K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

10 tháng 12 2017

Spring is stirring, exposed. The raindrops are small, soft, falling, but like dancing. One seeded bean seeds to the leaves of the guava tree grows to the pond surface. Winter is dull and dry withered. The ground was exhausted to wake up, cuddling to receive the warm rain, fresh. The soil softens and softens again. The spring rain gave them the vitality that filled them, spilling over the leaves, the nursery. And trees pay for rain by the season fragrant, sweet fruit.

10 tháng 12 2017

https://translate.google.com/?

2 tháng 5 2021

Vâng ạ

2 tháng 5 2021

Đề này có vẻ hơi khó so với đề minh hoạ đúng không nhỉ

Như vậy là chúng ta đã đến đề số 5 trong series luyện đề thi thử TN THPT môn Tiếng Anh của hoc24 rồi. Hy vọng các em đã tích lũy cho mình những kinh nghiệm, mẹo làm bài khi xử lý 1 đề thi trong 60 phút. Bây giờ tiếp tục sẽ là những cơ hội để các em tiếp tục tích lũy và vận dụng các kinh nghiệm làm bài đó vào xử lý đề số 5.Sau đề này, các em hãy comment vào dưới bài viết này những gì các em còn vướng mắc...
Đọc tiếp

undefined

Như vậy là chúng ta đã đến đề số 5 trong series luyện đề thi thử TN THPT môn Tiếng Anh của hoc24 rồi. Hy vọng các em đã tích lũy cho mình những kinh nghiệm, mẹo làm bài khi xử lý 1 đề thi trong 60 phút. Bây giờ tiếp tục sẽ là những cơ hội để các em tiếp tục tích lũy và vận dụng các kinh nghiệm làm bài đó vào xử lý đề số 5.

Sau đề này, các em hãy comment vào dưới bài viết này những gì các em còn vướng mắc hay cảm thấy khó lấy điểm nhất để các thầy cô và các bạn, chúng ta sẽ cùng nhau tìm ra giải pháp để giải quyết các vướng mắc đó, sao cho các em đi thi đạt điểm cao nhất nhé!

Đề số 5 - ngày 11/05/2021: <https://hoc24.vn/de-thi-thu/de-thi-thu-ky-thi-tn-thpt-2021-mon-tieng-anh-so-5.10955>.

Thân ái,

violet

5
11 tháng 5 2021

Nhờ Hoc24 mà điểm em càng ngày càng cao :))

11 tháng 5 2021

em rất thích mạng hoc24 , nó giúp em gỡ điểm bài thi  ahihi 

29 tháng 5 2023

Dear beloved teacher,

I am writing these words to express my profound gratitude to you for everything you have done for us throughout this past school year. You are not only our educators, but also mentors who have dedicated your time and efforts to help us grow and develop. 

You have imparted valuable knowledge, skills, and important life values that have shaped us into contributing members of society. Your guidance has been instrumental in our academic and personal growth.

We cannot thank you enough for all the precious lessons you have shared with us. Your advice, encouragement, and care have helped us overcome challenges in both our studies and lives.

The wonderful memories of our learning journey and personal development would not be complete without your presence and support. Therefore, I want to extend my sincerest gratitude to you for the positive impact you have had on our lives.

We will always cherish the invaluable lessons and the love you have wholeheartedly bestowed upon us. Thank you for the exciting classes, meaningful stories, and dedicated companionship.

Wishing you good health, happiness, and continued success in your educational mission. I look forward to the opportunity to meet you again.

With heartfelt appreciation,
Phung Cong Anh

30 tháng 5 2023

Thưa thầy/cô,

Kính gửi thầy/cô, em là một trong những học sinh của thầy/cô trong năm học vừa qua. Nhân dịp kết thúc năm học, em muốn viết những dòng này để bày tỏ lòng biết ơn sâu sắc tới thầy/cô.

Trước khi em được gặp thầy/cô, em chưa bao giờ hiểu được giá trị của kiến thức và sự quan trọng của việc học tập. Nhưng nhờ có sự hướng dẫn ân cần và tận tâm của thầy/cô, em đã có thể trở thành một học sinh có tiến bộ trong học tập.

Thầy/cô không chỉ truyền đạt kiến thức mà còn giúp đỡ em trong việc rèn luyện các kỹ năng sống quan trọng như: kỹ năng giao tiếp, kỹ năng thuyết trình, kỹ năng lãnh đạo và nhiều kỹ năng khác.

Ngoài ra, thầy/cô cũng luôn truyền đạt cho chúng em những giá trị sống quan trọng như: biết tôn trọng, biết cảm thông, biết chia sẻ và biết yêu thương. Những giá trị này sẽ được em mang đi suốt cuộc đời của mình.

Em rất cảm kích những đóng góp và hy sinh của thầy/cô trong suốt năm họcKính gửi thầy/cô,

Những dòng này được viết từ tâm hồn em, để bày tỏ lòng biết ơn sâu sắc đối với thầy/cô. Em muốn nói rằng, trong suốt thời gian học tập, thầy/cô là người đã dành thời gian và công sức để giúp em trưởng thành và phát triển.

Thầy/cô đã không chỉ truyền đạt cho em những kiến thức và kỹ năng để vượt qua các kỳ thi, mà còn giúp em hiểu sâu hơn về cuộc sống và trở thành một người có ích cho xã hội. Những bài giảng và lời khuyên của thầy/cô đã giúp em trở nên tự tin hơn, có nhiều ý tưởng mới và trân trọng giá trị của mỗi người trong xã hội.

