K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

HQ
Hà Quang Minh
Giáo viên
9 tháng 10 2023

1. My favorite book is Alice in Wonderland.

(Quyển sách yêu thích của tôi là Alice in Wonderland.)

2. It is a fantasy novel.

(Nó là tiểu thuyết giả tưởng.)

3. It’s by Lewis Carroll.

(Nó được viết bởi Lewis Carroll.)

4. Because it’s interesting and relaxing.

(Bởi vì nó thú vị và mang lại cảm giác thư giãn.)

5. Yes, I do.

(Tôi nghĩ bạn bè nên đọc nó.)

Choose the correct word A, B and C for each of the gaps to complete the following text. What do you do if you want to ...(1)... a book in a library? If you know the author's ...(2)..., go to the author catalogue. Find the title of the book ...(3)... check the shelf mark. Make a note of this before you look ...(4)... the appropriate shelf. If you do not know the author's name, go to the ...(5)... catalogue. If there ...(6)... no title catalogue in the library, go to the subject catalogue. Check...
Đọc tiếp

Choose the correct word A, B and C for each of the gaps to complete the following text.
What do you do if you want to ...(1)... a book in a library? If you know the author's ...(2)..., go to the author catalogue. Find the title of the book ...(3)... check the shelf mark. Make a note of this before you look ...(4)... the appropriate shelf. If you do not know the author's name, go to the ...(5)... catalogue. If there ...(6)... no title catalogue in the library, go to the subject catalogue. Check all the titles which are under the ...(7)... you want. Then check the appropriate card, as with the author catalogue. Next look for the book on the shelf. Let the librarian stamp it ...(8)... you take it out of the library. If the book isn't on the shelf, ask the librarian to get it for you.

1/ A. find B. look C. take 2/ A. address B. title C. name 3/ A. and B. or C. but 4/ A. at B. after C. for 5/ A. title B. author C. subject 6/ A. be B. are C. is 7/ A. subject B. book C. index 8/ A. after B. before C. when
4
15 tháng 10 2017

Choose the correct word A, B and C for each of the gaps to complete the following text.
What do you do if you want to ...(1)... a book in a library? If you know the author's ...(2)..., go to the author catalogue. Find the title of the book ...(3)... check the shelf mark. Make a note of this before you look ...(4)... the appropriate shelf. If you do not know the author's name, go to the ...(5)... catalogue. If there ...(6)... no title catalogue in the library, go to the subject catalogue. Check all the titles which are under the ...(7)... you want. Then check the appropriate card, as with the author catalogue. Next look for the book on the shelf. Let the librarian stamp it ...(8)... you take it out of the library. If the book isn't on the shelf, ask the librarian to get it for you.

1/ A. find B. look C. take

2/ A. address B. title C. name

3/ A. and B. or C. but

4/ A. at B. after C. for

5/ A. title B. author C. subject

6/ A. be B. are C. is

7/ A. subject B. book C. index

8/ A. after B. before C. when

15 tháng 11 2017

1. A
2. C
3. B
4. C
5. A
6. C
7. B
8. B

HQ
Hà Quang Minh
Giáo viên
11 tháng 10 2023

- live (v): sống

- water (n): nước

- land (n): đất

- wings (n): cánh

- legs (n): chân

- tail (n): đuôi

The animal is a crocodile.

(Con vật này là cá sấu.)

11 tháng 3 2017

1, What is your all-time favorite movie?

It's Titanic
2, What kind of movie is it?

It's romantic film
3, Why do you like it

Because it is very intense and moving
4, What is the meaning or lesson you get from the movie

I get from the movie the lesson : Love is all we can get, lover can sacrificed for each other .
5, If a book has been made into a movie, which do you prefer to do first, see the movie or read the book? Why?

I prefer read the book because reading books is also my favourite activity.

11 tháng 3 2017

I prefer to read the book because reading books is also my favourite activity.

ProjectMy class yearbook (Kỷ yếu của lớp tôi)Let's make a class yearbook! (Hãy làm một cuốn kỷ yếu!)các bạn hãy viết một đoạn văn ngắn nói về người thân hoặc bạn bèStick a photo/drawing of the friend sitting next to you on a large sheet of paper.Write a short description of your friend. Think about how special he/she is (appearance, personality).Interview your friend to find out about him/her (e.g. interesting facts, hobbies, favourite...
Đọc tiếp

Project

My class yearbook (Kỷ yếu của lớp tôi)

Let's make a class yearbook! (Hãy làm một cuốn kỷ yếu!)

các bạn hãy viết một đoạn văn ngắn nói về người thân hoặc bạn bè

  1. Stick a photo/drawing of the friend sitting next to you on a large sheet of paper.
  2. Write a short description of your friend. Think about how special he/she is (appearance, personality).
  3. Interview your friend to find out about him/her (e.g. interesting facts, hobbies, favourite subjects/teachers/ books/movies, what she/ he likes/hates, etc). Include these facts in your writing.
  4. Decorate the page and bring it to class to make a class yearbook.

