K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

Các bạn giúp mình dịch bài này sang tiếng việt mà ko dùng google dịch hộ mình nhé

Why failure isn't always a bad thing

It’s often said we’re more risk-averse nowadays, more cautious, more careful not to fail. This is especially noticeable in both the workplace and in education, where the emphasis is on achieving good results, rather than on learning and becoming wiser. In fact, this attitude is so pervasive that many of us have become frightened of ever failing. Is this a healthy attitude? Research in both business and education suggests not.

In a study carried out at Bilkent University in Turkey and Ghent University in Belgium, Aikaterini Michou and colleagues questioned more than 1,000 high school and university students about their motivation to learn and the learning strategies they used. The students who were afraid to fail were more cautious, more likely to set goals that allowed them to feel better about themselves, rather than to pursue new interests or enhance personal development. They were also less likely to use the most effective learning strategies.

Joachim Brunstein and Peter Gollwitzer at the Universities of Erlangen and Konstanz in Germany conducted an experiment where they told a group of young adults they’d failed on the first of two tasks (irrespective of actual test scores). Those who’d been told the task was a test of their competence and promise in their chosen field – either medicine or computer science – were more likely to do better on the second task than were those who were told the initial task was irrelevant to their future career. It seems that when an individual fails in an area that’s important to them, that failure can become a motivator, rather than a deterrent.

1
3 tháng 2 2018

Tại sao thất bại không phải luôn luôn là một điều xấu
Người ta thường nói rằng chúng ta ngày càng có nhiều rủi ro hơn, thận trọng hơn, cẩn thận hơn để không thất bại. Điều này đặc biệt đáng chú ý ở cả nơi làm việc và trong lĩnh vực giáo dục, trong đó nhấn mạnh đến việc đạt được kết quả tốt hơn là học tập và trở nên khôn ngoan hơn. Trên thực tế, thái độ này rất phổ biến đến mức nhiều người trong chúng ta đã sợ hãi đến mức nào. Đây có phải là một thái độ lành mạnh? Nghiên cứu cả về kinh doanh và giáo dục đều cho thấy.

Trong một nghiên cứu được thực hiện tại Đại học Bilkent ở Thổ Nhĩ Kỳ và Đại học Ghent ở Bỉ, Aikaterini Michou và các cộng sự đã thẩm vấn hơn 1.000 sinh viên trường trung học và cao đẳng về động lực học hỏi và các chiến lược học tập mà họ sử dụng. Những sinh viên sợ không thành công thì thận trọng hơn, có nhiều khả năng đặt ra các mục tiêu cho phép họ cảm thấy tốt hơn về bản thân, hơn là theo đuổi các mối quan tâm mới hoặc tăng cường sự phát triển cá nhân. Họ cũng ít có khả năng sử dụng các chiến lược học tập hiệu quả nhất.

Joachim Brunstein và Peter Gollwitzer tại các trường đại học Erlangen và Konstanz ở Đức tiến hành một thí nghiệm, nơi họ nói với một nhóm người lớn trẻ họ đã thất bại trong lần đầu tiên trong hai nhiệm vụ (không phân biệt điểm kiểm tra thực tế). Những người được cho biết nhiệm vụ là một thử nghiệm về năng lực của họ và hứa hẹn trong lĩnh vực được lựa chọn của họ - hoặc là y khoa hoặc khoa học máy tính - có nhiều khả năng làm tốt hơn nhiệm vụ thứ hai hơn là những người được cho biết nhiệm vụ ban đầu là không liên quan đến sự nghiệp tương lai. Dường như khi một cá nhân thất bại trong một lĩnh vực quan trọng đối với họ, thất bại đó có thể trở thành động lực thúc đẩy chứ không phải là một động lực.

4 tháng 2 2018

có phải bài này bạn dịch bằng google dịch phải ko

II. Read the following passage and answer the following questions. Write your answers in the provided space.(1pt.)SLEEPY TEENSWhen school superintendent Russell Dever enters the local coffee shop at around 7:20 A.M., it is crowded withstudents. “The line is out the door because our high school kids are getting coffee,” he said. And they are not standing in linefor the decaf – they need the caffeine to stay awake in class. Talk to American high school students and you hear thecomplaints...
Đọc tiếp

II. Read the following passage and answer the following questions. Write your answers in the provided space.
(1pt.)

SLEEPY TEENS

When school superintendent Russell Dever enters the local coffee shop at around 7:20 A.M., it is crowded with
students. “The line is out the door because our high school kids are getting coffee,” he said. And they are not standing in line
for the decaf – they need the caffeine to stay awake in class. Talk to American high school students and you hear the
complaints about how late they stay up, how little they sleep – and how early they must be in class.
These days, there is increasing concern in schools across the United States about students who are not completely
awake in morning classes. School officials in some states have even changed start times so teenagers can sleep later.
According to sleep expert Mary Carskadon, the fact that many teenagers work long hours outside of the school and have
computers and televisions in their bedrooms contributes to a serious lack of sleep. But, she said, the problem is also due to
biology. As the bodies of teenagers develop, their brains also change. These changes make teens more likely than adults to
have trouble sleeping at night.
Teenagers need at least eight to nine hours of sleep a night, but the average teen gets a lot less. Carskadon’s
study, completed in the fall of 2001 with researcher Amy Wolfson, showed that nearly 30 percent of students in the tenth

grade slept less than six hours on school nights. Less than 15 percent got more than eight hours of sleep each night. Eighth-
graders averaged eight hours of sleep a night, although that age group, she said, needs at least nine hours a night. Even

more remarkable are the results of a 1997-1998 school year study. In that study, 12 out of 24 U.S. high school students who
were part of an experiment at a sleep laboratory had brain wave patterns similar to those of someone with narcolepsy, a
serious condition that affects sleep. “What’s going in on is that at 8:30 in the morning these kids ... would normally be in
school sitting in a classroom, but ... their brain is still in the middle of the night,” said Carskadon.
Parent Dawn Dow says her son just cannot go to bed before 10 P.M. “Last year he was trying to put himself to bed
at 8:30 and was coming in 9:30 and 10 in tears saying, ‘I just can’t go to sleep.’ It is not a case of children wanting to be up
late ... It is a change in his chemistry.”
So would letting teenagers wake up later make a difference? Kyla Wahlstrom of the University of Minnesota in the
United States studies the effects of changing school starts time. She has looked at students in Edina and Minneapolis, two
cities in Minnesota, where public school officials have moved high school starting times past 8:30 A.M. In Minneapolis, the
middle school begins at 9:30 A.M. She said the later starting times have reduced students absences. They have also lowered
dropout rates by 8 percent over four years. In addition, she said, teachers report that students are not sleeping at their desks

