Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
Camcon, giới từ cũng có thể được coi là một chủ đề lớn trong tiếng Anh, do đó sẽ rất khó để trả lời xác đáng rằng đáp án nào sẽ đúng nếu không có một tình huống giao tiếp hay một cấu trúc cụ thể.
Ví dụ: I am worried about my sister because she is staying at home alone. (about là giới từ đi cùng worried; at ở trường hợp này là chỉ nơi chốn)
Điều mà cô có thể nói với em là:
- Giới từ là một từ hoặc một nhóm từ được sử dụng trước một danh từ, đại từ hoặc cụm danh từ để chỉ phương hướng, thời gian, địa điểm, vị trí, các mối quan hệ hoặc để giới thiệu.
- Ví dụ về giới từ: in, on, at, about, around, between, behind, among, behind, across, toward,...
Để làm được những bài về giới từ, chúng ta cần học và luyện về chủ đề liên quan đến giới từ. Từ đó em sẽ hình thành được cách tư duy vấn đề và hiểu được bản chất của những giới từ được sử dụng.
Cô giới thiệu tới em cuốn Giải thích Ngữ pháp Tiếng Anh (Mai Lan Hương), trong đó có chủ đề về giới từ rất chi tiết và các bài tập luyện điển hình có sẵn đáp án với những dạng giới từ thường gặp nhất.
Thân mến!
Điều phải chuẩn bị nếu học word form?
Trước khi ta ra trận thì phải chuẩn bị hành trang. Học tiếng anh cũng vậy, những điều sau đây phải có nếu bạn muốn học word form hiệu quả.
1. Từ vựng! Từ vựng!
Từ vựng là nền tảng!
Xin nhấn mạnh là từ vựng cực kỳ quan trọng trong việc học tiếng anh. Quan trọng không chỉ trong việc học word form mà còn có tầm quan trọng cả trong việc học giao tiếp, các loại bài tập khác.
Trong việc học từ vựng thì học theo kiểu word family sẽ có ích rất nhiều cho bạn. Trong word family thì sẽ phân từ đó ra danh từ, tính từ, động từ, trạng từ (nếu có). Bạn có thể sử dụng các Website để tra cứu như Word Family FrameWork, Thesaurus,..
Noun | Verbs | Adjective | Adverb |
Admiration | Admire | Admirable | Admirably |
Act | Action | Active | Actively |
Ablitity | Enable | Able | Ably |
» Xem Top 5 trang web học từ vựng tiếng Anh tốt nhất
2. Học ngữ pháp
Học từ vựng vẫn chưa đủ ‘’đô’’ nên bạn cần có trợ thủ đắc lực là ngữ pháp để giải quyết các bài tập về word form. Khi đưa một bài tập, hãy xác định chỗ cần điền là danh từ hay động từ, tính từ, trạng từ,… Và chỉ xác định được khi bạn có ngữ pháp mà thôi.
Các bước làm tốt bài tập word form
Sau đây sẽ là 2 bước để hướng dẫn mọi người làm bài tập:
Bước 1: Nhìn vào từ phía trước, từ phía sau của ô trống cần điền từ.
Bước 2: Xác định loại từ nào cần điền (danh từ/động từ/tính từ/trạng từ).
Dưới đây sẽ là bài mẫu:
All students will ____ this class today.
- attend
- attendance
- attends
Phía trước ô cần điền là will, vậy ô trống phải điều là một động từ.
All students là số nhiều => chọn A (Attend là động từ).
Word form thường ở dạng nào?
Hiểu biết những dạng của word form sẽ giúp bạn dễ dàng hơi trong làm bài. Hãy tìm hiểu dưới đây.
1. Word form ở dạng danh từ
Danh từ thường có những vị trí sau đây:
- Đứng sau mạo từ như a, an, the, this, that, these, those. Ví dụ: An apple, this house, the pen, that house,…
- Đứng sau tính từ sở hữu như là your, my, her, his, their,… Ví dụ: your name, my cat, her laptop, their hat,…
- Đứng sau giới từ như under, on, in, of,… Ví dụ: under trees, on street,..
