhất, có lẽ là tất cả họ đã duy trì với sự trung thực nhất định về cách thức kỹ thuật và bố cục phù hợp với những họa sĩ vẽ tranh phong cảnh nổi tiếng đầu tiên của Mỹ, Thomas Cole, người đã xây dựng một sự nghiệp vẽ phong cảnh Núi Catskill ở giáp sông Hudson. Một hàm ý có thể trong thuật ngữ áp dụng cho nhóm các họa sĩ vẽ tranh phong cảnh là nhiều người trong số họ, như Cole, sống trên hoặc gần bờ sông Hudson. Hơn nữa, dòng sông từ lâu đã trở thành tuyến đường chính đến các khu vực phác thảo khác được các học giả ưa thích, đặc biệt là Adirondacks và vùng núi Vermont và New Hampshire.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question. The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question.

The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of the struggle between the old and the new generations of artists, each to assert its own style as the representative American art. The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design. The younger painters returning home from training in Europe worked more with figural subject matter and in a bold and impressionistic technique; their prospects for patronage in their own country were uncertain, and they sought to attract it by attaining academic recognition in New York. One of the results of the conflict between the two factions was that what in previous years had been referred to as the "American", "native", or, occasionally, "New York" school–the most representative school of American art in any genre–had by 1890 become firmly established in the minds of critics and public alike as the Hudson River school.

The sobriquet was first applied around 1879. While it was not intended as flattering, it was hardly inappropriate. The Academicians at whom it was aimed had worked and socialized in New York, the Hudson's port city, and had painted the river and its shores with varying frequency. Most important, perhaps, was that they had all maintained with a certain fidelity a manner of technique and composition consistent with those of America's first popular landscape artist, Thomas Cole, who built a career painting the Catskill Mountain scenery bordering the Hudson River. A possible implication in the term applied to the group of landscapists was that many of them had, like Cole, lived on or near the banks of the Hudson. Further, the river had long served as the principal route to other sketching grounds favored by the Academicians, particularly the Adirondacks and the mountains of Vermont and New Hampshire. 

Before 1870, what was considered the most representative kind of American painting?

A. Historical painting

B. Figural painting

C. Landscape painting

D. Impressionistic painting

1
19 tháng 10 2019

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Trước năm 1870, đâu được coi là đại diện cho hội họa ở Mỹ?

A. Tranh lịch sử            B. Tranh tượng hình

C. Tranh phong cảnh    D. Tranh ấn tượng

Thông tin: The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design.

Tạm dịch: Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia.

Chọn C

Dịch bài đọc:

Thuật ngữ "trường phái sông Hudson" được áp dụng cho các đại diện quan trọng nhất của tranh phong cảnh Bắc Mỹ thế kỷ XIX. Chưa được biết đến một cách rõ ràng trong thời đại hoàng kim của phong trào tranh phong cảnh Mỹ, bắt đầu vào khoảng năm 1850 và kéo dài đến cuối những năm 1860, trường phái sông Hudson dường như xuất hiện vào những năm 1870 do kết quả trực tiếp của cuộc đấu tranh giữa các thế hệ nghệ sĩ cũ và mới, mỗi bên để khẳng định phong cách riêng của mình như là đại diện cho nghệ thuật của Mỹ. Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia. Các họa sĩ trẻ hơn trở về quê hương từ đào tạo ở châu Âu làm việc nhiều hơn với chủ đề tượng hình và trong một kỹ thuật táo bạo và ấn tượng; triển vọng về sự bảo trợ của họ ở đất

nước mình là không chắc chắn, và họ đã tìm cách lấy được nó bằng cách đạt được sự công nhận học thuật ở New York. Một trong những kết quả của cuộc xung đột giữa hai phe là những gì trong những năm trước đã được gọi là trường phái "Mỹ", "bản địa", hoặc, đôi khi là, trường phái "New York" – trường phái đại diện nhất của nghệ thuật Hoa Kỳ trong bất kỳ thể loại nào – đến năm 1890 đã trở nên vững chắc trong tâm trí của các nhà phê bình và công chúng như trường phái sông Hudson.

