K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

13 tháng 10 2018

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

absorbed (in something/somebody) (adj): miệt mài, say mê

tobe attracted by something: bị cái gì thu hút, hấp dẫn

tobe drawn by something: bị cái gì thu hút, hấp dẫn

tobe obliged by something: bắt buộc

Tạm dịch: Larry mải mê với cuốn tiểu thuyết của mình đến nỗi quên mất việc bữa tối của anh đang nấu trong lò nướng.

Chọn A

21 tháng 3 2019

Đáp án A

Kiến thức về cụm từ cố định

To be absorbed in sth: bị cuốn hút, thu hút vào cái gì

Tạm dịch: Larry đã bị cuốn hút bởi cuốn tiểu thuyết của mình đến nỗi quên mất bữa tối của mình đang trong lò.

27 tháng 3 2018

Đáp án A

To be absorbed in sth: bị cuốn hút, thu hút vào cái gì 

=> đáp án A 

Tạm dịch: Larry đã bị cuốn hút bởi cuốn tiểu thuyết của mình đến nỗi quên mất bữa tối của mình trong lò

23 tháng 4 2019

Đáp án A

To be absorbed in sth: bị cuốn hút, thu hút vào cái gì

=> đáp án A

Tạm dịch: Larry đã bị cuốn hút bởi cuốn tiểu thuyết của mình đến nỗi quên mất bữa tối của mình trong lò.

4 tháng 7 2019

Kiến thức kiểm tra: Cụm động từ

absorbed in something: bị cuốn vào (say mê)

attracted to/by something: bị cuốn hút vào/bởi điều gì

draw somebody’s attention to something: hướng sự chú ý của ai vào cái gì

obliged to somebody: biết ơn ai đó

Tạm dịch: Larry thì quá là say mê đọc cuốn tiểu thuyết của anh ta đến nỗi mà anh ta quên mất bữa tối đang nấu trong lò.

Chọn A

Read the following passage, and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.Martin Luther King, Jr., is well known for his work in civil rights and for his many famous speeches, among them is his moving “I Have A Dream” speech. But fewer people know much about King’s childhood. M.L., as he was called, was born in 1929 in Atlanta, Georgia, at the home of his maternal grandfather. M.L.’s grandfather, the Reverend A.D....
Đọc tiếp

Read the following passage, and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Martin Luther King, Jr., is well known for his work in civil rights and for his many famous speeches, among them is his moving “I Have A Dream” speech. But fewer people know much about King’s childhood. M.L., as he was called, was born in 1929 in Atlanta, Georgia, at the home of his maternal grandfather. M.L.’s grandfather, the Reverend A.D. Williams, purchased their home on Auburn Avenue in 1909, twenty years before M.L. was born. The Reverend Williams, an eloquent speaker, played an important role in the community since so many people’s lives centered around the church. He allowed his church and his home to be used as a meeting place for a number of organizations dedicated to the education and social advancement of blacks. M.L. grew up in this atmosphere, with his home being used as a community gathering place, and was no doubt influenced by it.

M.L.’s childhood was not especially eventful. His father was a minister and his mother was a musician. He was the second of three children, and he attended all-black schools in a black neighborhood. The neighborhood was not poor, however. Auburn Avenue was the main artery through a prosperous neighborhood that had come to symbolize achievement for Atlanta’s black people. It was an area of banks, insurance companies, builders, jewelers, tailors, doctors, lawyers, and other black-owner, black-operated businesses, and services. Even in the face of Atlanta’s segregation, the district thrived. Dr. King never forgot the community spirit he had known as a child, nor did he forget the racial prejudice that was a seemingly insurmountable barrier that kept black Atlanta from mingling with whites.

What is this passage mainly about?

A. the prejudice that existed in Atlanta 

B. Martin Luther King’s childhood

C. Martin Luther King’s grandfather 

D. the neighborhood King grew up in

1
11 tháng 5 2017

Đáp án là B.

Bài đọc chủ yếu nói về nội dung gì?