- Đứng sau lượng từ (little, some, any, few, many, all…) Ví dụ: Some milk, all classes,…
Làm thế nào để nhận biết đó là danh từ? Bạn có thể dựa vào đuôi của từ đó. Danh từ sẽ có các đuôi sau:
- -ment: argument, development,…
- -tion: action, information,…
- -ness: sadness, happiness, …
- -ity: ability,…
- -er/ant: worker, attendant,…
» Đọc thêm “Bí quyết học 3000 từ vựng tiếng Anh thông dụng“
2. Word form ở dạng tính từ
- Vị trí của tính từ
− Trước các danh từ
Ví dụ: a beautiful girl
− Sau động từ tobe
Ví dụ: I am happy
− Sau động từ chỉ tri giác: look, feel, sound, smell, taste
Ví dụ: look good, feel sad,…
− Keep, find, make + O + Adj.
Ví dụ: keep it clear,…
− Sau How (câu cảm thán)
Ví dụ: How happy he is!
- Đuôi của tính từ
able: comfortable, capable, comparable
ible: responsible, flexible,…
ous: dangerous, humorous,…
tive: attractive,…
ent: confident, dependent,…
ful: harmful, beautiful,…
less: careless,…
ant: important,…
ic: specific, toxic,….
3. Word form ở dạng trạng từ
- Bổ nghĩa cho động từ thường
Ví dụ: He run slowly
- Bổ nghĩa cho tính từ
Ví dụ: He is very happy
- Bổ nghĩa cho trạng từ, trước trạng từ.
Ví dụ: She plays extremely badly
- Đầu câu, trước dấu phẩy
Ví dụ: Unfortunately, I don’t see her.
3. Word form ở dạng động từ
Vị trí của động từ:
- Đứng sau chủ ngữ. Ví dụ: He plays very good
- Sau trạng từ chỉ tần suất (always, usually, often, sometimes, seldom, never). Ví dụ: He usually takes a shower before sleeping
- Nếu là động từ Tobe => trạng từ sẽ đi sau động từ Tobe.
5. Cuối cùng, giữ ngọn lửa đam mê!
Đường đi đến thành công bao giờ cũng trải qua quá trình rèn luyện khó khăn. Học tiếng Anh cũng thế, có làm bài tập nhiều thì chúng ta mới có thể nâng trình độ học word form lên một tầng khác cao hơn.
Hãy duy trì thói quen học hằng ngày, ít ra mỗi ngày phải dành thời gian từ 1 – 2 tiếng để giải bài tập. Hoặc có thể đan xen cách một ngày học một ngày nếu bạn là người mau chán.
Luôn luôn trau dồi từ vựng và ngữ pháp là điều thiết yếu của cách học word form. Nếu duy trì thói quen này thì dần dần bạn sẽ không thấy word form khó nhai nữa đâu.
Cuối cùng, hãy tạo động lực học cho chính bản thân mình. Nếu có động lực thì việc học tiếng anh cũng sẽ không còn là khó khăn của bạn.
Trên đây là hướng dẫn chi tiết cách học word form hiệu quả. Dù bạn đang là học sinh hay sinh viên thì những chia sẻ này rất có ích cho các bạn. Chúc các bạn có những trải nghiệm thú vị khi học word form.
Bước 1: Nhìn vào từ phía trước, từ phía sau của ô trống cần điền từ.
Bước 2: Xác định loại từ nào cần điền (danh từ/động từ/tính từ/trạng từ).
Dưới đây sẽ là bài mẫu:
All students will ____ this class today.
- attend
- attendance
- attends
Phía trước ô cần điền là will, vậy ô trống phải điều là một động từ.