Cái tên này lần đầu tiên được áp dụng vào khoảng năm 1879. Mặc dù nó không có ý định tâng bốc, nhưng nó hầu như không phù hợp. Các học giả mà nó nhắm đến đã làm việc và xã hội hóa ở New York, thành phố cảng của Hudson, và đã vẽ dòng sông và bờ biển với tần suất khác nhau. Quan trọng nhất, có lẽ là tất cả họ đã duy trì với sự trung thực nhất định về cách thức kỹ thuật và bố cục phù hợp với những họa sĩ vẽ tranh phong cảnh nổi tiếng đầu tiên của Mỹ, Thomas Cole, người đã xây dựng một sự nghiệp vẽ phong cảnh Núi Catskill ở giáp sông Hudson. Một hàm ý có thể trong thuật ngữ áp dụng cho nhóm các họa sĩ vẽ tranh phong cảnh là nhiều người trong số họ, như Cole, sống trên hoặc gần bờ sông Hudson. Hơn nữa, dòng sông từ lâu đã trở thành tuyến đường chính đến các khu vực phác thảo khác được các học giả ưa thích, đặc biệt là Adirondacks và vùng núi Vermont và New Hampshire.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question. The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question. 

The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of the struggle between the old and the new generations of artists, each to assert its own style as the representative American art. The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design. The younger painters returning home from training in Europe worked more with figural subject matter and in a bold and impressionistic technique; their prospects for patronage in their own country were uncertain, and they sought to attract it by attaining academic recognition in New York. One of the results of the conflict between the two factions was that what in previous years had been referred to as the "American", "native", or, occasionally, "New York" school–the most representative school of American art in any genre–had by 1890 become firmly established in the minds of critics and public alike as the Hudson River school. 

The sobriquet was first applied around 1879. While it was not intended as flattering, it was hardly inappropriate. The Academicians at whom it was aimed had worked and socialized in New York, the Hudson's port city, and had painted the river and its shores with varying frequency. Most important, perhaps, was that they had all maintained with a certain fidelity a manner of technique and composition consistent with those of America's first popular landscape artist, Thomas Cole, who built a career painting the Catskill Mountain scenery bordering the Hudson River. A possible implication in the term applied to the group of landscapists was that many of them had, like Cole, lived on or near the banks of the Hudson. Further, the river had long served as the principal route to other sketching grounds favored by the Academicians, particularly the Adirondacks and the mountains of Vermont and New Hampshire.

The word "monopolized" in paragraph 1 is closest in meaning to _______. 

A. repelled

B. dominate

C. alarmed

D. pursued

1
23 tháng 2 2018

Kiến thức: Đọc hiểu, từ vựng

Giải thích:

monopolize (v): độc quyền

repel (v): đẩy lùi                                            dominate (v): thống trị/ chiếm ưu thế

alarm (v): làm cho lo lắng, hoảng sợ               pursue (v): theo đuổi

=> monopolized = dominated

Chọn B

Dịch bài đọc: 

Thuật ngữ "trường phái sông Hudson" được áp dụng cho các đại diện quan trọng nhất của tranh phong cảnh Bắc Mỹ thế kỷ XIX. Chưa được biết đến một cách rõ ràng trong thời đại hoàng kim của phong trào tranh phong cảnh Mỹ, bắt đầu vào khoảng năm 1850 và kéo dài đến cuối những năm 1860, trường phái sông Hudson dường như xuất hiện vào những năm 1870 do kết quả trực tiếp của cuộc đấu tranh giữa các thế hệ nghệ sĩ cũ và mới, mỗi bên để khẳng định phong cách riêng của mình như là đại diện cho nghệ thuật của Mỹ. Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia. Các họa sĩ trẻ hơn trở về quê hương từ đào tạo ở châu Âu làm việc nhiều hơn với chủ đề tượng hình và trong một kỹ thuật táo bạo và ấn tượng; triển vọng về sự bảo trợ của họ ở đất 

nước mình là không chắc chắn, và họ đã tìm cách lấy được nó bằng cách đạt được sự công nhận học thuật ở New York. Một trong những kết quả của cuộc xung đột giữa hai phe là những gì trong những năm trước đã được gọi là trường phái "Mỹ", "bản địa", hoặc, đôi khi là, trường phái "New York" – trường phái đại diện nhất của nghệ thuật Hoa Kỳ trong bất kỳ thể loại nào – đến năm 1890 đã trở nên vững chắc trong tâm trí của các nhà phê bình và công chúng như trường phái sông Hudson. 