A. định kiến tồn tại ở Atlanta

B. thời thơ ấu của vua Martin Lurther

C. ông của vua Martin Lurther

D. làng xóm nơi vị vua lớn lên 

Read the following passage, and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.Martin Luther King, Jr., is well known for his work in civil rights and for his many famous speeches, among them is his moving “I Have A Dream” speech. But fewer people know much about King’s childhood. M.L., as he was called, was born in 1929 in Atlanta, Georgia, at the home of his maternal grandfather. M.L.’s grandfather, the Reverend A.D....
Đọc tiếp

Read the following passage, and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Martin Luther King, Jr., is well known for his work in civil rights and for his many famous speeches, among them is his moving “I Have A Dream” speech. But fewer people know much about King’s childhood. M.L., as he was called, was born in 1929 in Atlanta, Georgia, at the home of his maternal grandfather. M.L.’s grandfather, the Reverend A.D. Williams, purchased their home on Auburn Avenue in 1909, twenty years before M.L. was born. The Reverend Williams, an eloquent speaker, played an important role in the community since so many people’s lives centered around the church. He allowed his church and his home to be used as a meeting place for a number of organizations dedicated to the education and social advancement of blacks. M.L. grew up in this atmosphere, with his home being used as a community gathering place, and was no doubt influenced by it.

M.L.’s childhood was not especially eventful. His father was a minister and his mother was a musician. He was the second of three children, and he attended all-black schools in a black neighborhood. The neighborhood was not poor, however. Auburn Avenue was the main artery through a prosperous neighborhood that had come to symbolize achievement for Atlanta’s black people. It was an area of banks, insurance companies, builders, jewelers, tailors, doctors, lawyers, and other black-owner, black-operated businesses, and services. Even in the face of Atlanta’s segregation, the district thrived. Dr. King never forgot the community spirit he had known as a child, nor did he forget the racial prejudice that was a seemingly insurmountable barrier that kept black Atlanta from mingling with whites.

According to the author, M.L.

A. had a difficult childhood 

B. was a good musician as a child

C. loved to listen to his grandfather speak 

D. grew up in a relatively rich area of Atlanta

1
12 tháng 10 2017

Đáp án là D.

Theo tác giả, M.L

A. có tuổi thơ khó khăn

B. từ bé đã là một nhạc sĩ tài giỏi

C. thích nghe những bài diễn thuyết của ông

D. lớn lên trong một khu xóm khá là giàu có của Atlanta.

Dẫn chứng: The neighborhood was not poor, however. Auburn Avenue was the main artery through a prosperous neighborhood that had come to symbolize achievement for Atlanta’s black people. It was an area of banks, insurance companies, builders, jewelers, tailors, doctors, lawyers, and other black-owner, black-operated businesses, and services. 

2 tháng 7 2018

Kiến thức: Từ vựng, từ trái nghĩa

Giải thích:

oblige (v): bắt buộc, có nghĩa vụ

urge (v): thúc giục                                         free (v): tự do

require (v): yêu cầu                                        suggest (v): đề nghị

=> obliged >< free

Tạm dịch: Một nghiên cứu cho thấy rằng, nhiều sinh viên châu Á hơn sinh viên Mỹ tin rằng người chồng có nghĩa vụ phải nói cho vợ biết anh ta đang ở đâu nếu anh ta về nhà muộn.

Chọn B

6 tháng 5 2018

Kiến thức: Từ trái nghĩa

Giải thích:

obliged (adj): bắt buộc

A. urged (adj): bị thúc ép                              B. free (adj): tự do

C. required (v): yêu cầu, đòi hỏi                      D. suggested (v): gợi ý

=> obliged >< free

Tạm dịch: Trong một nghiên cứu, nhiều học sinh châu Á hơn học sinh Mỹ tin rằng một người chồng bắt buộc phải nói với vợ mình địa điểm nếu anh ta về nhà muộn.

Chọn D

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34. Perhaps it was his own lack of adequate schooling that inspired Horace Mann to work so hard for the important reforms in education that he accomplished. While he was still a boy, his father and older brother died, and he became responsible for supporting his family. Like most of the children in his town, he attended school only two or three...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34.

Perhaps it was his own lack of adequate schooling that inspired Horace Mann to work so hard for the important reforms in education that he accomplished. While he was still a boy, his father and older brother died, and he became responsible for supporting his family. Like most of the children in his town, he attended school only two or three months a year. Later, with the help of several teachers, he was able to study law and became a member of the Massachusetts bar, but he never forgot those early struggles.