during the first two hours of class anymore. She said 92 percent of parents from Edina reported that their teenagers are
easier to live with. The students reported that they were feeling less depressed and were getting better grades.
Big changes in school start times may not be possible in some areas. However, Wahlstrom said her research
shows that even small changes can contribute to a solution to this serious problem.
Questions 1 to 6: Decide if the following statements are true, false, or not given according to the information
in the reading passage. Write T (true), F (false), or NG (not given) in the provided space.
Question 1 Most teenagers sleep more than they should.
Question 2 There are scientific reasons that explain why teenagers have difficulty sleeping at night.
Question 3 The brains of teenagers are the same as the brains of adults.
Question 4 Teenagers can do their best schoolwork in the early morning.
Question 5 Some schools start their classes later so that teenage students can get more sleep in the morning.
Question 6 Many parents do not want high school officials to change school start times.

3
24 tháng 1 2022

1. False.

2.True

3.False

4.True

5.True

6. False

HT

24 tháng 1 2022

có thấy câu hỏi đâu bạn

10 tháng 1 2017

Có một sinh viên trong khuôn viên của trường Đại học Stanford ở Thung lũng Silicon ở California đang nhận được rất nhiều sự chú ý. Học sinh là một con robot tên Jackrabbot, sau khi con thỏ rừng, một thân nhân của thỏ và tìm thấy ở California. Các Jackrabbot đã được di chuyển trong các trường đại học để học các kỹ năng xã hội để nó có thể tỏ ra lịch sự trong công ty của con người. Robot di chuyển trên một nền tảng Segway và có cảm biến đa phương thức để giúp nó học. Vào ngày này, Jackrabbot được mặc một chiếc mũ và cà vạt, khiến mọi người nhìn chằm chằm hoặc kéo ra điện thoại di động của họ và đưa hình ảnh của nó. "Tôi không biết nó là gì, nhưng tôi đã nhìn thấy chiếc mũ và cà vạt và nghĩ rằng nó là rất dễ thương", sinh viên Đại học Stanford Michelle Li, người đã vượt qua con đường với các robot nói

Dịch bài văn sau sang tiếng Việt giúp mk nha:I cannot imagine living my life without my family by my side. Family is very important and valuable to me and is something that should never be taken for granted. Without my family, a large part of my life and culture would be missing.Whether it’s my grandparent, my two sisters, my mom, or my dad, I know I can always count on someone to help me feel better. In fact, I think that this is probably the most important thing that my family has...
Đọc tiếp

Dịch bài văn sau sang tiếng Việt giúp mk nha:

I cannot imagine living my life without my family by my side. Family is very important and valuable to me and is something that should never be taken for granted. Without my family, a large part of my life and culture would be missing.

Whether it’s my grandparent, my two sisters, my mom, or my dad, I know I can always count on someone to help me feel better. In fact, I think that this is probably the most important thing that my family has taught me; a family is made up of people who you can trust and who you can count on.

Too many times today, we read in the papers about families where parents abuse their children, verbally and physically. What these parents don’t realize is that they are either beginning or involving themselves in a vicious circle of hate in families. When parents abuse their children, they are telling their children that that is the way to raise children, and this is what their children learn. I was lucky, I have learned differently, because my family cares about me, and I care about them.

In this world of doubt, insecurity, and fear, my family is always there for me, holding their arms open to me with love. On the first day of first grade, I didn’t want to go to school, I had butterflies in my stomach and I found it difficult to walk because I was so nervous. The only reason that I finally went into the classroom is because my mom walked in with me, and promised me that as soon as school was out, she’d be there waiting for me, ready to bring me back to where I felt most comfortable, my family.

Luckily, I’m a little more grown up now; I can go into school by myself, and in a couple of years, when I go away to college, I’ll really have to go to school by myself. There will be no one who I will know at college. Of course I know I’ll make friends, but none of them will mean as much to me as my family does…..

Ai nhanh mk tk cho

6

 Bài làm

Tôi không thể tưởng tượng sống cuộc sống của tôi mà không có gia đình của tôi bên cạnh tôi. Gia đình là rất quan trọng và có giá trị đối với tôi và là một cái gì đó mà không bao giờ nên được đưa cho các cấp. Không có gia đình tôi, một phần lớn cuộc sống và văn hóa của tôi sẽ bị mất tích. Cho dù đó là ông bà của tôi, hai chị em của tôi, mẹ tôi, hoặc bố tôi, tôi biết tôi luôn có thể dựa vào một ai đó để giúp tôi cảm thấy tốt hơn. Trong thực tế, tôi nghĩ rằng đây có lẽ là điều quan trọng nhất mà gia đình tôi đã dạy tôi; một gia đình được tạo thành từ những người bạn có thể tin tưởng và bạn có thể tin tưởng ai. Quá nhiều lần ngày hôm nay, chúng tôi đọc trong các bài báo về các gia đình mà cha mẹ lạm dụng con cái của họ, bằng lời nói và thể chất. Điều mà những bậc cha mẹ này không nhận ra là họ bắt đầu hoặc liên quan đến bản thân trong một vòng luẩn quẩn của sự thù hận trong gia đình. Khi cha mẹ lạm dụng con cái của họ, họ đang nói với con cái của họ rằng đó là cách để nuôi dạy trẻ em, và đây là những gì con cái của họ học. Tôi đã may mắn, tôi đã học được một cách khác nhau, bởi vì gia đình tôi quan tâm đến tôi, và tôi quan tâm đến họ. Trong thế giới hoài nghi này, bất an, và sợ hãi, gia đình tôi luôn ở đó cho tôi, nắm lấy cánh tay của họ mở ra cho tôi với tình yêu. Vào ngày đầu tiên của lớp một, tôi không muốn đi học, tôi đã có những con bướm trong dạ dày của tôi và tôi thấy khó đi lại vì tôi rất lo lắng. Lý do duy nhất mà tôi cuối cùng vào lớp là vì mẹ tôi đi cùng tôi, và hứa với tôi rằng ngay sau khi tan học, cô ấy sẽ đợi tôi, sẵn sàng đưa tôi trở lại nơi tôi cảm thấy thoải mái nhất , gia đình tôi. May mắn thay, bây giờ tôi đã trưởng thành hơn một chút; Tôi có thể đi học một mình, và trong một vài năm, khi tôi đi học đại học, tôi sẽ thực sự phải đi học một mình. Sẽ không có ai mà tôi biết ở đại học. Tất nhiên tôi biết tôi sẽ kết bạn, nhưng không ai trong số họ có ý nghĩa nhiều với tôi như gia đình tôi… ..