 

Cái tên này lần đầu tiên được áp dụng vào khoảng năm 1879. Mặc dù nó không có ý định tâng bốc, nhưng nó hầu như không phù hợp. Các học giả mà nó nhắm đến đã làm việc và xã hội hóa ở New York, thành phố cảng của Hudson, và đã vẽ dòng sông và bờ biển với tần suất khác nhau. Quan trọng nhất, có lẽ là tất cả họ đã duy trì với sự trung thực nhất định về cách thức kỹ thuật và bố cục phù hợp với những họa sĩ vẽ tranh phong cảnh nổi tiếng đầu tiên của Mỹ, Thomas Cole, người đã xây dựng một sự nghiệp vẽ phong cảnh Núi Catskill ở giáp sông Hudson. Một hàm ý có thể trong thuật ngữ áp dụng cho nhóm các họa sĩ vẽ tranh phong cảnh là nhiều người trong số họ, như Cole, sống trên hoặc gần bờ sông Hudson. Hơn nữa, dòng sông từ lâu đã trở thành tuyến đường chính đến các khu vực phác thảo khác được các học giả ưa thích, đặc biệt là Adirondacks và vùng núi Vermont và New Hampshire.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question. The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following question. 

The term "Hudson River school" was applied to the foremost representatives of nineteenth–century North American landscape painting. Apparently unknown during the golden days of the American landscape movement, which began around 1850 and lasted until the late 1860's, the Hudson River school seems to have emerged in the 1870's as a direct result of the struggle between the old and the new generations of artists, each to assert its own style as the representative American art. The older painters, most of whom were born before 1835, practiced in a mode often self–taught and monopolized by landscape subject matter and were securely established in and fostered by the reigning American art organization, the National Academy of Design. The younger painters returning home from training in Europe worked more with figural subject matter and in a bold and impressionistic technique; their prospects for patronage in their own country were uncertain, and they sought to attract it by attaining academic recognition in New York. One of the results of the conflict between the two factions was that what in previous years had been referred to as the "American", "native", or, occasionally, "New York" school–the most representative school of American art in any genre–had by 1890 become firmly established in the minds of critics and public alike as the Hudson River school. 

The sobriquet was first applied around 1879. While it was not intended as flattering, it was hardly inappropriate. The Academicians at whom it was aimed had worked and socialized in New York, the Hudson's port city, and had painted the river and its shores with varying frequency. Most important, perhaps, was that they had all maintained with a certain fidelity a manner of technique and composition consistent with those of America's first popular landscape artist, Thomas Cole, who built a career painting the Catskill Mountain scenery bordering the Hudson River. A possible implication in the term applied to the group of landscapists was that many of them had, like Cole, lived on or near the banks of the Hudson. Further, the river had long served as the principal route to other sketching grounds favored by the Academicians, particularly the Adirondacks and the mountains of Vermont and New Hampshire.

The word "it" in paragraph 1 refers to _______.

A. country

B. patronage

C. technique

D. matter

1
8 tháng 9 2019

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Từ “it” ở đoạn 1 chỉ ______.

A. đất nước                  B. sự bảo trợ             C. kỹ thuật                D. vấn đề

Thông tin: their prospects for patronage in their own country were uncertain, and they sought to attract it by attaining academic recognition in New York.

Tạm dịch: triển vọng về sự bảo trợ của họ ở đất nước mình là không chắc chắn, và họ đã tìm cách lấy được nó bằng cách đạt được sự công nhận học thuật ở New York.