All students là số nhiều => chọn A (Attend là động từ).
1 had
2 behaved
3 had
4 were
5 lived
6 weren't
7 didn't talk
8 didn't have to
9 could
10 earned
1,had
2,behaved
3,had
4,was
5,lived
6,wasn't
7,didn't talk
8,didn't have
9,could
10,earned
PHẨN C: ĐỌC HIỂU
I. Chọn từ thích hợp trong ô trống dưới đây điền vào mỗi chỗ trống để hoàn thành đoạn văn.
However with save Therefore of and
In Western countries, electricity, gas and water are not luxuries but necessities. Companies now realize that consumers want products that will not only work effectively, but also (21) save money. For most North American households, lighting accounts for 10 percent to 15 percent of the electricity bill. (22) However, this amount can be reduced by replacing an ordinary 100-watt light bulb with an energy saving-bulb. These bulbs use a quarter (23) of the electricity of standard bulbs and last eight times longer. (24) Therefore, consumers can save about US7toUS7toUS21 per bulb. In Europe, there is a labeling scheme for refrigerators, freezers, washing machines (25) and tumble dryers. The label tells the consumers how much energy efficiency each model has, compared (26) with other appliances in the same category.
II. Đọc đoạn văn và trả lời câu hỏi.
Thomas Edison was born on February 11, 1847 in Milan, Ohio. When he was at school, his teacher considered him to be a slow student. Because hearing problems, Edison had difficulty in following the lessons. But with only three months of formal education he became one of the greatest inventors and industrial leaders in history. Edison’s most famous invention was the electric light bulb. He also invented the phonograph, and made improvements to the telegraph, telephone and motion picture technology.
Edison had a special life. He married twice with five children. He loved books had excellent memory and always showed curiosity about science. Although he had hearing problems, he refused to have an operation for his deafness. He said that silence helped him concentrate. He always worked very hard and often had only four hours of sleep every day. He used to say “Genius was 1percent inspiration and 99 percent perspiration”. When he died on October 18, 1931, he was still working on new ideas.
Question 27. When was Thomas Edison born?
- Thomas Endison was born on February 11, 1847.
Question 28. Did he have difficulty in hearing?
- Yes, he did.
Question 29. What was Edison’s most famous invention?
- His most famous invention was electric light bulb.
Question 30. How long did he use to work every day?
- He used to work 20 hours every day.
PHẦN D: VIẾT
I. Chọn từ hoặc cụm từ gạch chân (A, B, C hoặc D) được sử dụng chưa đúng.
Question 31. We decided (A) to go (B) for a picnic (C) despite it rained very (D) heavily.
- Chọn C đổi despite => although.
Question 32. Tom doesn’t (A) like (B) durians and (C) so does his (D) brother.
- Chọn C đổi "so does" thành "neither".
1.I always have to ride my motorbike home. I wish I (not live) ___didn't live________so far from school.
2.My family members are having a wonderful holiday at Mui Ne beach. I wish my best friends (be) ____were________ here.
3.It's raining heavily. He wishes he (have) _______had______ an umbrella now.
4.Our class's monitor is very bossy and unfriendly. I wish I (be) _________were____ the monitor of the class.
5.My roommate feels homesick. She wishes she (be) _________were____ with her parents now.
6.Mai wishes her brother (buy) ______bought_______ her an MP3 player so that she could listen to music.
7.I wish I (can) ______could_____ speak English well. I have to welcome some foreign guests now.
8.Trang wishes these exercises (not be) ______weren't________ so difficult.
9.Students sometimes wish they (not have) __didn't have___________ exams.
10.I am scared of mice and snakes. I wish I (not be) ______weren't________scared of mice and snakes.
1 didn't live
2 were
3 had
4 were
5 were
6 bought
7 could
8 wouldn't be
9 didn't have
10 weren't
1.We ______considered___ visiting Hawaii for our vacation, but we changed our mind.