Thời gian em đã dành để học tập và trò chuyện với thầy/cô luôn là những kỉ niệm tuyệt vời mà em sẽ luôn giữ trong lòng. Cảm ơn thầy/cô đã luôn tạo ra môi trường học tập thoải mái và giúp em cảm thấy được sự đồng cảm và ủng hộ khi cần.

Em hy vọng rằng thầy/cô sẽ tiếp tục giúp đỡ nhiều học sinh khác trong tương lai và nhận được nhiều niềm vui và thành công trong sự nghiệp của mình.

Một lần nữa, em xin chân thành cảm ơn thầy/cô vì tất cả mọi điều đã làm cho em trong suốt

From a distance, the tree is like a giant, blue hair. Dad! The big tree trunk, two people hugged. Shaggy bark emerges tumors like tumors. But few know that in the rough shroud that cool plastic flow is flowing wind to feed plants. Every spring, the trees sprout buds.Leaf-like phoenix leaves, thin, looking like young nuts. Stubborn branches, like hundreds of arms, pick up the sunlight to warm oneself. Then the first tinkling tune of the summer, the tree begins to blossom. When you do not want to...
Đọc tiếp

From a distance, the tree is like a giant, blue hair. Dad! The big tree trunk, two people hugged. Shaggy bark emerges tumors like tumors. But few know that in the rough shroud that cool plastic flow is flowing wind to feed plants. Every spring, the trees sprout buds.Leaf-like phoenix leaves, thin, looking like young nuts. Stubborn branches, like hundreds of arms, pick up the sunlight to warm oneself. Then the first tinkling tune of the summer, the tree begins to blossom. When you do not want to show your beauty, flowers are hidden while the green petal fat. Each bud, each night drinking buds and sunbathing tomorrow and slowly hatched. The phoenix flowers have five wings, velvety velvet, a full red color. The long flower blooms, around a layer of gold powder. By the end of the season, on the tree fill the cluster of phoenix fruit. Peacock-like phoenixes are longer and larger.

I really love this longtime phoenix tree. Everyday, trees help us to study, play cool. Each flower bloom is that we are smelling the charming smell, watching the blaze of enthusiasm of the school year. Mai is far from my beloved school, I will not forget it forever.

ai dịch được mik lick choheheheheoaoaoaoa

1
2 tháng 5 2017

Từ xa, cây giống như một sợi tóc màu xanh khổng lồ. Cha! Các thân cây lớn, hai người ôm. Rậm rạp xuất hiện các khối u như khối u. Tuy nhiên, ít người biết rằng trong tấm vải thô mà dòng nhựa mát mát đang chảy gió cho cây ăn cỏ. Mỗi mùa xuân, những cây mọc lên. Lá phượng giống như lá phượng, mỏng, trông như hạt dẻ non. Các nhánh cứng đầu,
Như hàng trăm cánh tay, nhặt ánh nắng mặt trời để sưởi ấm bản thân. Sau đó giai điệu nhịp điệu đầu tiên của mùa hè, cây bắt đầu nở hoa. Khi bạn không muốn thể hiện vẻ đẹp của mình, hoa sẽ được giấu trong khi chất béo màu xanh lá cây. Mỗi chồi, mỗi chồi uống đêm và tắm nắng vào ngày mai và từ từ nở. Hoa phượng có năm cánh,
Nhung nhung, một màu đỏ đầy đủ. Hoa dài nở hoa, xung quanh một lớp bột vàng. Đến cuối mùa, trên cây đổ vào cụm quả phượng mai. Phượng hoàng giống như con chim cánh cụt dài và to hơn.

Tôi thực sự yêu cây phượng hoàng lâu đời này. Hàng ngày, cây xanh giúp chúng ta học tập, chơi mát mẻ.
Mỗi hoa nở là chúng ta đang ngửi mùi quyến rũ, ngắm nhìn sự nhiệt tình của năm học. Mai xa trường học yêu dấu của tôi, tôi sẽ không quên nó mãi mãi.

I. ĐỌC HIỂU (3,0 điểm) Đọc văn bản: Trời đã không mưa cho tới buổi chiều nay Các em đẹp bất ngờ buổi sáng ngày bế giảng Cái khoảnh khắc em cầm sen tạo dáng Thướt tha áo dài điệu múa ở đằng xa Sau sân trường này sẽ là những ngã ba Các em phải đi và tự mình chọn lựaLắm chông gai và cũng nhiều lời hứa Cám dỗ em, em phải biết giữ mình Đời người tránh sao được những phút chùng chình Ai cũng có một...
Đọc tiếp

I. ĐỌC HIỂU (3,0 điểm)

Đọc văn bản:

Trời đã không mưa cho tới buổi chiều nay

Các em đẹp bất ngờ buổi sáng ngày bế giảng

Cái khoảnh khắc em cầm sen tạo dáng

Thướt tha áo dài điệu múa ở đằng xa

Sau sân trường này sẽ là những ngã ba

Các em phải đi và tự mình chọn lựa

Lắm chông gai và cũng nhiều lời hứa

Cám dỗ em, em phải biết giữ mình

Đời người tránh sao được những phút chùng chình

Ai cũng có một bến quê để lãng quên rồi mơ ước

Mong em bình tâm trước những điều mất được

Và bền gan đi đến cuối hành trình

Trái tim em thao thức một mối tình

Mối tình nói hay mối tình chưa ngỏ

Những hạnh phúc ngọt ngào hay phút giây lầm lỡ

Những nỗi nhớ không lời, những cảm xúc không tên

Và giấc mơ theo điệu múa cháy lên

Cô ở lại, cánh chim bay đi nhé

Lau nước mắt đi những tâm hồn rất trẻ

Ngoài cửa sổ này, chân trời mới đợi em

( Điều cô chưa nói- Hà Thị Hạnh, Trích Văn học và Tuổi trẻ, số 5+ 6 năm 2014, tr 64 )

Câu 2: Vẻ đẹp của em trong ngày bế giảng hiện lên qua những hình ảnh nào?