Chọn B

Dịch bài đọc: 

Thuật ngữ "trường phái sông Hudson" được áp dụng cho các đại diện quan trọng nhất của tranh phong cảnh Bắc Mỹ thế kỷ XIX. Chưa được biết đến một cách rõ ràng trong thời đại hoàng kim của phong trào tranh phong cảnh Mỹ, bắt đầu vào khoảng năm 1850 và kéo dài đến cuối những năm 1860, trường phái sông Hudson dường như xuất hiện vào những năm 1870 do kết quả trực tiếp của cuộc đấu tranh giữa các thế hệ nghệ sĩ cũ và mới, mỗi bên để khẳng định phong cách riêng của mình như là đại diện cho nghệ thuật của Mỹ. Các họa sĩ lớn tuổi, hầu hết sinh ra trước năm 1835, thường hoạt động bằng cách tự học và độc quyền bởi chủ đề phong cảnh và được thành lập một cách vững chắc và được thúc đẩy bởi tổ chức nghệ thuật của Mỹ, Học viện Thiết kế Quốc gia. Các họa sĩ trẻ hơn trở về quê hương từ đào tạo ở châu Âu làm việc nhiều hơn với chủ đề tượng hình và trong một kỹ thuật táo bạo và ấn tượng; triển vọng về sự bảo trợ của họ ở đất 

nước mình là không chắc chắn, và họ đã tìm cách lấy được nó bằng cách đạt được sự công nhận học thuật ở New York. Một trong những kết quả của cuộc xung đột giữa hai phe là những gì trong những năm trước đã được gọi là trường phái "Mỹ", "bản địa", hoặc, đôi khi là, trường phái "New York" – trường phái đại diện nhất của nghệ thuật Hoa Kỳ trong bất kỳ thể loại nào – đến năm 1890 đã trở nên vững chắc trong tâm trí của các nhà phê bình và công chúng như trường phái sông Hudson. 

 

Cái tên này lần đầu tiên được áp dụng vào khoảng năm 1879. Mặc dù nó không có ý định tâng bốc, nhưng nó hầu như không phù hợp. Các học giả mà nó nhắm đến đã làm việc và xã hội hóa ở New York, thành phố cảng của Hudson, và đã vẽ dòng sông và bờ biển với tần suất khác nhau. Quan trọng nhất, có lẽ là tất cả họ đã duy trì với sự trung thực nhất định về cách thức kỹ thuật và bố cục phù hợp với những họa sĩ vẽ tranh phong cảnh nổi tiếng đầu tiên của Mỹ, Thomas Cole, người đã xây dựng một sự nghiệp vẽ phong cảnh Núi Catskill ở giáp sông Hudson. Một hàm ý có thể trong thuật ngữ áp dụng cho nhóm các họa sĩ vẽ tranh phong cảnh là nhiều người trong số họ, như Cole, sống trên hoặc gần bờ sông Hudson. Hơn nữa, dòng sông từ lâu đã trở thành tuyến đường chính đến các khu vực phác thảo khác được các học giả ưa thích, đặc biệt là Adirondacks và vùng núi Vermont và New Hampshire.

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.What we today call American folk art was, indeed, art of, by, and for ordinary, everyday “folks” who, with increasing prosperity and leisure, created a market for art of all kinds, and especially for portraits. Citizens of prosperous, essentially middle-class republics — whether ancient Romans, seventeenth-century Dutch burghers, or...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.