12 tháng 9 2018

Cảm ơn bạn nghen!!!

12 tháng 6 2017

The ladies's club always had a meeting every Friday afternoon and someone came to talk to them about important things. After that they had tea and asked questions.

One Friday, a man came and talked to the club about the food problem "There is not enough food in the word for everybody" , he said. "More than half of the people in the word are hungry. And when they get more food, they have more babies so they never stop being hungry. Somewhere in the word, a woman is having a baby every minute, day and night. What are we going to do about it?" He waited for a few seconds before he continued , but before the began to speak again, one of the ladies said, "Well, why don't we find that woman and stop her ?"

Dịch đoạn văn sau sang Tiếng Việt:My hobby is reading knowledgeable and interesting books in my square time. Reading is such a good habit which healthy for your brain and keeps your brain functioning actively. Reading is a wonderful way to keeps you relax and happy. For me, there is nothing makes me happier than to have a stack of books on my nightstand to attack on a night when there is no alarm clock waiting the next morning.  It’s the great source of enjoyment, inspiration ,...
Đọc tiếp

Dịch đoạn văn sau sang Tiếng Việt:

My hobby is reading knowledgeable and interesting books in my square time. Reading is such a good habit which healthy for your brain and keeps your brain functioning actively. Reading is a wonderful way to keeps you relax and happy. For me, there is nothing makes me happier than to have a stack of books on my nightstand to attack on a night when there is no alarm clock waiting the next morning.  It’s the great source of enjoyment, inspiration , instruction, and knowledge. Reading book can make us disciplined, punctual, loyal and most importantly a very successful person in this life. While reading books, noone can feel disturb or alone. I think this hobby is more precious than other precious stones in the world. It can provide us noble thoughts, ideas to work in many fields and high level of knowledge. Interesting and knowledgeable book is like best friend of the someone who likes to read.

Các bạn làm rồi mình dịch.Bạn nào giống mình kick cho.

10
9 tháng 7 2016
      Sở thích của tôi là đọc sách kiến thức và thú vị trong thời gian vuông của tôi. Đọc sách làmột thói quen tốt như vậy mà lành mạnh cho bộ não của bạn và giữ cho bộ não của bạn hoạt động tích cực. Đọc sách là một cách tuyệt vời để giúp bạn thư giãn và hạnh phúc.Đối với tôi, không có gì làm cho tôi hạnh phúc hơn để có một chồng sách trên đầu giườngcủa tôi để tấn công vào một đêm khi không có đồng hồ báo thức chờ sáng hôm sau. Đó là nguồn tuyệt vời của hưởng thụ, cảm hứng, giảng dạy, và kiến thức. Đọc cuốn sách có thể làm cho chúng ta có kỷ luật, đúng giờ, trung thành và quan trọng nhất là một người rấtthành công trong cuộc sống này. Trong khi đọc sách, không ai có thể cảm thấy phiền hay một mình. Tôi nghĩ rằng sở thích này là quý giá hơn đá quý khác trên thế giới. Nó có thểcung cấp cho chúng tôi những suy nghĩ cao quý, ý tưởng để làm việc trong nhiều lĩnh vựcvà mức độ cao của tri thức. Thú vị và am hiểu cuốn sách giống như người bạn tốt nhấtcủa một người thích đọc.
9 tháng 7 2016

Sở thích của tôi là đọc sách kiến ​​thức và thú vị trong thời gian vuông của tôi. Đọc sách là một thói quen tốt như vậy mà lành mạnh cho bộ não của bạn và giữ cho bộ não của bạn hoạt động tích cực. Đọc sách là một cách tuyệt vời để giúp bạn thư giãn và hạnh phúc. Đối với tôi, không có gì làm cho tôi hạnh phúc hơn để có một chồng sách trên đầu giường của tôi để tấn công vào một đêm khi không có đồng hồ báo thức chờ sáng hôm sau. Đó là nguồn tuyệt vời của hưởng thụ, cảm hứng, giảng dạy, và kiến ​​thức. Đọc cuốn sách có thể làm cho chúng ta có kỷ luật, đúng giờ, trung thành và quan trọng nhất là một người rất thành công trong cuộc sống này. Trong khi đọc sách, không ai có thể cảm thấy phiền hay một mình. Tôi nghĩ rằng sở thích này là quý giá hơn đá quý khác trên thế giới. Nó có thể cung cấp cho chúng tôi những suy nghĩ cao quý, ý tưởng để làm việc trong nhiều lĩnh vực và mức độ cao của tri thức. Thú vị và am hiểu cuốn sách giống như người bạn tốt nhất của một người thích đọc.

dịch đoạn văn sau : High-Tech Bulli​es Mariah Lopez, 12, didn’t have much to cheer about after cheerleading tryouts last month. Girls started a mean rumor about her. The tale spread throughout her school, where more lies started. Soon Mariah started to receive disturbing text messages and calls from numbers she didn’t recognize. When the messages turned into threats, Mariah reached out to adults for help. She told her parents and contacted her school principal. Today, the bully...
Đọc tiếp

dịch đoạn văn sau :

High-Tech Bulli​es

Mariah Lopez, 12, didn’t have much to cheer about after cheerleading tryouts last month. Girls started a mean rumor about her. The tale spread throughout her school, where more lies started. Soon Mariah started to receive disturbing text messages and calls from numbers she didn’t recognize. When the messages turned into threats, Mariah reached out to adults for help. She told her parents and contacted her school principal.

