Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
Truyện Bức tranh của em gái tôi đã đề cao tình yêu thương trong sáng, nhân hậu của con người.
First, it widens our knowledge. Information on TV is diverse, letting the viewers know upto-date news from all fields of life such as news about politics, socioeconomy, scientific- chnology, etc…
Second, TV serves us as a means of relaxation. Films, plays, music shows on TV are vailable all day. We can enjoy these programs at home whenever we like.
Third, it is a good friend helping us kill time. Whenever we feel bored or do not know what to do. Simply turn on your TV set and you will surely feel OK soon. On the other hand, watching TV also has some disadvantages. Bad contents such as violent films, sexual exposures on the screen, and other sensitive topics may dangerously affect children. In addition, Watching TV too much or regularly also takes us much time and badly affects our health, especially our eyes.
Finally, we have to pay some extra money for electricity consumption, too. In short, watching TV, which may be good or bad, depends on the way we use TV to serve our life.
available không phải là vailable
Ko có socioeconomy nha pn. Có sociology là xã hội học và economy là kinh tế.
Phải lầ Firstly, Secondly và Thirdly mới đúng chứ bạn.
"...Whenever we feel bored or do not know whaat to do, simply turn on your TV set and... "
Bạn viết kiểu này là viết theo kiểu essay. Nếu viết đoạn văn thì ko giải thích nhiều. Đoạn văn viết tóm tắt ý lại.
Bài essay gồm có 5 đoạn: đoạn mở đầu; đoạn lợi ích 1; đoạn lợi ích 2; đoạn lợi ích 3; đoạn kết. Đây là dạng essay chỉ nói về lợi ích. Nếu vừa nói về lợi ích vừa nói về tác hại thì sẽ viết khác.
~Thân~
IV hãy tìm những từ ngược ngữ nghĩa với những từ dưới đây
1 hot ><....cold....
2 hungry ><....full.....
3 fat >< ........thin.........
4 short ><.....long/tall.........
5 long >< .........short....
6 tired >< .......strong.....
8 cheap >< .....expensive........
9 poor >< ......rich......
10 black >< .....white.....
1. fine
2. full
3. teachers
4. expensive
5. rich / wealthy / moneyed / well of / .....
6. white
nhớ kết mik nha
give the correct form of the verbs in the present perfect:
1.Tom<see>has seen this film before.
2.I<finish>have finished my excercise already.
3.They<live>have lived here since 1990.
4.My father<just wash>has just washed his car.
5.The students<discuss> have discussed the question recently.
6.Mary<never,be> has never been to Ha Noi
7.We <know>have known each other for 5 years.
8.So far we<learn>have learnt five lessons.
9.We<be>have been pen pals for a long time.
10.They<stay>have stayed here since last week.
1.has seen
2.have finished
3.have lived
4.has just washed
5.have dicussed
6.has never
7.have know
8.have learnt
9.have been
10.have stayed
1. My dad planted trees last year.
<=>___Trees were planed last year______.
2. His teacher teaches English everyday.
<=>___English is taught by his teacher everyday____.
3. I read newspaper in the morning.
<=>___Newspaper is read in the morning _______.
4. Bad people cut down the wood.
<=>__The wood is cut down by bad people____.
5. The girls wear dress.
<=>___ Dress_is worn by the girls______.
Viết lại bằng câu bị động ok ko em?
1 . do you want me to help you.
<=> Shall you want me to help you ???
2 . We must go now
<=> I must go there on time
3 . The sun is shinning today
<=> It is sunny
4. My friend doesn't have any stamps
<=> My friend doesn't have no stamps
5. Is there a garden in your house?
<=> What does your house have ?
1. Sall I help you ?
2. It's time for going
3. It's sunny today
4. My friend have no stamps
5. Does your house have a garden ?
1. does
2. want
3. goes
4. is playing
5. is waiting
học tốt!
Tiếng nói là một giá trị cao quý của dân tộc. Tình yêu tiếng nói là yêu văn hóa của dân tộc. Tình yêu tiếng nói dân tộc là 1 biểu hiện của lòng yêu nước. Sức mạnh của tiếng nói dân tộc là sức mạnh của văn hóa, không 1 thế lực nào có thể tiêu diệt. Tự do của dân tộc gắn liền với việc giữ gìn và phát triển tiếng nói của dân tộc mình.
Văn bản cho ta thấy được tác giả là người yêu nước, yêu tiếng nói của dân tộc, am hiểu sâu sắc về tiếng nói mẹ đẻ.
Nhân vật chính trong câu chuyện là thầy giáo Ha-men và cậu học trò Phrăng.
Truyện viết về buổi học cuối cùng bằng tiếng Pháp ở một trường làng thuộc vùng An-dát
nhân vật chính là cậu bé Phrang