K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

16 tháng 2 2017

x=685 kik mik nha!^_^

16 tháng 2 2017

x + 69 = 754

x         =754 - 69

4 tháng 10 2017

Mua máy tính cảm ứng mà tô máy tính để bàn tô cả đời mới xong.

Tải ảnh trên mạng thì khá dễ bạn nên dùng cốc cốc để có Việt sub

B1: Chọn ảnh

B2: Kích chuột phải

B3: chọn "Lưu hình ảnh thành..." rồi nó sẽ hiện lên 1 cái bảng chỉ cần đặt tên (đặt tên cũng ko cần thiết) rồi bám save

B4: Mở Paint

B5: open ảnh 

30 tháng 8 2015

toán lớp 9 sao?????????????????????????????? bn hok lớp 9 à????????????

4 tháng 2 2021

Link tham khảo : https://www.stdio.vn/modern-cpp/cac-thao-tac-tren-bit-1QnH8

A P B M D C F E N H 1 1 2 1 2 O

1. Xét tứ giác CEHD ta có:

Góc CEH = 900 (Vì BE là đường cao)

Góc CDH = 900 (Vì AD là đường cao)

=> góc CEH + góc CDH = 1800

Mà góc CEH và góc CDH là hai góc đối của tứ giác CEHD. Do đó CEHD là tứ giác nội tiếp

2. Theo giả thiết: BE là đường cao => BE ┴ AC => góc BEC = 900.

CF là đường cao => CF ┴ AB => góc BFC = 900.

Như vậy E và F cùng nhìn BC dưới một góc 900 => E và F cùng nằm trên đường tròn đường kính BC.

Vậy bốn điểm B,C,E,F cùng nằm trên một đường tròn.

3. Xét hai tam giác AEH và ADC ta có: góc AEH = góc ADC = 900; góc A là góc chung

=> Δ AEH ˜ Δ ADC => AE/AD = AH/AC=> AE.AC = AH.AD.

* Xét hai tam giác BEC và ADC ta có: góc BEC = góc ADC = 900; góc C là góc chung

=> Δ BEC ˜ Δ ADC => AE/AD = BC/AC => AD.BC = BE.AC.

4. Ta có góc C1 = góc A1 (vì cùng phụ với góc ABC)

góc C2 = góc A1 ( vì là hai góc nội tiếp cùng chắn cung BM)

=> góc C1 = góc C2 => CB là tia phân giác của góc HCM; lại có CB ┴ HM => Δ CHM cân tại C

=> CB cũng là đương trung trực của HM vậy H và M đối xứng nhau qua BC.

5. Theo chứng minh trên bốn điểm B, C, E, F cùng nằm trên một đường tròn

=> góc C1 = góc E1 (vì là hai góc nội tiếp cùng chắn cung BF)

Cũng theo chứng minh trên CEHD là tứ giác nội tiếp

góc C1 = góc E2 (vì là hai góc nội tiếp cùng chắn cung HD)

góc E1 = góc E2 => EB là tia phân giác của góc FED.

Chứng minh tương tự ta cũng có FC là tia phân giác của góc DFE mà BE và CF cắt nhau tại H do đó H là tâm đường tròn nội tiếp tam giác DEF.

APBMDCFENH11212O

1. Xét tứ giác CEHD ta có:

Góc CEH = 900 (Vì BE là đường cao)

Góc CDH = 900 (Vì AD là đường cao)

=> góc CEH + góc CDH = 1800

Mà góc CEH và góc CDH là hai góc đối của tứ giác CEHD. Do đó CEHD là tứ giác nội tiếp

2. Theo giả thiết: BE là đường cao => BE  AC => góc BEC = 900.

CF là đường cao => CF  AB => góc BFC = 900.

Như vậy E và F cùng nhìn BC dưới một góc 900 => E và F cùng nằm trên đường tròn đường kính BC.

Vậy bốn điểm B,C,E,F cùng nằm trên một đường tròn.

3. Xét hai tam giác AEH và ADC ta có: góc AEH = góc ADC = 900; góc A là góc chung

=> Δ AEH ˜ Δ ADC => AE/AD = AH/AC=> AE.AC = AH.AD.

* Xét hai tam giác BEC và ADC ta có: góc BEC = góc ADC = 900; góc C là góc chung

=> Δ BEC ˜ Δ ADC => AE/AD = BC/AC => AD.BC = BE.AC.

4. Ta có góc C1 = góc A1 (vì cùng phụ với góc ABC)

góc C2 = góc A1 ( vì là hai góc nội tiếp cùng chắn cung BM)

=> góc C1 = góc C2 => CB là tia phân giác của góc HCM; lại có CB  HM => Δ CHM cân tại C

=> CB cũng là đương trung trực của HM vậy H và M đối xứng nhau qua BC.

5. Theo chứng minh trên bốn điểm B, C, E, F cùng nằm trên một đường tròn

=> góc C1 = góc E1 (vì là hai góc nội tiếp cùng chắn cung BF)

Cũng theo chứng minh trên CEHD là tứ giác nội tiếp

góc C1 = góc E2 (vì là hai góc nội tiếp cùng chắn cung HD)

góc E1 = góc E2 => EB là tia phân giác của góc FED.