Today, the bully battles have moved to a new frontier-cyberspace. Using emails, instant messages, websites, and cell phones, cyberbullies deliberately harm or threaten others with their identities hidden behind computer their playground predecessors.

Bullying by the Numbers

Criminal-justice professors Justin Patchin and Sameer Hinduja surveyed 1,500 kids aged 10 to 17. They report that about one-third of the kids claimed to have been cyberbullied. Sue Limber and Roin Kowalski, researchers and teachers at Clemson University in South Carolina, recently finished a study of 3,767 students in grades six through eight. They found the most popular method of cyberbullying is instant messaging. Mean messages in chat rooms, emails, and on websites were close behind. Limber and Kowalski also found that girls were twice as likely as boys to be the victims of attacks.

That's E-Nough!

Several states either have laws or are working on laws that require school districts to ban cyberbullying and punish students who are involved. But cracking down on cyberbullying is challenging. Some officials question whether schools can legally punish students for those actions.

Finding out the identity of the bully and getting kids to report a problem pose additional problems. "It is difficult for someone who is being cyberbullied to know who is doing it because identities can often be hidden or false", Limber says. If you are a victim, she advises, ask an adult for help.

Something to Cheer About

Mariah was thankful that her parents and principal got involved. After the cyberbullies were identified, her principal confronted them. Mariah’s school district, which is in Highland, Utah, voted to add cyberbullying to its antibullying rules. Her school’s efforts could give other kids something to cheer about.

KO dùng Google dịch

3
3 tháng 5 2017

Ranh doi vai :v

3 tháng 5 2017

là sao?????

EXERCISE 1 Give the correct form of the adjectives and adverbs in brackets: 1. This chair is ..........................………………….. than that one. (comfortable) 2. Your flat is .....................………....... than mine. ( large) 3. The weather today is ........................……… than it was yesterday. (hot) 4. The Nile is the ........................……………………….. river in the world. (long) 5. Chinese bicycles are...
Đọc tiếp

EXERCISE 1 Give the correct form of the adjectives and adverbs in brackets: 1. This chair is ..........................………………….. than that one. (comfortable) 2. Your flat is .....................………....... than mine. ( large) 3. The weather today is ........................……… than it was yesterday. (hot) 4. The Nile is the ........................……………………….. river in the world. (long) 5. Chinese bicycles are ................…........……………….. than Japanese ones. (bad) 6. Mathematics is ........................…………………...….. than English. (difficult) 7. Ho Chi Minh is the ............................………………. city in Viet Nam. (big) 8. He drives ................................. .. ……………than his friend. (careful) 9. She sings ........................……………………….. in this school. (beautiful) 10. I read ............................……………………….. than my sister. (slow) 11. Grace is ...........................………………….. girl in our class. (old) 12. This exercise is .........................…….…………..than that one. (easy) 13. He is twice .........................…….…………..as you. (fat) 14. Nam is .........................…….………….. student of all. (noisy) 15. My cold is .........................…….………….. today than it was yesterday. (good) EXERCISE 2 Choose the best option to complete the following sentences: 1. The more she smiles , ................ she becomes. A. more graceful B. the most graceful C. most graceful D. the more graceful 2. Hotels have developed …………………… restaurants. A. as rapidly as B. so rapidly as C. as rapid as D. more rapid 3. Can Tho bridge is the …………………… one in the South of Viet Nam . A. long B shortest C. longest D. longer 4. Albert Einstein’s contributions to scientific theory were ................ those of Galileo and Newton A. important than B. more important C. the most important D. as important as 5. Impalas cannot move as ................ cheetahs but they are more efficient runners. A. faster than B. fast as C. fast D. are fast as 6. Both are informative articles, but this one is ................ . A. best B. the best C. most D. better 7. She is the .………… girl in our town . A. more beautiful B. beauty C. most beautiful D. more beautifully 8. The harder you learn............. A. The better is your English B. The better will be your English C. The better becomes your English D. The better your English will be 9. Jim is the ................. in his class. A. clever B. cleverest C. cleverer D. more clever 10. Of the two shirts, this one is ................... A. the prettiest B. the most pretty C. prettier D. the prettier 11. Your house is ................. mine. A. as bigger as B. many times as big as C. much big as D. not many times big 12. Last year it wasn’t as cold as this year. A. This year it is as colder than last year. B This year it is colder than last year. C. This year it isn’t as cold as last year. D. This year it isn’t colder than last year. 13. She is older than me. A. I’m more younger than her. B. I’m as younger as her. C. I’m more young than her. D. I’m younger than her. 14. The test is not ………………… A. as difficult as it was last month. B. so difficult as it was last month C. more difficult as it was last month. D. Both A & B are correct 15. The Nile River is ………………… of all. A. longer B. the longest C. long D. longest 16. .................. we read, .................. we know. A. The most/ the most B. The more/ the more C. Most/ most D. More/ more 17. It gets ................... Let’s go swimming. A. hot and hot B. the more hot C. more and more hot D. hotter and hotter 18. Peter usually drives .................. Mary. A. more fast B. more fast than C. more fast D. faster 19. The problem seems to be .................. A. more serious B. more serious than C. more serious as D. more and more serious 20. Peter can not earn .................. his wife. A. as many money as B. as much money as C. as many money than D. as much money than 21. Prices get .................. A. high and high B. highest and highest C. more and more high D. higher and higher 22. The more manufacturers advise, .................. they sell. A. the most products B. the products more C. the more products D. most products 23. ................. a car is ................. it is. A. The more expensive/ the comfortabler B. The most expensive/ the most comfortable C. The more expensive/ the more comfortable D. The less expensive/ the more comfortable- 24. Of the five students. Mary is ................. A. more intelligent B. the more intelligent C. most intelligent D. the most intelligent 25. Steel is ................ than wood. A. more heavy B. as heavy C. heavier D. more heavier 26. A super market is …………………… a shopping center. A. less convenient as B. less convenient than C. not so convenient than D. the most convenient as 27. Viet Nam becomes …………………… to foreign tourists. A. more and most attractive B. the more attractive C. much and more attractive D. more and more attractive 28. This car is …………………… than mine. A. less expensive B. as expensive C. expensive D. not so expensive 29. Tim’s grades are …………………… than John. A. worse B. worst C. as bad D. so bad 30. The …………………… we start, the sooner we will be back. A. early B

