Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
Bài này chỗ nào sai mình sẽ tô đậm + in nghiêng + sửa luôn nha!
Traditionally, mental tests have been divided into two types. Achievement tests are designed to measure acquiring skills and knowledge, particularly those that have been explicitly taught. The proficiency exams required by some states for high school graduation are achievement tests. Aptitude tests are designed to measure a person's ability to acquire new skills but knowledge. For example, vocational aptitude tests can help you decide whether you would do better as a mechanic or musician. However, all mental tests are in some sense achievement tests because they assume some sort of past learning or experience with certain objects, words, or situations. The difference between achievement and aptitude tests is the degree and intended use.
Choose the correct sentence from the four options A, B, C or D
1. A. Do you mind if I asked you a few questions?
B. Would you mind if I asked you a few questions?
C. Do you mind if I will ask you a few questions?
D. Would you mind if I ask you a few questions?
2. A. The teacher suggests that her students write composition on their experiences with ESP.
B. The teacher suggests her students to write composition about their experiences with ESP.
C. The teacher suggests that her students wrote composition of his or her experiences with ESP.
D. The teacher suggests that her students will write composition for their experiences with ESP.
3. A. The tests in this book are in order of difficult.
B. The tests of this book are orderly of difficult.
C. The tests of this book are in order of difficulty.
D. The tests in this book are in order of difficulty.
4. A. That you get high grades in school is necessary.
B. It's necessary for you to getting high grades in school.
C. That you will get high grades in school are necessary.
D. It's necessary that you can get high grades in school.
5. A. The light buld was invented by Edison, he discovered other new things.
B. After the light buld was invented, Edison discovered other new things.
C. Having invented the light buld, Edison went on to make new discoveries.
D. Having invented the light buld, new discoveries were made by Edison.
Nowadays, parents are determined to get their children into the highest performing school in their area. Many of these schools are seeing scores of children competing for each place and setting ever more rigorous tests and .......... to select their preferred students. these students may be as young as 9 or 10 when they start this process. In London, the pressure on children to succeed and win a place at the "right" school has almost become out of control with experts predicting that this situation will only continue to worsen as the ............ for school places grow. Employing a(n) tutor or your child, which only a few years ago would have been seen as an unusual step, is now common for many parents
Người phỏng vấn: Chúng tôi đã mời vài bạn học sinh đến từ trường Cây Sồi ở Thung lũng Hạnh Phúc đến tham gia diễn đàn Beyond 2030 và họ sẽ chia sẻ với chúng ta tầm nhìn của các em về tương lai. Em sẽ nói đầu tiên nhé, Phong?
Phong: Em tin rằng sự thay đổi lớn nhất sẽ diễn ra bên trong hệ thống giáo dục. Ngoài trường học, chúng ta cũng sẽ học từ những nơi cho chúng ta kiến thức và kinh nghiệm sống thực tế như nhà ga, công ty hoặc ở một nông trại.
Mai: Mình đồng ý. Việc học có sự áp dụng vào cuộc sống thực tế này sẽ cho chúng ta có thấy mình là người trong cuộc, một cảm giác rằng chúng ta là một phần của quá trình.
Người phỏng vấn: Thế còn vai trò của giáo viên thì sao?
Phong: À, họ sẽ giống người cố vấn hơn là người cung cấp thông tin.
Người phỏng vấn: Hấp dẫn đó. Em nhìn thấy tương lai như thế nào nữa, Nguyên?
Nguyên: À, em nghĩ vai trò của người cha sẽ thay đổi mạnh mẽ.
Người phỏng vấn: Ồ thế ư? Bằng cách nào?
Nguyên: Người cha hiện đại sẽ không cần thiết là trụ cột của gia đình, ông ta có thể là người ra ngoài lao động hoặc có thể ở nhà để chăm sóc con cái.
Người phỏng vấn: Và làm việc nhà?
Nguyên: Vâng, đó cũng là công việc, dù có được trả lương hay không, phải không ạ?
Mai: Chắc chắn rồi. Lợi ích có được là trẻ con sẽ được gặp cha của chúng thường xuyên hơn và có mối quan hệ khăng khít với họ hơn. Mình đã không được gặp cha mình nhiều nhưng mình quý mỗi khoảnh khắc ở bên cạnh ông ấy.
Người phỏng vấn: Được rồi, chúng ta chắc chắn sẽ đi qua vài chủ đề hấp dẫn nữa...
Người phỏng vấn: Chúng tôi đã mời một số học sinh từ Trường Oak Tree ở Happy Valley đến diễn đàn Beyond 2030 này và họ sẽ chia sẻ với chúng tôi tầm nhìn về tương lai. Bạn có muốn đi trước không, Phong?
