K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

a. Listen and repeat. (Nghe và lặp lại.)

If we replaced plastic bottles with water bubbles, we would reduce plastic waste. (Nếu chúng ta thay thế chai nhựa bằng bong bóng nước, chúng ta sẽ giảm thiểu rác thải nhựa.)

Meaning and Use (Ý nghĩa và Cách sử dụng)

We can use Second Conditional to talk about things that are not true now, and we don't think will be true in the future. We sometimes use Second Conditional to talk about our hope or dreams. (Chúng ta có thể sử dụng Câu điều kiện loại hai để nói về những điều không đúng hiện tại và chúng ta không nghĩ sẽ đúng trong tương lai. Đôi khi chúng ta sử dụng Câu điều kiện loại hai để nói về hy vọng hoặc ước mơ của mình.)

If I were rich, I would travel around the world. (Nếu tôi giàu có, tôi sẽ đi du lịch khắp thế giới.)

 

Form (Cấu trúc)

If we all ate less meat, the world would use less water and energy. (Nếu tất cả chúng ta ăn ít thịt hơn, thế giới sẽ sử dụng ít nước và năng lượng hơn.)

If I were a billionaire, I'd donate money to environmental charities. (Nếu tôi là một tỷ phú, tôi sẽ quyên góp tiền cho các tổ chức từ thiện về môi trường.)

We wouldn't need fossil fuels if we all switched to renewable energy. (Chúng ta sẽ không cần nhiên liệu hóa thạch nếu tất cả chúng ta chuyển sang năng lượng tái tạo.)

What would happen if plastic could be composted? (Điều gì sẽ xảy ra nếu nhựa có thể được ủ?)

 

Note (Lưu ý)

We often use were (not was) in the if-clause. (Chúng ta thường sử dụng were (not was) trong mệnh đề if.)


 

0
a. Listen and repeat. (Nghe và lặp lại.)If we recycle more plastic, there will be less litter. (Nếu chúng ta tái chế nhiều nhựa hơn, sẽ có ít rác hơn.) First Conditional (Câu điều kiện loại 1)Meaning and Use (Ý nghĩa và Cách sử dụng)We can use First Conditional to talk about things we can change (“If I do this thing…”), and the future result of that change (“...that thing will happen”).(Chúng ta có thể sử dụng Điều kiện loại 1...
Đọc tiếp

a. Listen and repeat. (Nghe và lặp lại.)

If we recycle more plastic, there will be less litter. (Nếu chúng ta tái chế nhiều nhựa hơn, sẽ có ít rác hơn.)

 

First Conditional (Câu điều kiện loại 1)

Meaning and Use (Ý nghĩa và Cách sử dụng)

We can use First Conditional to talk about things we can change (“If I do this thing…”), and the future result of that change (“...that thing will happen”).

(Chúng ta có thể sử dụng Điều kiện loại 1 để nói về những thứ chúng ta có thể thay đổi (“Nếu tôi làm điều này…”) và kết quả trong tương lai của sự thay đổi đó (“… điều đó sẽ xảy ra”).

If I study hard, I will do well on my test. (Nếu tôi học tập chăm chỉ, tôi sẽ làm tốt bài kiểm tra của mình.)

Form

If we recycle more plastic, there will be less litter. (Nếu chúng ta tái chế nhiều nhựa hơn, sẽ có ít rác hơn.)

There won't be as much trash if we ban single-use plastic. (Sẽ không có nhiều rác nếu chúng ta cấm đồ nhựa dùng một lần.)

If we don't protect the environment, what will happen? (Nếu chúng ta không bảo vệ môi trường, điều gì sẽ xảy ra?)

Will we reduce air pollution if we ban cars? (Chúng ta sẽ giảm ô nhiễm không khí nếu chúng ta cấm ô tô?)

(Yes, we will. (Có, chúng tôi sẽ.) /No, we won't. (Không, chúng tôi sẽ không.))

 

0
11 tháng 9 2023

- What will happen if we turn off the lights?

(Điều gì sẽ xảy ra nếu chúng ta tắt đèn?)

- If we turn off the lights, we will reduce electricity.

(Nếu chúng ta tắt đèn, chúng ta sẽ giảm điện.)

11 tháng 9 2023

Đáp án: If we had recycling machines at home, we would reduce waste.

=> Sai vì không sử dụng dạng phát âm yếu của từ "would".

a. Listen and repeat. (Nghe và lặp lại.) - What can we do in Paris? (Chúng ta có thể làm gì ở Paris?) - We can go to the Louvre. It's an art museum. (Chúng ta có thể đến bảo tàng Louvre. Đó là một bảo tàng nghệ thuật.) Meaning and Use (Ý nghĩa và Cách sử dụng)Articles are the words a, an, and the. They come before nouns and are used to define if something is specific or general. (Các mạo từ là các từ a, an và the. Chúng đứng...
Đọc tiếp

a. Listen and repeat. (Nghe và lặp lại.)