4
11 tháng 1 2018

EXERCISE 1 Give the correct form of the adjectives and adverbs in brackets: 1. This chair is ..........................………………….. than that one. (comfortable)  

2. Your flat is ....................larger.………....... than mine. ( large)

3. The weather today is .............hotter...........……… than it was yesterday. (hot)

4. The Nile is the ........................…longest…………………….. river in the world. (long)

5. Chinese bicycles are ................….worse.......……………….. than Japanese ones. (bad)

6. Mathemas is ........................more difficult…………………...….. than English. (difficult)

7. Ho Chi Minh is the .......................biggest.....………………. city in Viet Nam. (big)

8. He drives ..............................more carefully... .. ……………than his friend. (careful)

9. She sings ........................…most beautifully…………………….. in this school. (beautiful)

10. I read .........................more slowly...……………………….. than my sister. (slow)

11. Grace is ...........................the oldest………………….. girl in our class. (old)

12. This exercise is ....................easier.....…….…………..than that one. (easy)

13. He is twice ........................latter.…….…………..as you. (fat)

14. Nam is .........................the noisiest…….………….. student of all. (noisy)

15. My cold is .........................better…….………….. today than it was yesterday. (good)

EXERCISE 2 Choose the best option to complete the following sentences:

1. The more she smiles , ................ she becomes.

           D. the more graceful

2. Hotels have developed …………………… restaurants.

             A. as rapidly as           

3. Can Tho bridge is the …………………… one in the South of Viet Nam

      C. longest

4. Albert Einstein’s contributions to scientific theory were ................ those of Galileo and Newton

 D. as important as

5. Impalas cannot move as ................ cheetahs but they are more efficient runners.

  B. fast as 

6. Both are informative arles, but this one is ................ .B. the best 

7. She is the .………… girl in our town  C. most beautiful 

8. The harder you learn............. D. The better your English will be

9. Jim is the ................. in his class.  B. cleverest 

10. Of the two shirts, this one is ................... C. prettier r

11. Your house is ................. mine. A. as bigger as B. many times as big as C. much big as D. not many times big

12. Last year it wasn’t as cold as this year.

C. This year it isn’t as cold as last year.

13. She is older than me.

A. I’m more younger than her. B. I’m as younger as her. C. I’m more young than her. D. I’m younger than her.

14. The test is not ………………… . D. Both A & B are correct

15. The Nile River is ………………… of all. B. the longest

16. .................. we read, .................. we know.B. The more/ the more C

17. It gets ................... Let’s go swimming. D. hotter and hotter

18. Peter usually drives .................. Mary.  D. faster

19. The problem seems to be ..................  D. more and more serious

20. Peter can not earn .................. his wife. B. as much money as  

21. Prices get ..................  higher and higher

22. The more manufacturers advise, .................. they sell. C. the more products

23. ................. a car is ................. it is. C. The more expensive/ the more comfortable -

24. Of the five students. Mary is .................   D. the most intelligent

25. Steel is ................ than wood.  C. heavier

26. A super market is …………………… a shopping center.  B. less convenient than

27. Viet Nam becomes …………………… to foreign tourists.  D. more and more attractive

28. This car is …………………… than mine. A. less expensive

29. Tim’s grades are …………………… than John. A. worse \

30. The …………ealier………… we start, the sooner we will be back.

11 tháng 1 2018

k cho mik nha

Dịch hộ mik bài này:A Message from School:Hello from the Pacific Northwest!Welcome to the UESL Program at Central Washington University (CWU) on ApplyESL.com. As Director of the UESL Program, I have seen many successful students come to our program and achieve their academic, professional and personal goals. I hope you will be one of these students in the future.Ellensburg is a small town with Western hospitality and a beautiful historic downtown area located less than two hours from...
Đọc tiếp

Dịch hộ mik bài này:haha

A Message from School:

Hello from the Pacific Northwest!
Welcome to the UESL Program at Central Washington University (CWU) on ApplyESL.com. As Director of the UESL Program, I have seen many successful students come to our program and achieve their academic, professional and personal goals. I hope you will be one of these students in the future.
Ellensburg is a small town with Western hospitality and a beautiful historic downtown area located less than two hours from Seattle. It is a great place to live and study. Most of our students live on our beautiful, park-like campus. CWU has plenty of activities and events to ensure that you have a real American experience. Our students are encouraged to volunteer in the community and to get to know the people in our small, friendly town. Once you join our program, you are like one of the family!
Our classes are rigorous and challenging, and our faculty are kind and friendly. Our students receive excellent instruction and personalized attention from teachers with master's degrees and more than 10 years of professional experience.
On behalf of everyone here at UESL, we hope you will join us!

 

3
7 tháng 6 2016

 

                                                                                        A Message from School:

Hello from the Pacific Northwest!
Welcome to the UESL Program at Central Washington University (CWU) on ApplyESL.com. As Director of the UESL Program, I have seen many successful students come to our program and achieve their academic, professional and personal goals. I hope you will be one of these students in the future.
Ellensburg is a small town with Western hospitality and a beautiful historic downtown area located less than two hours from Seattle. It is a great place to live and study. Most of our students live on our beautiful, park-like campus. CWU has plenty of activities and events to ensure that you have a real American experience. Our students are encouraged to volunteer in the community and to get to know the people in our small, friendly town. Once you join our program, you are like one of the family!
Our classes are rigorous and challenging, and our faculty are kind and friendly. Our students receive excellent instruction and personalized attention from teachers with master's degrees and more than 10 years of professional experience.
On behalf of everyone here at UESL, we hope you will join us!