2. Iva and Isis _______would like__ to talk to everyone about their secret project.
3. The Smiths ______love___ spending time together.They always look happy when they are riding their bicycles or watching television.
4. I don’t ______mind___ working hard. Hard work gives a person character.
5. Could you please ______stop___ staring at me! It is making me crazy!
6. My husband and I will ______discuss___ adopting a baby. We have talked about it a lot already, but we will keep talking about it.
7. The students _____agreed____ to have a party at the end of the semester.
8. My mother _____forgot____ to water my plants. Now they are all dead.
9. They ______plan___ to work together.They shook hands on the deal.
10. I _____hate____ eating spinach. I would rather eat nothing at all!
11. Maria ____had hoped_____ to teach full-time, but she could only find a part-time job.
12. Jose ___quit______ smoking last week.
13. We ____need_____ to go to the bank early in the morning. We cannot go in the afternoon or in the evening because we must get the money immediately.,
14. Ms. Kelly and her friend _____enjoy____ eating pizza! It is their favorite food.
15. The buyers ____will offer_____ to pay $200,000 for the house. They are not sure if it will be accepted.
8. We are really ___________that people have destroyed this area.
A. happy B. proud C. disappointed D. excited
9. He always avoids ___________me whenever he comes to my office.
A. meeting B. to meet C. meet D. of meeting
Exercise 1: Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks.
Nowadays more and more people are moving to live in the cities because of the facilities that they find there. Many people prefer living in cities (1)______ the opportunities of jobs, market places, big houses and buildings including schools and hospitals. But as the population in the city increases, the (2)______of cars, raw materials and others increase too. All this contributes to the pollution of the city and increases the size of the (3)______ faced by individuals. Our problems in the city contribute to the destruction of the city and the spread of corruption. Also, these problems are (4)______an atmosphere of discomfort and the inability of the individual to adapt and live in peace in his home town. However, there are many solutions (5)______can be used and applied to contribute to reducing the number of problems, such as increasing the number of police members, providing employment opportunities and spreading awareness among members of the society.
1. A. because of
2. A. selling
3. A. harms
4. A. making
5. A. that
B. because
B. buying
B. problems
B. producing
B. what
C. in spite of
C. consumption
C. troubles
C. generating
C. this
D. with
D. conservation
D. damages
D. creating
D. whether
Exercise 2: Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word that best fits each of the numbered blanks.
Clinicians and health care staff work tirelessly to care for their patients in an increasingly complex, inefficient, and stressful environment. (1) _______, the structure, incentives, and culture of the system in which they work are often - perhaps usually - poorly aligned to support their efforts to respond to patients' needs as their core priority. Recognizing the imperative to centre on the patient, a learning health care system is one in (2) _______ patients and their families are key drivers of the design and operation of the learning process. When patients, their families, (3) _______ caregivers, and the public are full, active participants in care, health, the experience of care, and economic outcomes can be substantially improved.
Crossing the Quality Chasm underscores patient-centeredness as a core aim of the health care system, yet care often fails to (4) _______ this aim (IOM, 2001). Despite the Quality Chasm's call to action more than a decade ago, patient-centred care still is not the norm, and users continue to find the health care system uncoordinated and stressful to navigate. As the complexity of the system continues to grow with (5) _______ in science (Chapter 2), patient engagement takes on increased importance as a means of ensuring that patients can find the right care for their individual characteristics, needs, preferences, and circumstances.
(Adapted from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books)
1. A. Consequently B. Although C. Therefore D. However
2. A. that B. whose C. which D. what
3. A. others B. one C. another D. other
4. A. meet B. merge C. focus D. fracture
5. A. increases B. fame C. promotion D. advances
(em ko biết có đúng ko nên mọi ng sửa dùm em nha)
sao tui thấy mỗi môn tiếng anh hoạt động sôi nổi thế nhở, đa số bài trên trang chính đều là tiếng anh