1
29 tháng 4 2022

Tham khảo ạ <3

Câu 2: Qua những hình ảnh : buổi sáng ngày bế giảng, cầm sen tạo dáng,thướt tha áo dài điệu múa.

      → Các "em" hiện lên thật đẹp, thật điệu đà trong tà áo trắng tung bay buổi sáng ngày bế giảng

Câu 1Lốc cốc, lốc cốc tôi kêuLàng trên xã dưới, thảy đều nghe tôiCó em theo ở đằng đuôiLà mồm giống thú thường nuôi trong nhà – Là chữ gì?Câu 2Giúp ai chăm chỉ học hànhDù cho công toại danh thành, chẳng xaSắc kia nếu phải lìa raNặng vào thì ở chung nhà với Nam – Là chữ gì?Câu 3Mang tên em gái cha tôiNgã vào thành bữa thịt xôi linh đìnhCó huyền, to lớn thân hình,Hỏi vào để nối đầu...
Đọc tiếp

Câu 1

Lốc cốc, lốc cốc tôi kêu

Làng trên xã dưới, thảy đều nghe tôi

Có em theo ở đằng đuôi

Là mồm giống thú thường nuôi trong nhà – Là chữ gì?

Câu 2

Giúp ai chăm chỉ học hành

Dù cho công toại danh thành, chẳng xa

Sắc kia nếu phải lìa ra

Nặng vào thì ở chung nhà với Nam – Là chữ gì?

Câu 3

Mang tên em gái cha tôi

Ngã vào thành bữa thịt xôi linh đình

Có huyền, to lớn thân hình,

Hỏi vào để nối đầu mình với nhau – Là chữ gì?

Câu 4

Ngã về chẳng có cái chi

Nặng không chật hẹp, mọi bề thảnh thơi

Sắc kêu là chuyển đất trời

Huyền thành linh vật vẽ vời nhiều râu – Là chữ gì?

Câu 5

Mình trên giống chuột rất hôi

Mình dưới là người trên bác, trên cha

Hợp nhau cùng ở một nhà

Làm nơi nuôi vịt, nhốt gà, thả heo – Là chữ gì?

Câu 6

Giúp đời che nắng, che mưa

Sắc vào cảm thấy như vừa đông sang

Hỏi thành xảo trá đồ gian

Huyền thêm, chừng đã xuân tàn thêm chi – Là chữ gì?

Câu 7

Phần đất ở trước hiên nhà

Thêm huyền, da cóc chẳng qua thế này

Nếu nhờ chị “ét” đi ngay

Đồng nghĩa ơn huệ chữ này là chi – Là chữ gì?

Câu 8

Tôi là con vật đồng xanh

giúp người làm ruộng, quẩn quanh cấy cày

Nửa mình trên chặt thẳng tay,

Một châu xuất hiện ở ngay bản đồ – Là chữ gì?

Câu 9

Mặt em hớn hở suốt ngày,

Thêm huyền, dấu mặt, dấu mày nơi đâu

Rụng đuôi mà mất cả đầu

Thì thành sấm động hay tàu bay kêu – Là chữ gì?

Câu 10

Là la tôi hát cả ngày,

Thêm huyền, người thích trái này dầm tương

Sắc vào thiếu muối thì ươn

Hỏi thành lớn nhất nhịn nhường đàn em – Là chữ gì?

Câu 11

Em thường đè cổ trâu bò

Làm cho chúng phải chăm lo kéo cầy

Ét sì đem ráp vào đây

Thì ra là một vật trên tay anh cầm – Là chữ gì?

Câu 12

Có huyền, sao nặng thế

Bỏ huyền thêm hỏi, dùng may áo quần

Giúp cha, giúp mẹ đỡ đần

Ví thêm nặng, phải lãnh phần trông em – Là chữ gì?

Câu 13

Một châu trong ngũ đại châu

Chữ Nho có nghĩa bay mau lên trời

Thêm huyền mập lắm, ai ơi

Mất đầu là mở miệng cười, chữ chi – Là chữ gì?

Câu 14

Không huyền, vị của hạt tiêu

Có huyền, công việc sớm chiều nhà nông

Mất đuôi, ăn có ngon không

Dầm tương, dân chúng ruộng đồng dùng quen – Là chữ gì?

Câu 15

Em là bạn của Đà thanh

Xuân qua, hạ đến vẫn xanh xanh rì

Bỏ liền hai chữ đầu đi

Cha cha, cha mẹ là gì, biết chăng

Đến khi chữ cuối bị quăng

Phải xem lại tất, hỏi rằng chữ chi – Là chữ gì?

Câu 16

Không huyền hạt nhỏ mà cay

Có huyền vác búa đi ngay vào rừng – Là chữ gì?

Câu 17

Bà già thì thích

Trẻ nít không ưa

Mất huyền, con vật cày bừa cho ta

Thiếu đầu là của ông già

Bay mũ thành thứ dân ta ăn nhiều – Là chữ gì?