Dịch:

  1. Dán 1 bức ảnh/ tranh của người bạn ngồi kế bên bạn lên 1 trang giấy lớn.
  2. Viết 1 đoạn mô tả ngắn về người bạn đó. Nghĩ về điều đặc biệt của bạn ấy (ngoại hình, tính cách)
  3. Phỏng vấn để hiểu thêm về bạn ấy, như là sự thật thú vị, sở thích, môn học,giáo viên, sách, bộ phim yêu thích, những điều mà bạn ấy thích hay ghét. Bao gồm cả những sự thật trong bài viết của bạn.
  4. Trang trí trang giấy và đem đến lớp để làm cuốn kỷ yếu của lớp.
0
ProjectMy class yearbook (Kỷ yếu của lớp tôi)Let's make a class yearbook! (Hãy làm một cuốn kỷ yếu!)các bạn hãy viết một đoạn văn ngắn nói về người thân hoặc bạn bèStick a photo/drawing of the friend sitting next to you on a large sheet of paper.Write a short description of your friend. Think about how special he/she is (appearance, personality).Interview your friend to find out about him/her (e.g. interesting facts, hobbies, favourite...
Đọc tiếp

Project

My class yearbook (Kỷ yếu của lớp tôi)

Let's make a class yearbook! (Hãy làm một cuốn kỷ yếu!)

các bạn hãy viết một đoạn văn ngắn nói về người thân hoặc bạn bè

  1. Stick a photo/drawing of the friend sitting next to you on a large sheet of paper.
  2. Write a short description of your friend. Think about how special he/she is (appearance, personality).
  3. Interview your friend to find out about him/her (e.g. interesting facts, hobbies, favourite subjects/teachers/ books/movies, what she/ he likes/hates, etc). Include these facts in your writing.
  4. Decorate the page and bring it to class to make a class yearbook.

Dịch:

  1. Dán 1 bức ảnh/ tranh của người bạn ngồi kế bên bạn lên 1 trang giấy lớn.
  2. Viết 1 đoạn mô tả ngắn về người bạn đó. Nghĩ về điều đặc biệt của bạn ấy (ngoại hình, tính cách)
  3. Phỏng vấn để hiểu thêm về bạn ấy, như là sự thật thú vị, sở thích, môn học,giáo viên, sách, bộ phim yêu thích, những điều mà bạn ấy thích hay ghét. Bao gồm cả những sự thật trong bài viết của bạn.
  4. Trang trí trang giấy và đem đến lớp để làm cuốn kỷ yếu của lớp.
0
ProjectMy class yearbook (Kỷ yếu của lớp tôi)Let's make a class yearbook! (Hãy làm một cuốn kỷ yếu!)các bạn hãy viết một đoạn văn ngắn nói về người thân hoặc bạn bèStick a photo/drawing of the friend sitting next to you on a large sheet of paper.Write a short description of your friend. Think about how special he/she is (appearance, personality).Interview your friend to find out about him/her (e.g. interesting facts, hobbies, favourite...
Đọc tiếp

Project

My class yearbook (Kỷ yếu của lớp tôi)

Let's make a class yearbook! (Hãy làm một cuốn kỷ yếu!)

các bạn hãy viết một đoạn văn ngắn nói về người thân hoặc bạn bè

  1. Stick a photo/drawing of the friend sitting next to you on a large sheet of paper.
  2. Write a short description of your friend. Think about how special he/she is (appearance, personality).
  3. Interview your friend to find out about him/her (e.g. interesting facts, hobbies, favourite subjects/teachers/ books/movies, what she/ he likes/hates, etc). Include these facts in your writing.
  4. Decorate the page and bring it to class to make a class yearbook.

Dịch:

  1. Dán 1 bức ảnh/ tranh của người bạn ngồi kế bên bạn lên 1 trang giấy lớn.
  2. Viết 1 đoạn mô tả ngắn về người bạn đó. Nghĩ về điều đặc biệt của bạn ấy (ngoại hình, tính cách)
  3. Phỏng vấn để hiểu thêm về bạn ấy, như là sự thật thú vị, sở thích, môn học,giáo viên, sách, bộ phim yêu thích, những điều mà bạn ấy thích hay ghét. Bao gồm cả những sự thật trong bài viết của bạn.
  4. Trang trí trang giấy và đem đến lớp để làm cuốn kỷ yếu của lớp.
0