What we today call American folk art was, indeed, art of, by, and for ordinary, everyday “folks” who, with increasing prosperity and leisure, created a market for art of all kinds, and especially for portraits. Citizens of prosperous, essentially middle-class republics — whether ancient Romans, seventeenth-century Dutch burghers, or nineteenth-century Americans — have always shown a marked taste for portraiture. Starting in the late eighteenth century, the United States contained increasing numbers of such people, and of the artists who could meet their demands. The earliest American folk art portraits come, not surprisingly, from New England — especially Connecticut and Massachusetts — for this was a wealthy and populous region and the center of a strong craft tradition. Within a few decades after the signing of the Declaration of Independence in 1776, the population was pushing westward, and portrait painters could be found at work in western New York, Ohio,

Kentucky, Illinois, and Missouri. Midway through its first century as a nation, the United States' population had increased roughly five times, and eleven new states had been added to the original thirteen. During these years the demand for portraits grew and grew eventually to be satisfied by the camera. In 1839 the daguerreotype was introduced to America, ushering in the age of photography, and within a generation the new invention put an end to the popularity of painted portraits. Once again an original portrait became a luxury, commissioned by the wealthy and executed by the professional.

But in the heyday of portrait painting — from the late eighteenth century until the 1850's — anyone with a modicum of artistic ability could become a limner, as such a portraitist was called. Local craftspeople — sign, coach, and house painters — began to paint portraits as a profitable sideline; sometimes a talented man or woman who began by sketching family members gained a local reputation and was besieged with requests for portraits; artists found it worth their while to pack their paints, canvases, and brushes and to travel the countryside, often combining house decorating with portrait painting.

According to the passage, where were many of the first American folk art portraits painted?

A. In western New York

B. In Illinois and Missouri

C. In Connecticut and Massachusetts

D. In Ohio

1
29 tháng 3 2017

Đáp án C

Thông tin: The earliest American folk art portraits come, not surprisingly, from New England — especially Connecticut and Massachusetts — for this was a wealthy and populous region and the center of a strong craft tradition.

Dịch nghĩa: Các bức chân dung nghệ thuật dân gian Mỹ đầu tiên đến, một cách không đáng ngạc nhiên, từ New England - đặc biệt là Connecticut và Massachusetts - đây là một khu vực giàu có và đông dân và là trung tâm của một truyền thống thủ công mạnh mẽ.

Như vậy rất nhiều những bức chân dung nghệ thuật dân gian Mỹ đầu tiên đến từ Connecticut và Massachusetts. Phương án C là phương án chính xác nhất.

          A. In western New York = Ở phía tây New York.

          B. In Illinois and Missouri = Ở Illinois và Missouri.

          D. In Ohio = Ở Ohio.

Ba phương án trên không chính xác vì đó là những nơi có thể tìm thấy các nghệ sĩ vẽ chân dung sau 1776 chứ không phải nơi các bức chân dung đầu tiên ra đời.

Within a few decades after the signing of the Declaration of Independence in 1776, the population was pushing westward, and portrait painters could be found at work in western New York, Ohio,

Kentucky, Illinois, and Missouri. = Trong vòng một vài thập kỷ sau khi ký bản Tuyên ngôn Độc lập năm 1776, dân số đã được đẩy về phía tây, và họa sĩ chân dung có thể được tìm thấy tại nơi làm việc ở phía tây New York, Ohio, Kentucky, Illinois và Missouri.

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.       Before photography was invented in 1839, painted portraits, and engravings based on them, were one of the few ways to record likenesses. From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century. The demand for likenesses was incessant, and portraiture was...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.

       Before photography was invented in 1839, painted portraits, and engravings based on them, were one of the few ways to record likenesses. From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century. The demand for likenesses was incessant, and portraiture was often the primary source of income for artists. Artists frequently made portraits of famous people to attract interest and potential patrons. For example, in 1834 Chester Harding painted frontiersman Davy Crockett, then a member of the U.S. House of Representatives, for display in hisBostongallery.

       A consistent belief through most of the 18th and 19th centuries was that character could be read from a person's face, or the bumps on his or her head, or from facial expressions, and that portraits should convey these indicators of character. These theories of physiognomy and phrenology have since been debunked, but they were important considerations in depicting the nation's leaders, since such portraits were often made for posterity. Most people had only one portrait painted in their lifetime, if at all, so artists were selected with great care, and expectations were high.

       Before the 1840s, American portraiture was influenced primarily by English techniques, poses, compositions and gestures, and many artists received at least part of their training inEngland. Even canvas sizes followed the British example. Portraits made on commission were priced according to canvas size and the materials and labor involved.