Câu 18

Mang tên một thứ trái hay

Sắc vào là thứ tài trai thường dùng

Thêm “i” loài thú chạy nhanh,

Huyền trên, ngồi ngựa đi quành đường đua – Là chữ gì?

Câu 19

Cái chi làm bạn với bình,

Nặng vào có thể vẽ hình người ta

Hỏi thành cháy cửa cháy nhà

Thêm huyền thì hết khi mà giận nhau – Là chữ gì?

Câu 20

Không tê nghiền nhỏ thức ăn

Có tê thì đến đêm rằm tìm tôi

Sắc là màu bạc như vôi

Hay là màu tóc của người già nua – Là chữ gì?

0
23 tháng 9 2017

I was born and raised in Ho Chi Minh City. I always proud of my Uncle Ho city.

My home in Go Vap district, formerly a revolutionary area of ​​our people. Today, peace, the city in general and Go Vap district in particular, brilliant lights, streets with cars, crowded market. My city has many beautiful parks such as Gia Dinh Park, Hoang Van Thu Park ... The city has Museum House, Reunification Palace, Dragon House Port, Thao Mang Vien. The city has many industrial parks producing goods to be exported throughout the country. With more than eight million people, the city is always crowded, bustling with cars. The city's industrial, commercial, and technical industries are progressing day by day. Today, visiting Ho Chi Minh City, you will see many new apartment buildings, extensive street lanes widespread. Many parks, theaters with shady trees. Flowers are not only planted in the park but are also planted and decorated on each avenue.

Your city is beautiful! I love my city.

3 tháng 10 2017

City is a place where life has become modern and comfortable and also mechanised. It is a huge habitation with brilliant life and life style to be seen everywhere.

For a correct assessment of city life we have to look at both the pros and cons of the city life, understand its advantages and disadvantages, and its merits and demerits.

People throng to a city basically for their employment i.e. for a means for a living or earning. This of course is absolutely necessary for all human beings and a city offers more avenues and has greater potential for jobs and there are more job opportunities. It is for this main reason that people come and crowd the cities.

This does pay as; the city has more to offer for people of all categories. This is not available in smaller places or villages. No matter what the talents and capacities of individuals, all of them get absorbed in cities as; it offers them all the power to sustain themselves.

Since every individual is busy looking for opportunities of livelihood there is bound to be in city a tough competition. Whether it is a competition for a job, for an examination or space or an office, or, as much as, even an area for begging, a city offers a very keen competition for all no matter what they follow.

This in turn results in the obvious tensions and hurry found in city life. In a city if we watch for some time, the impression we get is that, everyone is or at least seems to be running to his destination, lest someone else reaches there before.

There is besides the tensions of city life, a lot of glamour in most of them. This glamour also has its own attraction for the people rushing to cities. Life style becomes good as, there is a lot of money flowing in a city.

Just as job avenues are in plenty, the entertainment avenues are also in plenty. These avenues of entertainment and the light of glamour in cities have their charm and also their drawbacks.

The city children try to ape the scenes they see around full of glamour and priceless enjoyment. Seeing all this when most of them grow to be bereft of most of this, they feel left out and frustrated.

One most attractive point of city life is that here we find multifaceted avenues of education, which is completely lacking in small places. This gives the children a vast spectrum of choices of study to follow.

No matter what each child in a city is fond of doing, he/she is sure to find a place where his/her avenue of studies is taught. This is a great advantage to the children in cities, and this is exactly why, the city children are smarter and more exposed to the world, compared to their counterparts in villages.

Tiếp tục với các dạng bài xuất hiện trong đề thi tốt nghiệp THPT môn Tiếng Anh của các em sẽ là các bài viết lại câu. Hãy cùng thử sức với 20 câu kết hợp câu ở mức độ Thông Hiểu sau đây nhé! Good luck các em. Question 1. The young girl has great experience in nursing. She has worked as a hospital volunteer for years.A. Before she worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.B. Much as she has worked as...
Đọc tiếp

undefined

Tiếp tục với các dạng bài xuất hiện trong đề thi tốt nghiệp THPT môn Tiếng Anh của các em sẽ là các bài viết lại câu. Hãy cùng thử sức với 20 câu kết hợp câu ở mức độ Thông Hiểu sau đây nhé! Good luck các em.

 

Question 1. The young girl has great experience in nursing. She has worked as a hospital volunteer for years.

A. Before she worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.

B. Much as she has worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.

C. Having worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.

D. With great experience in nursing, the young girl has worked as a hospital volunteer for years.

Question 2. Peter told us about his leaving the school. He did it on his arrival at the meeting.

A. Only after his leaving the school did Peter inform us of his arrival at the meeting.

B. Not until Peter told us that he would leave the school did he arrive at the meeting.

C. Hardly had Peter informed us about his leaving the school when he arrived at the meeting.

D. No sooner had Peter arrived at the meeting than he told us about his leaving the school.

Question 3. He was successful because he was determined to pursue personal goals. He was not talented.

A. In addition to his determination, his talent ensured his success in pursuing his goals.

B. His determination to pursue personal goals made him successful and talented.

C. It was his determination to pursue personal goals, not talent, that contributed to his success.

D. His success lay in his natural ability, not in his determination to pursue personal goals.

Question 4. There was a serious flood. All local pupils couldn’t go to school on that day.

A. The serious flood prevented all local pupils not go to school on that day.

B. The serious flood hindered all local pupils from going to school on that day.

C. The serious flood made all pupils from not going to school on that day.

D. The serious flood caused all local pupils not go to school on that day.

Question 5. He did not remember the meeting. He went out for a coffee with his friends then.