                                                                                                          Dịch

 

                                                                                 Một tin nhắn từ trường:

Xin chào từ Thái Bình Tây Bắc!
Chào mừng bạn đến với Chương trình UESL tại Đại học Washington Trung (CWU) trên ApplyESL.com. Là Giám đốc Chương trình UESL, tôi đã thấy nhiều sinh viên thành công đến với chương trình của chúng tôi và đạt được mục tiêu học tập, chuyên nghiệp và cá nhân của họ. Tôi hy vọng bạn sẽ là một trong những sinh viên trong tương lai.
Ellensburg là một thị trấn nhỏ với lòng hiếu khách phương Tây và một khu vực trung tâm thành phố lịch sử đẹp nằm dưới hai giờ từ Seattle. Đó là một nơi tuyệt vời để sống và học tập. Hầu hết các sinh viên của chúng tôi sống đẹp, công viên giống như trường của chúng tôi. CWU có rất nhiều hoạt động và sự kiện để đảm bảo rằng bạn có một kinh nghiệm thực tế của Mỹ. sinh viên của chúng tôi được khuyến khích tình nguyện trong cộng đồng và để nhận biết những người trong thị trấn nhỏ, thân thiện của chúng tôi. Khi bạn tham gia chương trình của chúng tôi, bạn giống như một trong những gia đình!
lớp học của chúng tôi là nghiêm ngặt và đầy thử thách, và giảng viên của chúng tôi là tốt bụng và thân thiện. sinh viên của chúng tôi được giảng dạy xuất sắc và sự quan tâm cá nhân từ các giáo viên có trình độ thạc sĩ và hơn 10 năm kinh nghiệm chuyên nghiệp.
Thay mặt tất cả mọi người ở đây tại UESL, chúng tôi hy vọng bạn sẽ tham gia!

 

 

7 tháng 6 2016

Một tin nhắn từ trường:

Xin chào từ Tây Bắc Thái Bình Dương!
Chào mừng bạn đến với Chương trình UESL tại Đại học Washington Trung (CWU) trên ApplyESL.com. Là Giám đốc Chương trình UESL, tôi đã thấy nhiều sinh viên thành công đến với chương trình của chúng tôi và đạt được mục tiêu học tập, chuyên nghiệp và cá nhân của họ. Tôi hy vọng bạn sẽ là một trong những sinh viên trong tương lai.
Ellensburg là một thị trấn nhỏ với lòng hiếu khách phương Tây và một khu vực trung tâm thành phố lịch sử đẹp nằm dưới hai giờ từ Seattle. Đó là một nơi tuyệt vời để sống và học tập. Hầu hết các sinh viên của chúng tôi sống đẹp, công viên giống như trường của chúng tôi. CWU có rất nhiều hoạt động và sự kiện để đảm bảo rằng bạn có một kinh nghiệm thực tế của Mỹ. sinh viên của chúng tôi được khuyến khích tình nguyện trong cộng đồng và để nhận biết những người trong thị trấn nhỏ, thân thiện của chúng tôi. Khi bạn tham gia chương trình của chúng tôi, bạn giống như một trong những gia đình!
lớp học của chúng tôi là nghiêm ngặt và đầy thử thách, và giảng viên của chúng tôi là tốt bụng và thân thiện. sinh viên của chúng tôi được giảng dạy xuất sắc và sự quan tâm cá nhân từ các giáo viên có trình độ thạc sĩ và hơn 10 năm kinh nghiệm chuyên nghiệp.
Thay mặt tất cả mọi người tại UESL, chúng tôi hy vọng bạn sẽ tham gia cùng chúng tôi!

Dịch:Some theories of the purpose of dreamsFreud believed that we dream so that we can release the deep, secret desires that we are not allowed to express in real life because of the rules of polite society. Most people know about Freudian dream analysis – a dream about a train going into a tunnel is a dream about sexual intercourse. But couldn’t it just be a dream about travelling on a train?Another theory is that dreams allow us to solve problems that we can’t solve in real life. We...
Đọc tiếp

Dịch:

Some theories of the purpose of dreams

Freud believed that we dream so that we can release the deep, secret desires that we are not allowed to express in real life because of the rules of polite society. Most people know about Freudian dream analysis – a dream about a train going into a tunnel is a dream about sexual intercourse. But couldn’t it just be a dream about travelling on a train?

Another theory is that dreams allow us to solve problems that we can’t solve in real life. We go to sleep with a problem and wake up with the answer. This may be more of a way to ‘use’ our dreams than a ‘purpose’ of dreaming. If you believe that your dreams are important then analysing them may help you to focus your mind on the problem and help you to find the solution.

The modern image is that dreams are the brain’s way of cleaning up the computer’s hard disk, organizing the events of the day into folders and deleting the rubbish that it doesn’t want to keep. But we all know that very little of what we dream every night is concerned with what happened to us that day.

Another idea is that dreams are the brain’s way of practising the behaviour that we need to survive. So we dream about being chased by a monster because one day it might happen! It’s a bit like a pianist practising her scales every day even though she doesn’t need to use them at that moment.

Others believe that dreaming is the brain’s way of exercising the pathways between the brain cells. This may be an important element in why we sleep rather than why we dream. We die if we don’t sleep but we can live without dreaming. Some patients with brain injuries lose the ability to dream but don’t seem to suffer any ill-effects.

REM and dreaming

Scientists used to think that dreaming only happened during Rapid Eye Movement sleep (REM). REM sleep is essential for all mammals. We all become irritable and depressed without it. If we don’t have enough REM one night, we will compensate by having more the next. REM is generated by the brainstem – the oldest and most primitive part of the brain. So scientists used to believe that dreaming was also caused by activity in the brainstem. We now know that dreaming can happen at any time during sleep. The only difference seems to be that it’s easier to remember dreams that happen during REM.

Babies have a lot more REM activity than adults, but research shows that they dream less. The same may be true of animals. We know that they have REM activity but that doesn’t mean they dream.

It also seems that dreaming is a skill that develops as you get older, like language for example. Young children’s dreams are very different from older children’s or adult’s dreams.

New research

Modern technology has allowed scientists to map the parts of the brain that are active when we dream. The primitive brainstem is very active, but so are other important areas at the front of the brain. These are the frontal lobes that control emotion, memory, and experiences that come through the senses like hearing and vision. If these areas are injured, the person stops dreaming. On the other hand, the areas that control rational, logical thought are not active at all. This could explain why dreams are so strange. They have no logical sequence or time, which makes them very difficult to explain to other people when we wake up. Dreams combine recent events with long past events and our emotions while we are dreaming are often very strong.