            In the late 19th century as European portraitists began traveling to the United States to acquire commissions from the growing upper class, American artists increasingly felt they needed to train abroad in order to succeed at home. Paris continued to be the main lure as painters such as Eakins, Whistler, Beaux and Sargent went to study there. Some of America's best-known portraitists, in fact, became expatriates.

What does the passage mainly discussed?

A. art in 19th century America 

B. portraiture in 19th century America 

C. the influence of other countries on American art 

D. the early years of photography

1
29 tháng 10 2019

Đáp án : B

Nội dung chủ yếu là về nghệ thuật vẽ chân dung ở Mỹ, ở đầu các đoạn văn có nhắc đến các khoảng thời gian của thế kỷ 19, như “in 1839”, “1840s” và “in the late 19th century”

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.What we today call American folk art was, indeed, art of, by, and for ordinary, everyday “folks” who, with increasing prosperity and leisure, created a market for art of all kinds, and especially for portraits. Citizens of prosperous, essentially middle-class republics — whether ancient Romans, seventeenth-century Dutch burghers, or...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 43 to 50.

What we today call American folk art was, indeed, art of, by, and for ordinary, everyday “folks” who, with increasing prosperity and leisure, created a market for art of all kinds, and especially for portraits. Citizens of prosperous, essentially middle-class republics — whether ancient Romans, seventeenth-century Dutch burghers, or nineteenth-century Americans — have always shown a marked taste for portraiture. Starting in the late eighteenth century, the United States contained increasing numbers of such people, and of the artists who could meet their demands. The earliest American folk art portraits come, not surprisingly, from New England — especially Connecticut and Massachusetts — for this was a wealthy and populous region and the center of a strong craft tradition. Within a few decades after the signing of the Declaration of Independence in 1776, the population was pushing westward, and portrait painters could be found at work in western New York, Ohio,

Kentucky, Illinois, and Missouri. Midway through its first century as a nation, the United States' population had increased roughly five times, and eleven new states had been added to the original thirteen. During these years the demand for portraits grew and grew eventually to be satisfied by the camera. In 1839 the daguerreotype was introduced to America, ushering in the age of photography, and within a generation the new invention put an end to the popularity of painted portraits. Once again an original portrait became a luxury, commissioned by the wealthy and executed by the professional.

But in the heyday of portrait painting — from the late eighteenth century until the 1850's — anyone with a modicum of artistic ability could become a limner, as such a portraitist was called. Local craftspeople — sign, coach, and house painters — began to paint portraits as a profitable sideline; sometimes a talented man or woman who began by sketching family members gained a local reputation and was besieged with requests for portraits; artists found it worth their while to pack their paints, canvases, and brushes and to travel the countryside, often combining house decorating with portrait painting.

The relationship between the daguerreotype (line 16) and the painted portrait is similar to the relationship between the automobile and the

A. highway

B. driver 

C. engine 

D. horse-drawn carriage

1
9 tháng 12 2018

Đáp án D

Thông tin: In 1839 the daguerreotype was introduced to America, ushering in the age of photography, and within a generation the new invention put an end to the popularity of painted portraits.

Dịch nghĩa: Năm 1839 các bức ảnh được chụp theo phương pháp cổ điển được giới thiệu đến Mỹ, mở ra thời đại của nhiếp ảnh, và trong vòng một thế hệ những phát minh mới đặt dấu chấm hết cho sự phổ biến của những bức chân dung được sơn vẽ.

Khi các bức ảnh đầu tiên ra đời thì nó khiến các bức chân dung vẽ tay bị lụi tàn dần. Mối quan hệ này cũng giống như khi ô tô ra đời khiến các cỗ xe ngựa không được sử dụng nữa.

Phương án D. horse-drawn carriage = Cỗ xe ngựa kéo là phương án chính xác nhất.