A. Not remember the meeting, he went out for a coffee with his friends.

B. Not to remember the meeting, he went out for a coffee with his friends.

C. Not remembered the meeting, he went out for a coffee with his friends.

D. Not remembering the meeting, he went out for a coffee with his friends.

Question 6. They left their home early. They didn’t want to miss the first train.

A. They left their home early so as to not miss the first train.

B. They left their home early for fear that they wouldn’t miss the first train.

C. They left their home early so as not to miss the first train.

D. They left their home early in order that not to miss the first train.

Question 7. My sisters used to get on with each other. Now they hardly speak.

A. My sisters were once close, but they rarely speak to each other now.

B. My sisters do not speak to each other much, but they are good friends.

C. My sisters rarely speak because they have never liked each other.

D. Because they have never got on, my sisters do not speak to each other.

Question 8. The soccer team knew they lost the match. They soon started to blame each other.

A. Not only did the soccer team lose the match but they blamed each other as well.

B. No sooner had the soccer team started to blame each other than they knew they lost the match.

C. As soon as they blamed each other, the soccer team knew they lost the match.

D. Hardly had the soccer team known they lost the match when they started to blame each other.

Question 9. We have been friends for years. It is quite easy to share secrets between us.

A. Being friends for years, we find it quite easy to share secrets.

B. We find it quite easy to share secrets, being friends for years.

C. We have been friends so that it is quite easy to share secrets between us.

D. Having been friends for years, we find it quite easy to share secrets between us.

Question 10. I started training to be an accountant six months ago. I’ve got more months to go and then I have to take exams.

A. By the time I’ve taken my exam, I will have started training to be an accountant for a year.

B. By the time I take my exam, I will have been in training to be an accountant for a year.

C. By the time I took my exam, I would have trained to be an accountant for a year.

D. By the time I’ve taken my exam, I will be training for a year.

Question 11. The government knows the extent of the problem. The government needs to take action soon.

A. The government knows the extent of the problem whereas it needs to take action soon.

B. The government knows the extent of the problem so that it needs to take action soon.

C. Knowing the extent of the problem, the government needs to take action soon.

D. The government knows the extent of the problem, or else it needs to take action soon.

Question 12. The substance is very toxic. Protective clothing must be worn at all times.

A. Since the substance is very toxic, so protective clothing must be worn at all times.

B. So toxic is the substance that protective clothing must be worn at all times.

C. The substance is such toxic that protective clothing must be worn at all times.

D. The substance is too toxic to wear protective clothing at all times.

Question 13. I accepted the new job after all. It is making me feel exhausted.

A. Perhaps I shouldn’t have accepted this new job, as it’s making me feel exhausted.

B. Perhaps it would have been better if I hadn’t agreed to this new job since it is so boring.

C. It is of deep regret that I didn’t turn down the job offer due to its hardship and long hour work.

D. If it had not been for my acceptance the new job offer, I wouldn’t have felt exhausted.

Question 14. Since 1970, the United Nations has been celebrating April 22nd as Earth Day. It attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.

A. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day because it attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.

B. The UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day, which millions of people worldwide are attracted to join in it to promote public awareness of environmental protection.

C. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day, which attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.

D. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day so that more people join in to promote public awareness of environmental protection.

Question 15. We found the bad weather very inconvenient. We chose to find a place for the night.

A. The bad weather prevented us from driving any further.

B. Bad weather was approaching, so we started to look for a place to stay.

C. Seeing that the bad weather had set in, we decided to find somewhere to spend the night.

D. Because the climate was so severe, we were worried about what we’d do at night.

Question 16. He held the rope with one hand. He stretched it out.

A. The rope is held with one hand then he stretched it out.

B. Stretching the rope out, he holds it with one hand.

C. Holding the rope with one hand, he stretched it out.

D. He stretched the rope with one hand and held it.

Question 17. The plan may be ingenious. It will never work in practice.

A. Ingenious as it may be, the plan will never work in practice.

B. Ingenious as may the plan, it will never work in practice.

C. The plan may be too ingenious to work in practice.

D. The plan is as impractical as it is ingenious.

Question 18. I never received the letter. It was sent to the wrong address.

A. Since it was sent to the wrong address, I have never received the letter.

B. I never received the letter because it was sent to the wrong address.

C. I never received the letter because of sending to the wrong address.

D. Sent to wrong address, I never received the letter.

Question 19. In your country, schools are open to all. They accept children of any race, colour or creed.

A. In our country, schools are open to all children irrespective of race, colour or creed.

B. In our country, schools are open to all children except for race, colour or creed.

C. Apart from race, colour or creed, schools are open to all children in your country.

D. Children of any race, colour or creed can be admitted to our schools when they are opened.

Question 20. He felt very tired. He was determined to continue to climb up the mountain.

A. He felt so tired that he was determined to continue to climb up the mountain.

B. Feeling very tired, he was determined to continue to climb up the mountain.

C. Tired as he might, he was determined to continue to climb up the mountain.

D. As a result of his tiredness, he was determined to continue to climb up the mountain.

9

Không trả lời được thì không spam bạn ey!!!

13 tháng 4 2021

Question 1. The young girl has great experience in nursing. She has worked as a hospital volunteer for years.

A. Before she worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.

B. Much as she has worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.

C. Having worked as a hospital volunteer for years, the young girl has great experience in nursing.

D. With great experience in nursing, the young girl has worked as a hospital volunteer for years.

Question 2. Peter told us about his leaving the school. He did it on his arrival at the meeting.