Psychologists have also done studies on people who kept dream diaries for long periods of time (up to fifty years in some cases) and have found that what we dream is very much connected with how we think and behave when we are awake. So an extrovert, adventurous person will have extrovert, adventurous dreams. A shy person will be a shy person in her dreams. People who are important to us will often be in our dreams and so will things that worry us or make us happy.

So what’s the conclusion?

Well, nobody really knows. But scientists are now suggesting that dreams have absolutely no purpose at all. When we are awake we are ‘thinking’ all the time. Some of this thinking is useful and has a purpose. But we often just ‘think’ about nothing in particular while we’re waiting for the bus or walking to work. And that’s what the brain is doing when we are asleep - just thinking. Sometimes it’s interesting and sometimes it’s boring.

Doing the research for this article has made me more interested in my dreams rather than less. I might even start a dream diary! But nothing that I’ve read explains why I sometimes have an embarrassing dream about finding myself standing completely naked at a bus stop. Fortunately, this has never happened to me in real life, and it isn’t something that I think about when I’m awake. I’m told that it’s an example of a ‘universal dream’ – a dream that is common to people all over the world. Dreaming about flying is another example. So what’s the explanation? We can’t all be ‘just thinking’ about the same thing, can we?

Find the new words and translate it

5
1 tháng 2 2018

Một số lý thuyết về mục đích của những giấc mơ

Freud tin rằng chúng ta mơ ước để chúng ta có thể giải toả những ham muốn sâu, bí mật mà chúng ta không được phép diễn đạt trong cuộc sống thực bởi vì các quy tắc của xã hội lịch sự. Hầu hết mọi người đều biết về phân tích giấc mơ của Freud - giấc mơ về một con tàu đi vào đường hầm là một giấc mơ về quan hệ tình dục. Nhưng liệu đó có phải chỉ là một giấc mơ khi du hành trên tàu?

Một lý thuyết khác là những giấc mơ cho phép chúng ta giải quyết những vấn đề mà chúng ta không thể giải quyết trong cuộc sống thực. Chúng tôi đi ngủ với một vấn đề và thức dậy với câu trả lời. Đây có thể là một cách để "sử dụng" ước mơ của chúng ta hơn là một mục đích "của mơ ước. Nếu bạn tin rằng giấc mơ của bạn là quan trọng thì việc phân tích chúng có thể giúp bạn tập trung suy nghĩ về vấn đề và giúp bạn tìm ra giải pháp.

Hình ảnh hiện đại là giấc mơ là cách để làm sạch ổ cứng của máy tính, tổ chức các sự kiện trong ngày vào các thư mục và xóa các rác mà nó không muốn giữ. Nhưng tất cả chúng ta đều biết rằng rất ít những gì chúng tôi mơ ước mỗi tối liên quan đến những gì đã xảy ra với chúng tôi ngày hôm đó.

Một ý tưởng khác là giấc mơ là cách hành xử của não đối với hành vi mà chúng ta cần phải tồn tại. Vì vậy, chúng tôi mơ ước được bị đuổi bởi một con quái vật bởi vì một ngày nào đó có thể xảy ra! Nó giống như một nghệ sĩ piano thực hành quy mô của cô ấy mỗi ngày mặc dù cô ấy không cần sử dụng chúng vào lúc đó.

Những người khác tin rằng giấc mơ là cách não thực hiện các con đường giữa các tế bào não. Đây có thể là một yếu tố quan trọng tại sao chúng ta ngủ nhiều hơn là tại sao chúng ta mơ ước. Chúng ta chết nếu chúng ta không ngủ nhưng chúng ta có thể sống mà không mơ mộng. Một số bệnh nhân bị thương não mất khả năng mơ ước nhưng dường như không bị ảnh hưởng xấu.

REM và mơ ước

Các nhà khoa học từng nghĩ rằng giấc mơ chỉ xảy ra trong giấc ngủ Mắt nhanh (REM). Giấc ngủ REM là điều cần thiết cho tất cả các động vật có vú. Tất cả chúng ta trở nên cáu kỉnh và chán nản nếu không có nó. Nếu chúng ta không có đủ giấc ngủ đêm REM, chúng tôi sẽ đền bù bằng cách có thêm thời gian tiếp theo. REM được tạo ra bởi bộ não - phần lâu đời nhất và nguyên thủy nhất của bộ não. Vì vậy, các nhà khoa học từng tin rằng giấc mơ cũng là do hoạt động trong não. Bây giờ chúng ta biết rằng giấc mơ có thể xảy ra bất cứ lúc nào trong suốt giấc ngủ. Sự khác biệt duy nhất có thể là dễ nhớ hơn những giấc mơ xảy ra trong REM.

Trẻ sơ sinh có nhiều hoạt động REM hơn người lớn, nhưng nghiên cứu cho thấy họ mơ ước ít hơn. Điều này cũng có thể đúng với động vật. Chúng tôi biết rằng họ có hoạt động REM nhưng điều đó không có nghĩa là họ mơ ước.

Nó cũng có vẻ như là mơ ước là một kỹ năng phát triển khi bạn lớn lên, chẳng hạn như ngôn ngữ ví dụ. Ước mơ của trẻ nhỏ rất khác so với giấc mơ của những đứa trẻ lớn tuổi hơn và người lớn.

Nghiên cứu mới

Công nghệ hiện đại đã cho phép các nhà khoa học lập bản đồ các bộ phận của não hoạt động khi chúng ta mơ ước. Giun sơ khai rất năng động, nhưng cũng là những khu vực quan trọng khác ở phía trước của não. Đây là những thùy trán điều khiển cảm xúc, trí nhớ và kinh nghiệm đi qua các giác quan như nghe và nhìn. Nếu những khu vực này bị thương, người đó ngừng mơ. Mặt khác, các lĩnh vực kiểm soát suy nghĩ hợp lý, hợp lý không hoạt động chút nào. Điều này có thể giải thích tại sao những giấc mơ thật kỳ lạ. Họ không có trình tự hoặc thời gian hợp lý, điều này khiến họ rất khó giải thích cho người khác khi chúng tôi thức dậy. Giấc mơ kết hợp các sự kiện gần đây với những sự kiện trong quá khứ và cảm xúc của chúng ta trong khi chúng ta đang mơ ước thường rất mạnh.