Phong: Tôi tin rằng sự thay đổi lớn nhất sẽ diễn ra trong hệ thống trường học. Ngoài ở trường, chúng tôi cũng sẽ học hỏi từ những nơi sẽ cung cấp cho chúng tôi kiến thức và kinh nghiệm thực tế, chẳng hạn như tại nhà ga, trong một công ty hoặc trong một trang trại.
Mai: Tôi đồng ý. Ứng dụng học tập thực tế này sẽ cho chúng ta cảm giác tham gia, cảm giác rằng chúng ta là một phần của quá trình.
PV: Còn vai trò của giáo viên thì sao?
Phong: Ah, họ sẽ giống như người hướng dẫn hơn là nhà cung cấp thông tin.
Người phỏng vấn: Hấp dẫn. Làm thế nào khác để bạn nhìn thấy tương lai, Nguyễn?
Nguyễn: Chà, tôi nghĩ vai trò của những người cha sẽ thay đổi mạnh mẽ.
Người phỏng vấn: Ồ có? Bằng cách nào?
Nguyễn: Người cha hiện đại sẽ không nhất thiết phải là trụ cột của gia đình. Anh ta có thể làm việc bên ngoài hoặc anh ta có thể ở nhà để chăm sóc con cái.
Người phỏng vấn: Và làm việc nhà?
Nguyễn: Vâng. Đó là công việc, được trả tiền hay không, phải không?
Mai: Hoàn toàn đúng. Lợi ích sẽ là trẻ em sẽ nhìn thấy cha của chúng thường xuyên hơn và có mối quan hệ gần gũi hơn với chúng. Tôi không nhìn thấy bố tôi nhiều, nhưng tôi yêu từng khoảnh khắc tôi dành cho ông.
PV: Chà, chắc chắn chúng tôi đang đề cập đến một số chủ đề thú vị
I agree that life skills should be taught to young people at school along with traditional subjects like math and science.
First of all, we need to know what life skills are? Life skills are actions derived from things that people have been learned to respond effectively to situations or interact appropriately with those around them. So it is a very essential thing for life. For example, if we are injured, the life skill is to help us know how to bandage the wound or when there is a fire or an earthquake, it helps us to know how to escape. If we don't learn life skills, then we will have rude behavior in public places, from not knowing how to give room to the elderly to jostling each other when shopping, etc. Survival skills are the attitudes that manifest every day in life, it will be very difficult if we do not apply it on a regular basis to become good habits. But on the contrary, if we care and express ourselves in every situation, from greetings, dear ... to learning how to organize learning, playing and doing a good thing every day then everything will become simple, natural.
First of all, you should appreciate yourself, know how to equip yourself with skills to protect yourself. Then know how to respect the rules of society and take care of others. Just every day you do a good thing and do a good deed, even though simple and small, you will gradually equip yourself with skills in a safe and happy life!
We all know that life skills are very important, and my parents usually say that they are even more important than traditional subjects, such as maths, science, ... And in real life, there are many opinions about what things are more necessary. Therefore, I highly agree with this statement. And here are some reasons.
Firstly, life skills are really vital for all children, even after they graduate. Here are some of my definitions of life skills. From my point of view, any skill that is useful for one's life, such as tidying the room, cleaning the house, using a computer, etc..., can be a life skill. So, life skills are very important for each person's life. And if children study about life skills, after graduating school, they can be self-confident and they will successfully deal with every changes and challenges.
Secondly, with life skills, children can determine their life. As I have noted, small but necessary skills can be life skills, so if children don't know any skills or they can only do simple things, their living capital can be limited, so they must always have someone to help them. I think this is not really reasonable, because it means that children always depend on someone, and their lives will be very mechanical - they can't do what they want themselves.
In short, although traditional subjects provide children a large amount of knowledge, life skills must be taught together with those subjects. So, totally agree with the statement!
Sửa
Traditional psychiatric tests are divided into two categories. Performance tests are designed to measure skills and knowledge acquired, especially those that are clearly taught. The proficiency tests some states take to graduate from high school are tests of achievement. The aptitude tests are designed and measure a person's ability to acquire new skills but knowledge. For example, career aptitude tests can help you discern whether you'll do better as a mechanic or a musician. However, all of the mental tests are in some sensory achievement tests because they assume some kind of past learning or experience with certain objects, words or situations. The difference between a test of achievement and an aptitude is the intended use of the degree.
mk sửa lại
Traditional psychiatric tests are divided into two categories. Performance tests are designed to measure skills and knowledge acquired, especially those that are clearly taught. The proficiency tests some states take to graduate from high school are tests of achievement. The aptitude tests are designed and measure a person's ability to acquire new skills but knowledge. For example, career aptitude tests can help you discern whether you'll do better as a mechanic or a musician. However, all of the mental tests are in some sensory achievement tests because they assume some kind of past learning or experience with certain objects, words or situations. The difference between a test of achievement and an aptitude is the intended use of the degree.