A. Only after his leaving the school did Peter inform us of his arrival at the meeting.

B. Not until Peter told us that he would leave the school did he arrive at the meeting.

C. Hardly had Peter informed us about his leaving the school when he arrived at the meeting.

D. No sooner had Peter arrived at the meeting than he told us about his leaving the school.

Question 3. He was successful because he was determined to pursue personal goals. He was not talented.

A. In addition to his determination, his talent ensured his success in pursuing his goals.

B. His determination to pursue personal goals made him successful and talented.

C. It was his determination to pursue personal goals, not talent, that contributed to his success.

D. His success lay in his natural ability, not in his determination to pursue personal goals.

Question 4. There was a serious flood. All local pupils couldn’t go to school on that day.

A. The serious flood prevented all local pupils not go to school on that day.

B. The serious flood hindered all local pupils from going to school on that day.

C. The serious flood made all pupils from not going to school on that day.

D. The serious flood caused all local pupils not go to school on that day.

Question 5. He did not remember the meeting. He went out for a coffee with his friends then.

A. Not remember the meeting, he went out for a coffee with his friends.

B. Not to remember the meeting, he went out for a coffee with his friends.

C. Not remembered the meeting, he went out for a coffee with his friends.

D. Not remembering the meeting, he went out for a coffee with his friends.

Question 6. They left their home early. They didn’t want to miss the first train.

A. They left their home early so as to not miss the first train.

B. They left their home early for fear that they wouldn’t miss the first train.

C. They left their home early so as not to miss the first train.

D. They left their home early in order that not to miss the first train.

Question 7. My sisters used to get on with each other. Now they hardly speak.

A. My sisters were once close, but they rarely speak to each other now.

B. My sisters do not speak to each other much, but they are good friends.

C. My sisters rarely speak because they have never liked each other.

D. Because they have never got on, my sisters do not speak to each other.

Question 8. The soccer team knew they lost the match. They soon started to blame each other.

A. Not only did the soccer team lose the match but they blamed each other as well.

B. No sooner had the soccer team started to blame each other than they knew they lost the match.

C. As soon as they blamed each other, the soccer team knew they lost the match.

D. Hardly had the soccer team known they lost the match when they started to blame each other.

A. Being friends for years, we find it quite easy to share secrets.

B. We find it quite easy to share secrets, being friends for years.

C. We have been friends so that it is quite easy to share secrets between us.

D. Having been friends for years, we find it quite easy to share secrets between us.

Question 10. I started training to be an accountant six months ago. I’ve got more months to go and then I have to take exams.

A. By the time I’ve taken my exam, I will have started training to be an accountant for a year.

B. By the time I take my exam, I will have been in training to be an accountant for a year.

C. By the time I took my exam, I would have trained to be an accountant for a year.

D. By the time I’ve taken my exam, I will be training for a year.

Question 11. The government knows the extent of the problem. The government needs to take action soon.

A. The government knows the extent of the problem whereas it needs to take action soon.

B. The government knows the extent of the problem so that it needs to take action soon.

C. Knowing the extent of the problem, the government needs to take action soon.

D. The government knows the extent of the problem, or else it needs to take action soon.

Question 12. The substance is very toxic. Protective clothing must be worn at all times.

A. Since the substance is very toxic, so protective clothing must be worn at all times.

B. So toxic is the substance that protective clothing must be worn at all times.

C. The substance is such toxic that protective clothing must be worn at all times.

D. The substance is too toxic to wear protective clothing at all times.

Question 13. I accepted the new job after all. It is making me feel exhausted.

A. Perhaps I shouldn’t have accepted this new job, as it’s making me feel exhausted.

B. Perhaps it would have been better if I hadn’t agreed to this new job since it is so boring.

C. It is of deep regret that I didn’t turn down the job offer due to its hardship and long hour work.

D. If it had not been for my acceptance the new job offer, I wouldn’t have felt exhausted.

Question 14. Since 1970, the United Nations has been celebrating April 22nd as Earth Day. It attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.

A. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day because it attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.

B. The UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day, which millions of people worldwide are attracted to join in it to promote public awareness of environmental protection.

C. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day, which attracts millions of people worldwide to join in to promote public awareness of environmental protection.

D. Since 1970, the UNs has been celebrating April 22nd as Earth Day so that more people join in to promote public awareness of environmental protection.

Question 15. We found the bad weather very inconvenient. We chose to find a place for the night.

A. The bad weather prevented us from driving any further.

B. Bad weather was approaching, so we started to look for a place to stay.

C. Seeing that the bad weather had set in, we decided to find somewhere to spend the night.

D. Because the climate was so severe, we were worried about what we’d do at night.

Question 16. He held the rope with one hand. He stretched it out.

A. The rope is held with one hand then he stretched it out.

B. Stretching the rope out, he holds it with one hand.

C. Holding the rope with one hand, he stretched it out.

D. He stretched the rope with one hand and held it.

Question 17. The plan may be ingenious. It will never work in practice.

A. Ingenious as it may be, the plan will never work in practice.

B. Ingenious as may the plan, it will never work in practice.

C. The plan may be too ingenious to work in practice.

D. The plan is as impractical as it is ingenious.

Question 18. I never received the letter. It was sent to the wrong address.

A. Since it was sent to the wrong address, I have never received the letter.

B. I never received the letter because it was sent to the wrong address.

C. I never received the letter because of sending to the wrong address.

D. Sent to wrong address, I never received the letter.

Question 19. In your country, schools are open to all. They accept children of any race, colour or creed.