 

- What can we do in Paris? (Chúng ta có thể làm gì ở Paris?)

 

- We can go to the Louvre. It's an art museum. (Chúng ta có thể đến bảo tàng Louvre. Đó là một bảo tàng nghệ thuật.)

 

Meaning and Use (Ý nghĩa và Cách sử dụng)

Articles are the words a, an, and the. They come before nouns and are used to define if something is specific or general. (Các mạo từ là các từ a, an và the. Chúng đứng trước danh từ và được sử dụng để chỉ một cái gì đó cụ thể hoặc chung chung.)

For some nouns or noun phrases, we don't use an article. We call this the zero article. (Đối với một số danh từ hoặc cụm danh từ, chúng ta không sử dụng mạo từ. Chúng ta gọi đây là mạo từ rỗng.)

Have you ever been to a basketball game? (Bạn đã bao giờ đi xem một trận bóng rổ chưa?)

Yes, I went to the basketball championship game last year. (Vâng, tôi đã tham dự trận đấu vô địch bóng rổ năm ngoái.)

Let's go and play basketball in the park. (Hãy đi và chơi bóng rổ trong công viên.)

Form (Cấu trúc)

 

 

the: before singular, plural, or uncountable nouns (the: trước danh từ số ít, số nhiều hoặc không đếm được)

It is clear from the situation which one(s) we mean or there is only one of that thing. (Rõ ràng là ta muốn nói đến một (các) tình huống nào hoặc chỉ có một trong số đó.)

Let's eat at the restaurant. (Hãy ăn ở nhà hàng.)

(We can see only one restaurant.)

(Ta chỉ có thể thấy một nhà hàng.)

There are great views of the river. (Có tầm nhìn tuyệt vời ra sông.)

(Usually, there's only one river in a town or city.)

(Thông thường, chỉ có một con sông trong một thị trấn hoặc thành phố.)

We have mentioned it/them before. (Ta đã đề cập đến nó/ chúng trước đây.)

I bought a ticket to see a concert in Brazil. (Tôi đã mua một vé để xem một buổi hòa nhạc ở Brazil.)

The concert was fantastic. (Buổi hòa nhạc thật tuyệt vời.)

We say which ones we mean later in the sentence. (Ta đề cập đến cái ta muốn nhắc đến sau đó trong câu.)

Tell Tom about the castle we visited yesterday. (Kể cho Tom nghe về lâu đài mà chúng ta đã đến thăm ngày hôm qua.)

a/an: before singular,

countable nouns (a/an: trước số ít,

danh từ đếm được)

We can use this when we talk about one thing that isn't specific or we are mentioning for the first time. (Ta có thể sử dụng mạo từ này khi ta nói về một điều không cụ thể hoặc đề cập đến lần đầu tiên.)

There is a great museum in that town. (Có một bảo tàng tuyệt vời trong thị trấn đó.)

I visited an aquarium yesterday. (Tôi đã đến thăm một thủy cung ngày hôm qua.)

 

zero article (mạo từ rỗng)

When we talk about things in general. (Khi ta nói về những điều chung chung.)

I like castles. (Use the plural or uncountable form when generalizing not a castle.) 

(Tôi thích lâu đài. (Sử dụng hình thức số nhiều hoặc không đếm được khi khái quát không phải là một lâu đài.))

When we talk about sports, games, meals, and school subjects. (Khi ta nói về thể thao, trò chơi, bữa ăn và các môn học ở trường.)

Let's have dinner. (Đi ăn tối nào.)

Let's play soccer. (Hãy đi chơi bóng đá.)

When we use names of people, villages, cities, and countries. (Khi chúng ta sử dụng tên người, làng, thành phố và quốc gia.)

I visited Paris yesterday. (Tôi đã đến thăm Paris ngày hôm qua.)

I went to Japan last week. (Tôi đã đến Nhật Bản vào tuần trước.)


 

0
QT
Quoc Tran Anh Le
Giáo viên
9 tháng 9 2023

a. Listen and repeat.(Nghe và lặp lại.) - This is the person who invented the light bulb.(Đây là người đã phát minh ra bóng đèn.)- Thomas Edison! (Thomas Edison!)Meaning and Use (Ý nghĩa và Sử dụng)We use defining relative clauses to give important information about a person or thing.(Chúng tôi sử dụng xác định mệnh đề tương đối để cung cấp thông tin quan trọng về một người hoặc sự vật.)This is the karaoke machine which I...
Đọc tiếp

a. Listen and repeat.

(Nghe và lặp lại.)