While serving in Massachusetts legislature, he signed a historic education bill that set up a state board of education. Without regret, he gave up his successful legal practice and political career to become the first secretary of the board. There he exercised an enormous influence during the critical period of reconstruction that brought into existence the American graded elementary school as substitute for the older distinct school system. Under his leadership, the curriculum was restructured, the school year was increased to a minimum of six months, and mandatory schooling was extended to age sixteen. Other important reforms included the establishment of state normal schools for teacher training, institutes for in-service teacher education, and lyceums for adult education. He was also instrument in improving salaries for teachers and creating school libraries.

Mann’s ideas about school reform were developed and distributed in twelve annual reports to the state of Massachusetts that he wrote during his tenure as secretary of education. Considered quite radical at the time, the Massachusetts reforms later served as a model for the nation. Mann was recognized as the farther of public education.

A. valuable experiences 

B. happy situations

C. influential people 

D. difficult times

1
17 tháng 2 2018

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

struggle (n): khó khăn thử thách

  A. những kinh nghiệm đáng giá                  B. những tình huống vui vẻ

  C. những con người có sức ảnh hưởng          D. những thời điểm khó khăn

=> struggles = difficult times

Thông tin: Later, with the help of several teachers, he was able to study law and became a member of the Massachusetts bar, but he never forgot those early struggles.

Tạm dịch: Sau này, được một số thầy cô giáo giúp đỡ, ông có điều kiện học luật và trở thành một thành viên của tòa án bang Massachusetts, nhưng ông không bao giờ quên được những khó khăn thời nhỏ.

Chọn D

Dịch bài đọc:

Có lẽ chính việc không được học hành đầy đủ đã truyền cảm hứng cho Horace Mann làm việc không mệt mỏi để đem lại những cải cách quan trọng trong ngành giáo dục. Khi ông còn là một đứa trẻ, cha và anh trai của ông qua đời, và ông trở thành trụ cột chính trong gia đình. Cũng như hầu hết bọn trẻ trong thị trấn, ông chỉ tới trường tầm hai hay ba lần một năm. Sau này, được một số thầy cô giáo giúp đỡ, ông có điều kiện học luật và trở thành một thành viên của tòa án bang Massachusetts, nhưng ông không bao giờ quên được những khó khăn thời nhỏ.

Trong khi đang phục vụ tại cơ quan lập pháp của bang Massachusetts, ông đã ký vào một bản dự luật giáo dục mang tính lịch sử về việc thành lập Hội đồng giáo dục cho bang. Không hề hối tiếc, ông đã từ bỏ nghề luật và sự nghiệp chính trị đang rất thành công của mình để trở thành thư ký đầu tiên của hội đồng nói trên.

Ở đó ông đã tiến hành hàng loạt những thay đổi to lớn trong thời kỳ cốt lõi của việc tái xây dựng, do đó đã khai sinh ra hệ thống giáo dục tiểu học có phân khối lớp ở Mỹ để thay thế cho hệ thống giáo dục cũ. Dưới sự điều hành của ông, các chương trình học được cải tổ, thời gian cho một năm học được kéo dài, ngắn nhất là sáu tháng, và bắt buộc mọi trẻ em dưới 16 tuổi phải tới trường. Một số các cải cách quan trọng khác bao gồm việc thành lập ra những trường chuẩn tắc của bang để huấn luyện nghề nghiệp cho giáo viên, các học viện đào tạo giáo viên tại chức, và những nơi học tập dành cho người lớn. Ông cũng góp phần tăng lương cho các giáo viên và xây dựng các thư viện trong trường học.

Ý tưởng của Mann về việc cải cách hệ thống trường học được phát triển và phân bổ trong mười hai bản báo cáo thường niên gửi về bang Massachusetts mà ông viết trong thời kỳ nắm giữ chức vụ thư ký Hội đồng giáo dục. Được xem là khá cấp tiến vào thời điểm đó, các cải cách của bang Massachusetts sau này được đem ra làm hình mẫu cho cả đất nước. Mann được công nhận là cha đẻ của nền giáo dục công lập.