Các nhà tâm lý học cũng đã thực hiện các nghiên cứu về những người giữ nhật ký trong một thời gian dài (đến 50 năm trong một số trường hợp) và nhận thấy rằng những gì chúng ta mơ ước có liên quan rất nhiều đến cách chúng ta suy nghĩ và hành xử khi chúng ta tỉnh táo. Vì vậy, một người hướng ngoại, mạo hiểm sẽ có những giấc mơ hướng ngoại, mạo hiểm. Một người nhút nhát sẽ là một người nhút nhát trong những giấc mơ của mình. Những người quan trọng đối với chúng ta thường có trong giấc mơ của chúng ta và những điều đó sẽ làm chúng ta lo lắng hoặc làm cho chúng ta hạnh phúc.

Vậy kết luận là gì?

Vâng, không ai thực sự biết. Nhưng các nhà khoa học hiện đang cho thấy những giấc mơ hoàn toàn không có mục đích. Khi chúng ta tỉnh dậy chúng ta đang 'suy nghĩ' mọi lúc. Một số suy nghĩ này là hữu ích và có một mục đích. Nhưng chúng ta thường chỉ "nghĩ" về không có gì đặc biệt trong khi chúng ta chờ xe buýt hoặc đi bộ để làm việc. Và đó là những gì mà bộ não đang làm khi chúng ta đang ngủ - chỉ cần suy nghĩ. Đôi khi nó thú vị và đôi khi nó là nhàm chán.

Làm nghiên cứu cho bài viết này đã làm tôi quan tâm nhiều hơn đến ước mơ của tôi chứ không phải là ít hơn. Tôi thậm chí có thể bắt đầu một nhật ký trong giấc mơ! Nhưng không có gì tôi đã đọc giải thích tại sao đôi khi tôi có một giấc mơ xấu hổ vì thấy mình đang đứng khỏa thân hoàn toàn tại bến xe buýt. May mắn thay, điều này đã không bao giờ xảy ra với tôi trong cuộc sống thực, và nó không phải là điều mà tôi nghĩ về khi tôi thức. Tôi được nói rằng đó là một ví dụ về 'giấc mơ phổ quát' - một giấc mơ phổ biến cho mọi người trên thế giới. Giấc mơ bay là một ví dụ khác. Vậy giải thích là gì? Chúng ta không thể chỉ "suy nghĩ" về cùng một điều, phải không?

1 tháng 2 2018

Some theories of the purpose of dreams

Freud believed that we dream so that we can release the deep, secret desires that we are not allowed to express in real life because of the rules of polite society. Most people know about Freudian dream analysis – a dream about a train going into a tunnel is a dream about sexual intercourse. But couldn’t it just be a dream about travelling on a train?

Another theory is that dreams allow us to solve problems that we can’t solve in real life. We go to sleep with a problem and wake up with the answer. This may be more of a way to ‘use’ our dreams than a ‘purpose’ of dreaming. If you believe that your dreams are important then analysing them may help you to focus your mind on the problem and help you to find the solution.

The modern image is that dreams are the brain’s way of cleaning up the computer’s hard disk, organizing the events of the day into folders and deleting the rubbish that it doesn’t want to keep. But we all know that very little of what we dream every night is concerned with what happened to us that day.

Another idea is that dreams are the brain’s way of practising the behaviour that we need to survive. So we dream about being chased by a monster because one day it might happen! It’s a bit a pianist practising her scales every day even though she doesn’t need to use them at that moment.

Others believe that dreaming is the brain’s way of exercising the pathways between the brain cells. This may be an important element in why we sleep rather than why we dream. We die if we don’t sleep but we can live without dreaming. Some patients with brain injuries lose the ability to dream but don’t seem to suffer any ill-effects.

REM and dreaming

Scientists used to think that dreaming only happened during Rapid Eye Movement sleep (REM). REM sleep is essential for all mammals. We all become irritable and depressed without it. If we don’t have enough REM one night, we will compensate by having more the next. REM is generated by the brainstem – the oldest and most primitive part of the brain. So scientists used to believe that dreaming was also caused by activity in the brainstem. We now know that dreaming can happen at any time during sleep. The only difference seems to be that it’s easier to remember dreams that happen during REM.

Babies have a lot more REM activity than adults, but research shows that they dream less. The same may be true of animals. We know that they have REM activity but that doesn’t mean they dream.

It also seems that dreaming is a skill that develops as you get older, language for example. Young children’s dreams are very different from older children’s or adult’s dreams.

New research

Modern technology has allowed scientists to map the parts of the brain that are active when we dream. The primitive brainstem is very active, but so are other important areas at the front of the brain. These are the frontal lobes that control emotion, memory, and experiences that come through the senses hearing and vision. If these areas are injured, the person stops dreaming. On the other hand, the areas that control rational, logical thought are not active at all. This could explain why dreams are so strange. They have no logical sequence or time, which makes them very difficult to explain to other people when we wake up. Dreams combine recent events with long past events and our emotions while we are dreaming are often very strong.

Psychologists have also done studies on people who kept dream diaries for long periods of time (up to fifty years in some cases) and have found that what we dream is very much connected with how we think and behave when we are awake. So an extrovert, adventurous person will have extrovert, adventurous dreams. A shy person will be a shy person in her dreams. People who are important to us will often be in our dreams and so will things that worry us or make us happy.

So what’s the conclusion?

Well, nobody really knows. But scientists are now suggesting that dreams have absolutely no purpose at all. When we are awake we are ‘thinking’ all the time. Some of this thinking is useful and has a purpose. But we often just ‘think’ about nothing in parular while we’re waiting for the bus or walking to work. And that’s what the brain is doing when we are asleep - just thinking. Sometimes it’s interesting and sometimes it’s boring.

Doing the research for this arle has made me more interested in my dreams rather than less. I might even start a dream diary! But nothing that I’ve read explains why I sometimes have an embarrassing dream about finding myself standing completely naked at a bus stop. Fortunately, this has never happened to me in real life, and it isn’t something that I think about when I’m awake. I’m told that it’s an example of a ‘universal dream’ – a dream that is common to people all over the world. Dreaming about flying is another example. So what’s the explanation? We can’t all be ‘just thinking’ about the same thing, can we?