          A. highway (n) = đường cao tốc

          B. driver (n) = tài xế

          C. engine (n) = động cơ

Read the following passage and mark the letter on your answer sheet to indicate the correct answerBefore photography was invented in 1839, painted portraits, and engravings based on them, were one of the few ways to record likenesses. From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century. The demand for likenesses was incessant, and portraiture was often the primary source of...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter on your answer sheet to indicate the correct answer

Before photography was invented in 1839, painted portraits, and engravings based on them, were one of the few ways to record likenesses. From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century. The demand for likenesses was incessant, and portraiture was often the primary source of income for artists. Artists frequently made portraits of famous people to attract interest and potential patrons. For example, in 1834 Chester Harding painted frontiersman Davy Crockett, then a member of the U.S. House of Representatives, for display in his Boston gallery.

A consistent belief through most of the 18th and 19th centuries was that character could be read from a person's face, or the bumps on his or her head, or from facial expressions, and that portraits should convey these indicators of character. These theories of physiognomy and phrenology have since been debunked, but they were important considerations in depicting the nation's leaders, since such portraits were often made for posterity. Most people had only one portrait painted in their lifetime, if at all, so artists were selected with great care, and expectations were high.

Before the 1840s, American portraiture was influenced primarily by English techniques, poses, compositions and gestures, and many artists received at least part of their training in England. Even canvas sizes followed the British example. Portraits made on commission were priced according to canvas size and the materials and labor involved.

In the late 19th century as European portraitists began traveling to the United States to acquire commissions from the growing upper class, American artists increasingly felt they needed to train abroad in order to succeed at home. Paris continued to be the main lure. as painters such as Eakins, Whistler, Beaux and Sargent went to study there. Some of America's best-known portraitists, in fact, became expatriates.

What does the passage mainly discussed? 

A. art in 19th century America

B. portraiture in 19th century America 

C. the early years of photography

D. the influence of other countries on

1
8 tháng 4 2017

  Đáp án là B. Ý trong bài: From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century.

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.       Before photography was invented in 1839, painted portraits, and engravings based on them, were one of the few ways to record likenesses. From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century. The demand for likenesses was incessant, and portraiture was...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.

       Before photography was invented in 1839, painted portraits, and engravings based on them, were one of the few ways to record likenesses. From the Colonial era through the 1820s, portraiture was the most widely practiced genre of American art, and it continued to be a significant form through the 19th century. The demand for likenesses was incessant, and portraiture was often the primary source of income for artists. Artists frequently made portraits of famous people to attract interest and potential patrons. For example, in 1834 Chester Harding painted frontiersman Davy Crockett, then a member of the U.S. House of Representatives, for display in hisBostongallery.

       A consistent belief through most of the 18th and 19th centuries was that character could be read from a person's face, or the bumps on his or her head, or from facial expressions, and that portraits should convey these indicators of character. These theories of physiognomy and phrenology have since been debunked, but they were important considerations in depicting the nation's leaders, since such portraits were often made for posterity. Most people had only one portrait painted in their lifetime, if at all, so artists were selected with great care, and expectations were high.

       Before the 1840s, American portraiture was influenced primarily by English techniques, poses, compositions and gestures, and many artists received at least part of their training inEngland. Even canvas sizes followed the British example. Portraits made on commission were priced according to canvas size and the materials and labor involved.

            In the late 19th century as European portraitists began traveling to the United States to acquire commissions from the growing upper class, American artists increasingly felt they needed to train abroad in order to succeed at home. Paris continued to be the main lure as painters such as Eakins, Whistler, Beaux and Sargent went to study there. Some of America's best-known portraitists, in fact, became expatriates.

Physiognomy and phrenology are theories ……………

A. that are no longer as popular 

B. that were used to enable people to select artists with the best characteristics in their appearance 

C. that were used to try to get the closet likeness possible 

D. that meant people usually only needed one portrait

1
30 tháng 5 2017

Đáp án : A

Thông tin ở câu thứ 2 của đoạn 2: “These theories of physiognomy and phrenology have since been debunked…”. Debunk: to show that something is not true. Kể từ đó 2 giả thuyết này không còn đúng nữa, do đó cũng ít người sử dụng, vì vậy chính là “no longer popular”