 

- This is the person who invented the light bulb.

(Đây là người đã phát minh ra bóng đèn.)

- Thomas Edison! (Thomas Edison!)

Meaning and Use (Ý nghĩa và Sử dụng)

We use defining relative clauses to give important information about a person or thing.

(Chúng tôi sử dụng xác định mệnh đề tương đối để cung cấp thông tin quan trọng về một người hoặc sự vật.)

This is the karaoke machine which I bought in Japan.

(Đây là máy karaoke mà tôi đã mua ở Nhật Bản.)

Form (Cấu trúc)

We usually start the defining clause with a relative pronoun: who or that to talk about people, which or that to talk about things, or where to talk about places.

(Chúng ta thường bắt đầu mệnh đề xác định bằng một đại từ tương đối: who hoặc that để nói về người, which hoặc that để nói về sự vật, hoặc where để nói về địa điểm.)

That is less formal than who or which.

(That ít trang trọng hơn who hoặc which.)

We do not use commas to separate the defining clause from the rest of the sentence.

(Chúng ta không sử dụng dấu phẩy để ngăn cách mệnh đề xác định với phần còn lại của câu.)

This invention is for people who want to save time when they travel to school.

(Phát minh này dành cho những người muốn tiết kiệm thời gian khi đi học.)

You can use this invention in the mountains where there isn't any electricity.

(Bạn có thể sử dụng phát minh này ở vùng núi, nơi không có điện.)

This invention is something that will help a lot of people.

(Phát minh này sẽ giúp ích cho rất nhiều người.)

0
ai giúp mình đ.c k? thank a lot 1,Put the verbs in brackets in their correct form 1, If we (not) ___ on electricity, there will be power cuts 2, I hope he (finish) __ his homework before we (get)___ back 3, If we sit too far away from the screen I (not be) ___ able to see the film 4, Listen to those people! What langauge they (speak)___? 5,It is an awful fim. It (be)___the worst film that I ever (see)___ 6,Khanh usually (play)____ football with his friends after school, but yesterday...
Đọc tiếp

ai giúp mình đ.c k? thank a lot

1,Put the verbs in brackets in their correct form

1, If we (not) ___ on electricity, there will be power cuts

2, I hope he (finish) __ his homework before we (get)___ back

3, If we sit too far away from the screen I (not be) ___ able to see the film

4, Listen to those people! What langauge they (speak)___?

5,It is an awful fim. It (be)___the worst film that I ever (see)___

6,Khanh usually (play)____ football with his friends after school, but yesterday he (not play )___ as he was tired

7,After three days of rain, I'm glad the sun (shine)___ again today

8, ___ I know from my experience that (gain)___ a good knowledge of a foreign language, one must work hard at it every day.

9, I (repaint) ___ the walls. They lock great! The room (be)___ much lighter now.

10, Someone (steal) ___ your car if you leave it unlicked

11, If he (wash) ___ my car , I'll give him $10

12, They'll be very angry if she (make)___ any more mistakes

13, If you are late, they (not let)___ you in.

14, If lend you $10, when ___ you (repay)____ me?

15, If I find your passport, I (telephone)____ you at once

16,He will ruin his eyes if he (read)____ in bad light

17, If I tell you a secrect, ___you (promise)___ mot to tell it to anyone else?

18, If I see him, I (give) ___him a lift

19, If he (be) ___ late, we'll go without him

2,Give the correct form of the words in brackets to finish the letter

Dear Kay,

Isabella and I are having the (good)___ holiday of our life! We are in Vinabliss Resort, one of the (lovely)__ islands in the Eastern Sea. Although it is much (small)___ than Vinaland, there seems to be (much)___ to do than in Vinaland. Moreover, the people here seem to be (friendly)___ than those on other islands. We are staying in the (modem)___ hotel I have ever seen. It is far(comfortable)___ than any other and it is even (big)___ than the world-famous Calton hotel .The (near)___ beach is (little)___ than a hundred metres away, so we can swimin a lot. It's really good and I want you to be here with us.

Love,

Maltida

3,Choose a suitable word from the box put in each blank to finish the passage

from means in waste possible
wind should green However who

Much of our waste, especially waste (1)___ factories, electric-poweres stations, the chemica indusrty and heavy industry, is very dangerous. Fish die (2)___ the lakes, rivers and seas; forest trees die, too. Much of this dangerous (3)____ goes into the air and is carried by the (4)___for great distances.

The Earth is our home. We (5)___ take care of it, for ourselves, and for our children and grandchidren. This (6)___ we have to keep our enviroment (7)___ and clean. The importance of this task is pointed out by ecologists-the scientists (8)___ study the relations between living things and the enviroment . (9)___, each of us must do everything (10)__ to keep the land, air and water clean

trees metal protect damage recycle enviroment
danger rubbish save animals

11, Some factories ___ empty bottles and cans

12,We shouldn't ___ forests.