A. In our country, schools are open to all children irrespective of race, colour or creed.

B. In our country, schools are open to all children except for race, colour or creed.

C. Apart from race, colour or creed, schools are open to all children in your country.

D. Children of any race, colour or creed can be admitted to our schools when they are opened.

Question 20. He felt very tired. He was determined to continue to climb up the mountain.

A. He felt so tired that he was determined to continue to climb up the mountain.

B. Feeling very tired, he was determined to continue to climb up the mountain.

C. Tired as he might, he was determined to continue to climb up the mountain.

D. As a result of his tiredness, he was determined to continue to climb up the mountain.

11 tháng 10 2021

Tham khảo:

Mở bài:

– Giới thiệu tác giả Quang Dũng.

– Giới thiệu bài thơ Tây Tiến.

– Giới thiệu đoạn thơ: Bằng bút  pháp lãng mạn và vẻ đẹp bi tráng, đoạn thơ đã tạc lên bức tranh tượn đài người lính Tây Tiến với vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng, hào hoa, lãng mạn bất tử với thời gian.

– Trích dẫn đoạn thơ: Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc….. Sông Mã gầm lên khúc độc hành

Thân bài:

– Giới thiệu khái quát:

+ Mạch cảm xúc chung: Bài thơđược viết trên nổi nhớ da diết của Quang Dũng về đồng đội, về những kỷ niệm của đoàn quân Tây Tiến gắn liền với khung cảnh thiên nhiên miền Tây hùng vĩ, hoang sơ, đầy thơ mộng. Mỗi phần của một bài thơ là một nỗi nhớ, một nét Tây Tiến.

+ Vị trí đoạn trích: Kết cấu bài thơ logic của mạch hồi tưởng, từ thực tại vọng về hoài niệm để trở lại với thực tại. Trong trật tự ấy, tượng đài người chiến sĩ Tây Tiến được trân trọng khắc họa ở phần thứ ba của bài thơ.

– Bàn về những giá trị nội dung và nghệ thuật của đoạn thơ:

+ Vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng: Bút pháp lãng mạn khiến chân dung người lính Tây Tiến toát lên vẻ đẹp phi thường, khác lạ:

Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc.

Quân xanh màu lá dữ oai hùm.

+ Hình ảnh “đoàn binh không mọc tóc”, “ quân xanh màu lá” a Hiện thực tàn khốc: Những ngừi lính Tây Tiến ăn đói mặc rét, gian khổ, khó khăn đến cùng cực, và bệnh sốt rét hoành hành khiến họ phải xanh da, trụi tóc.

+ Mượn hình ảnh ẩn dụ để gợi tả chất kiêu hùng: đối lập giữa cái yếu đuối về thể chất ( xanh xao tiều tụy) là sức mạnh của tinh thần, ý chí, ngang tadn, lẫm liệt ( “ dữ oai hùm”).

+ Vẻ đẹp hào hoa, lãng mạn:

Mắt trừng gửi mộng qua biên giới.

Đêm mơ Hà Nội dáng kiều thơm.

Ở những người lính Tây Tiến, ta thấy vẻ đẹp của bản lĩnh, nét can trường hài hòa với trái tim đa cảm, mộng mơ:

Ở sự phẫn nộ sục sôi của nội tâm hướng về nhiệm vụ chiến đấu “ Mắt trừng”.

Ở khát vọng lập công cháy bóng dõi về tiền phương với giấc mộng chiến trường “gửi mộng qua biên giới”.

Ở tâm hồn lãng mạn, hào hoa, luôn rạo rực khao khát yêu đương: “ mơ Hà Nội dáng kiều thơm” a khát vọng tình yêu, hạnh phúc.

(Có thể so sánh thêm về nổi nhớ của người lính xuất thân từ nông dân trong bài “ Nhớ” của Hồng Nguyên và bài “Đồng Chí” của Chính Hữu).

+ Vẻ đẹp bi tráng:

Rải rác biên cương mồ viễn xứ.

Chiến trường đi chẳng tiếc đời xanh

Áo bào thân chiếu anh về đất

Sông mã gầm lên khúc độc hành

+ Sự bi thương:

Người lính phải hy sinh nơi rừng hoang biên giới, di hài phiêu bạc nơi đất khách quê người.

Khi chôn cất không cả mảnh chiếu để bọc thân.

Cái hùng tráng được thể hiện ở:

Những từ Hán Việt trang trọng.

Lí tưởng quên mình, cống hiến đời xanh cho Tổ Quốc, phảng phất chí khí anh hùng của người chiến sĩ xưa coi cái chết nhẹ tựa lông hồng.

Cách nói sang trọng “ áo bào thay chiếu anh về đất”

Âm hưởng trầm hùng của tiếng “ gầm” con sông Mã

Giọng điệu chủ đạo của đoạn thơ này là trang trọng, thể hiện tình cảm đau thương vô hạn và sự trân trọng, kính cẩn của nhà thơ trước sự hi sinh của đồng đội.

* Đáng giá:

– Đoạn thơ viết về chân dung người lính là đoạn thơ độc đáo nhất trong bài Tây Tiến. Khuynh hướng sử thi và cảm hứng lãng mạn được nhà thơ vận dụng sáng tạo trong miêu tả và bộc lộ cảm xúc, tạo nên những câu thơ có hồn. Người lính đã sống anh dũng, chết vẻ vang. Hình tượng người Tây Tiến mãi là một tượng đài nghệ thuật bi tráng in sâu vào tâm hồn dân tộc.