Chứng minh tương tự ta cũng có FC là tia phân giác của góc DFE mà BE và CF cắt nhau tại H do đó H là tâm đường tròn nội tiếp tam giác DEF.

 

31 tháng 12 2015

cach lam cu the

 

31 tháng 12 2015

tìm dấu hiệu chia hết cho 11, xét các tổng số lẻ, chẵn tìm a

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 32 to 41. Plants and animals will find it difficult to escape from or adjust to the effects of global warming. Scientists have already observed shifts in the lifecycles of many plants and animals, such as flowers blooming earlier and birds hatching earlier in the spring. Many species have begun shifting where they live or their annual migration...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 32 to 41.

Plants and animals will find it difficult to escape from or adjust to the effects of global warming. Scientists have already observed shifts in the lifecycles of many plants and animals, such as flowers blooming earlier and birds hatching earlier in the spring. Many species have begun shifting where they live or their annual migration patterns due to warmer temperatures.
With further warming, animals will tend to migrate to ward the poles and up mountainsides toward higher elevations. Plants will also attempt to shift their ranges, seeking new areas as old habitats grow too warm. In many places, however, human development will prevent these shifts. Species that find cities or farmland blocking their way north or south may become extinct. Species living in unique ecosystems, such as those found in polar and mountaintop regions, are especially at risk because migration to new habitats is not possible. For example, polar bears and marine mammals in the Arctic are already threatened by dwindling sea ice but have nowhere farther north to go.
Projecting species extinction due to global warming is extremely difficult. Some scientists have estimated that 20 to 50 percent of species could be committed to extinction with 2 to 3 Celsius degrees of further warming. The rate of warming, not just the magnitude, is extremely important for plants and animals. Some species and even entire ecosystems, such as certain types of forest, may not be able to adjust quickly enough and may disappear.
Ocean ecosystems, especially fragile ones like coral reefs, will also be affected by global warming. Warmer ocean temperatures can cause coral to “bleach”, a state which if prolonged will lead to the death of the coral. Scientists estimate that even 1 Celsius degree of additional warming could lead to widespread bleaching and death of coral reefs around the world. Also, increasing carbon dioxide in the atmosphere enters the ocean and increases the acidity of ocean waters. This acidification further stresses ocean ecosystems.

From "Global Warming" by Michael Mastrandrea an d Stephen H. Schneider

Scientists have observed that warmer temperatures in the spring cause flowers to ______.

  • A. bloom earlier
  • B. die instantly
  • C. become lighter
  • D. lose color
  • Câu 2:

    According to paragraph 2, when their habitats grow warmer, animals tend to move ______.

    • A. toward the North Pole and down mountainsides toward lower elevations
    • B. toward the poles and up mountainsides toward higher elevations
    • C. south-eastwards and down mountainsides toward lower elevations
    • D. north-westwards and up mountainsides toward higher elevations
  • Câu 3:

    The pronoun “those” in paragraph 2 refers to ______.

    • A. areas
    • B. habitats
    • C. species
    • D. ecosystems
  • Câu 4:

    The phrase “dwindling sea ice” in paragraph 2 refers to ______.

    • A. the cold ice in the Arctic
    • B. the violent Arctic Ocean
    • C. the melting ice in the Arctic
    • D. the frozen water in the Arctic
  • Câu 5:

    It is mentioned in the passage that if the global temperature rose by 2 or 3 Celsius degrees, ______.

    • A. half of the earth’s surface would be flooded
    • B. water supply would decrease by 50 percent
    • C. the sea level would rise by 20 centimeters
    • D. 20 to 50 percent of species could become extinct
  • Câu 6:

    According to the passage, if some species are not able to adjust quickly to warmer temperatures, ______.

    • A. they will certainly need water
    • B. they can begin to develop
    • C. they may be endangered
    • D. they move to tropical forests
  • Câu 7:

    The word “fragile” in paragraph 4 most probably means ______.

    • A. pretty hard
    • B. easily damaged
    • C. rather strong
    • D. very large
  • Câu 8:

    The bleaching of coral reefs as mentioned in paragraph 4 indicates ______.

    • A. the slow death of coral reefs
    • B. the blooming phase of sea weeds
    • C. the quick growth of marine mammals
    • D. the water absorption of coral reefs
  • Câu 9:

    The level of acidity in the ocean is increased by ______.

    • A. the loss of acidity in the atmosphere around the earth
    • B. the decrease of acidity of the pole waters
    • C. the extinction of species in coastal areas
    • D. the rising amount of carbon dioxide entering the ocean
  • Câu 10:

    What does the passage mainly discuss?

    • A. Global warming and possible solutions
    • B. Global warming and species migration
    • C. Influence of climate changes on human lifestyles
    • D. Effects of global warming on animals and plants
2
2 tháng 10 2019

Ummm bạn đăng sang bên tiếng anh nhé :>

2 tháng 10 2019

Tham khảo ở câu hỏi này nè:

Câu hỏi của Tên Của Tôi - Toán lớp 9 | Học trực tuyến