13, It's important o ___ our skin from harmful effects from the sun

14, ___, paper and glass can e recycle

15, We should plant more ____ in our city

16, We have to do everything to ____ the environment

17, Some animals in the world are in ____ now

18, Don't throw ____ in the streets

19, People are doing a lot of things to damage the ____

20, We are destroying wild ____ and plants

4, Join the pairs of sentences, using the suggestions given in brackets

1, I must ring john. i won't forget, I hope.(I hope I....)

2, His uncle helped him. He was able to finish his course.(Because....)

3,I think we should go ahead. No one disapproves of the plan.(As..)

4, It was raining heavily. They continued to play tennis. (Although ...)

5, "Ambulance" is written backwawrds. You can read it in the mirror (....so....)

1
14 tháng 4 2018

,Put the verbs in brackets in their correct form

1, If we (not) don't on electricity, there will be power cuts

2, I hope he (finish) will finish his homework before we (get) get back

3, If we sit too far away from the screen I (not be) won't be able to see the film

4, Listen to those people! What langauge are they (speak) speaking?

5,It is an awful fim. It (be) is the worst film that I ever (see) have seen

6,Khanh usually (play) plays football with his friends after school, but yesterday he (not play ) didn't play as he was tired

7,After three days of rain, I'm glad the sun (shine) shines again today

8, ___ I know from my experience that (gain)___ a good knowledge of a foreign language, one must work hard at it every day.

9, I (repaint) repainted the walls. They lock great! The room (be) is much lighter now.

10, Someone (steal) will steal your car if you leave it unlicked

11, If he (wash) washes my car , I'll give him $10

12, They'll be very angry if she (make) makes any more mistakes

13, If you are late, they (not let) won't let you in.

14, If lend you $10, when will you (repay) repay me?

15, If I find your passport, I (telephone) will telephone you at once

16,He will ruin his eyes if he (read) reads in bad light

17, If I tell you a secrect, will you (promise) promise not to tell it to anyone else?

18, If I see him, I (give) will get him a lift

19, If he (be) is late, we'll go without him

2,Give the correct form of the words in brackets to finish the letter

Dear Kay,

Isabella and I are having the (good) best holiday of our life! We are in Vinabliss Resort, one of the (lovely) most lovely islands in the Eastern Sea. Although it is much (small) smaller than Vinaland, there seems to be (much) more to do than in Vinaland. Moreover, the people here seem to be (friendly) more friendly than those on other islands. We are staying in the (moden) more modern hotel I have ever seen. It is far(comfortable) more comfortable than any other and it is even (big) bigger than the world-famous Calton hotel .The (near) nearest beach is (little) less than a hundred metres away, so we can swimin a lot. It's really good and I want you to be here with us.

Love,

Maltida

3,Choose a suitable word from the box put in each blank to finish the passage

from means in waste possible
wind should green However who

Much of our waste, especially waste (1) from factories, electric-poweres stations, the chemica indusrty and heavy industry, is very dangerous. Fish die (2) in the lakes, rivers and seas; forest trees die, too. Much of this dangerous (3) waste goes into the air and is carried by the (4) wind for great distances.

The Earth is our home. We (5) should take care of it, for ourselves, and for our children and grandchidren. This (6) means we have to keep our enviroment (7) green and clean. The importance of this task is pointed out by ecologists-the scientists (8) who study the relations between living things and the enviroment . (9) However , each of us must do everything (10) possible to keep the land, air and water clean

trees metal protect damage recycle enviroment
danger rubbish save animals

11, Some factories recycle empty bottles and cans

12,We shouldn't damage forests.

13, It's important to save our skin from harmful effects from the sun

14, Metal, paper and glass can recycle

15, We should plant more trees in our city

16, We have to do everything to protect the environment

17, Some animals in the world are in danger now

18, Don't throw rubbish in the streets

19, People are doing a lot of things to damage the environment

20, We are destroying wild animals and plants

4, Join the pairs of sentences, using the suggestions given in brackets

1, I must ring john. i won't forget, I hope.(I hope I....)

=> I hope I won't forget to ring John

2, His uncle helped him. He was able to finish his course.(Because....)

=> Because his uuncle helped him, he was able to finish his course

3,I think we should go ahead. No one disapproves of the plan.(As..)

=> As no one disapproves of the plan , we should go ahead

4, It was raining heavily. They continued to play tennis. (Although ...)

=> Although it was raining heavily , they continued to play tennis

5, "Ambulance" is written backwawrds. You can read it in the mirror (....so....)

=> "Ambulance" is written backwawrds so you can read it in the mirror

15 tháng 4 2018

csam ơn b