Kết bài:

– Khẳng định giá trị nội dung, nghệ thuật đoạn thơ.

– Khẳng định vị trí bài thơ Tây Tiến trong bài Quang Dũng.

11 tháng 10 2021

Bạn tham khảo bài này nha:

*Mở bài:

– Giới thiệu tác giả Quang Dũng.

– Giới thiệu bài thơ Tây Tiến.

– Giới thiệu đoạn thơ: Bằng bút  pháp lãng mạn và vẻ đẹp bi tráng, đoạn thơ đã tạc lên bức tranh tượn đài người lính Tây Tiến với vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng, hào hoa, lãng mạn bất tử với thời gian.

– Trích dẫn đoạn thơ: Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc….. Sông Mã gầm lên khúc độc hành

*Thân bài:

– Giới thiệu khái quát:

+ Mạch cảm xúc chung: Bài thơđược viết trên nổi nhớ da diết của Quang Dũng về đồng đội, về những kỷ niệm của đoàn quân Tây Tiến gắn liền với khung cảnh thiên nhiên miền Tây hùng vĩ, hoang sơ, đầy thơ mộng. Mỗi phần của một bài thơ là một nỗi nhớ, một nét Tây Tiến.

+ Vị trí đoạn trích: Kết cấu bài thơ logic của mạch hồi tưởng, từ thực tại vọng về hoài niệm để trở lại với thực tại. Trong trật tự ấy, tượng đài người chiến sĩ Tây Tiến được trân trọng khắc họa ở phần thứ ba của bài thơ.

– Bàn về những giá trị nội dung và nghệ thuật của đoạn thơ:

+ Vẻ đẹp lẫm liệt, hào hùng: Bút pháp lãng mạn khiến chân dung người lính Tây Tiến toát lên vẻ đẹp phi thường, khác lạ:

Tây Tiến đoàn binh không mọc tóc.

Quân xanh màu lá dữ oai hùm.

+ Hình ảnh “đoàn binh không mọc tóc”, “ quân xanh màu lá” a Hiện thực tàn khốc: Những ngừi lính Tây Tiến ăn đói mặc rét, gian khổ, khó khăn đến cùng cực, và bệnh sốt rét hoành hành khiến họ phải xanh da, trụi tóc.

+ Mượn hình ảnh ẩn dụ để gợi tả chất kiêu hùng: đối lập giữa cái yếu đuối về thể chất ( xanh xao tiều tụy) là sức mạnh của tinh thần, ý chí, ngang tadn, lẫm liệt ( “ dữ oai hùm”).

+ Vẻ đẹp hào hoa, lãng mạn:

Mắt trừng gửi mộng qua biên giới.

Đêm mơ Hà Nội dáng kiều thơm.

Ở những người lính Tây Tiến, ta thấy vẻ đẹp của bản lĩnh, nét can trường hài hòa với trái tim đa cảm, mộng mơ:

Ở sự phẫn nộ sục sôi của nội tâm hướng về nhiệm vụ chiến đấu “ Mắt trừng”.

Ở khát vọng lập công cháy bóng dõi về tiền phương với giấc mộng chiến trường “gửi mộng qua biên giới”.

Ở tâm hồn lãng mạn, hào hoa, luôn rạo rực khao khát yêu đương: “ mơ Hà Nội dáng kiều thơm” a khát vọng tình yêu, hạnh phúc.

(Có thể so sánh thêm về nổi nhớ của người lính xuất thân từ nông dân trong bài “ Nhớ” của Hồng Nguyên và bài “Đồng Chí” của Chính Hữu).

+ Vẻ đẹp bi tráng:

Rải rác biên cương mồ viễn xứ.

Chiến trường đi chẳng tiếc đời xanh

Áo bào thân chiếu anh về đất

Sông mã gầm lên khúc độc hành

+ Sự bi thương:

Người lính phải hy sinh nơi rừng hoang biên giới, di hài phiêu bạc nơi đất khách quê người.

Khi chôn cất không cả mảnh chiếu để bọc thân.

Cái hùng tráng được thể hiện ở:

Những từ Hán Việt trang trọng.

Lí tưởng quên mình, cống hiến đời xanh cho Tổ Quốc, phảng phất chí khí anh hùng của người chiến sĩ xưa coi cái chết nhẹ tựa lông hồng.

Cách nói sang trọng “ áo bào thay chiếu anh về đất”

Âm hưởng trầm hùng của tiếng “ gầm” con sông Mã

Giọng điệu chủ đạo của đoạn thơ này là trang trọng, thể hiện tình cảm đau thương vô hạn và sự trân trọng, kính cẩn của nhà thơ trước sự hi sinh của đồng đội.

* Đáng giá:

– Đoạn thơ viết về chân dung người lính là đoạn thơ độc đáo nhất trong bài Tây Tiến. Khuynh hướng sử thi và cảm hứng lãng mạn được nhà thơ vận dụng sáng tạo trong miêu tả và bộc lộ cảm xúc, tạo nên những câu thơ có hồn. Người lính đã sống anh dũng, chết vẻ vang. Hình tượng người Tây Tiến mãi là một tượng đài nghệ thuật bi tráng in sâu vào tâm hồn dân tộc.

*Kết bài:

– Khẳng định giá trị nội dung, nghệ thuật đoạn thơ.

– Khẳng định vị trí bài thơ Tây Tiến trong bài Quang Dũng.