K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

16 tháng 8 2017

Đáp án: A

Thông tin: The government passed an education reform in 1950 with the goal of reducing the years of general education and concentrating on reading, writing, and calculating skills.

Dịch: Chính phủ đã thông qua một cuộc cải cách giáo dục vào năm 1950 với mục tiêu  giảm số năm của giáo dục chung và tập trung vào các kĩ năng đọc, viết và tính toán

20 tháng 12 2017

Đáp án: C

Thông tin không có trong bài.

12 tháng 4 2019

Đáp án: C

Thông tin không có trong bài.

1 tháng 8 2018

Đáp án: A

Thông tin: His new driving philosophy for education was “an illiterate nation is a powerless one”

Dịch: Triết lý chính của  ông  đối với giáo dục đó là một quốc gia mù chữ là một quốc gia không có sức mạnh

25 tháng 9 2019

Đáp án: A

Thông tin: The President’s call was a success. Within one year, 75 thousand literacy classes were established with about 96 thousand teachers to help 2 million people learn to read and write.

Dịch: Công cuộc kêu gọi của Chủ tịch nước là một thành công. Trong vòng một năm, 75 nghìn lớp xóa mù chữ đã được thành lập với khoảng 96 nghìn giáo viên để giúp 2,5 triệu người học đọc và viết.

12 tháng 9 2017

Đáp án: B

Thông tin: and in October 1945 he issued a “Call for anti-illiteracy”.

Dịch: và vào tháng 10 năm 1945, Bác đã đưa ra một Lời kêu gọi chống nạn mù chữ.

Read the text, and identify whether the statements are true (T), false (F), or not given (NG).On September 2, 1945, Viet Nam gained independence from France. President Ho Chi Minh decided that the three key priorities of the new, independent government would be: fighting against poverty, illiteracy, and invaders. His new driving philosophy for education was “an illiterate nation is a powerless one”, and in October 1945 he issued a “Call for anti-illiteracy”. The President’s call was a...
Đọc tiếp

Read the text, and identify whether the statements are true (T), false (F), or not given (NG).

On September 2, 1945, Viet Nam gained independence from France. President Ho Chi Minh decided that the three key priorities of the new, independent government would be: fighting against poverty, illiteracy, and invaders. His new driving philosophy for education was “an illiterate nation is a powerless one”, and in October 1945 he issued a “Call for anti-illiteracy”. The President’s call was a success. Within one year, 75 thousand literacy classes were established with about 96 thousand teachers to help 2.5 million people learn to read and write.

 

During the years of French resistance (1946 -1954), schools operated in demilitarized areas. They stopped teaching in French and created curriculum in Vietnamese. The government passed an education reform in 1950 with the goal of reducing the years of general education and concentrating on reading, writing, and calculating skills.

One of the priorities was to make sure that people could read and write.

A. True

B. False

C. Not given

1
9 tháng 2 2018

Đáp án: A

Thông tin: President Ho Chi Minh decided that the three key priorities of the new, independent government would be: fighting against poverty, illiteracy, and invaders.

Illiteracy (n): Mù chữ

Dịch: Chủ tịch Hồ Chí Minh quyết định rằng ba ưu tiên chính của chính phủ mới, độc lập sẽ là: đấu tranh chống đói nghèo, mù chữ và giặc ngoại xâm.

15 tháng 10 2019

Đáp án: A

Thông tin: Hardly any teens discuss their problems with their parents. That’s because very few teens feel their parents really listen to them.

Dịch: Hầu như không có thanh thiếu niên nào thảo luận về vấn đề của họ với cha mẹ. Điều đó vì rất ít thanh thiếu niên cảm thấy cha mẹ thực sự lắng nghe họ.

18 tháng 2 2018

Đáp án: A

Thông tin là toàn bộ đoạn 2.

1 tháng 9 2017

Đáp án: B

Thông tin: In the 18th and 19th centuries, due to restricting foreign trade policy of Trinh, Nguyen dynasties, it was difficult for pottery products in Viet Nam to be exported to foreign countries.

Vào thế kỷ 18 và 19, do hạn chế chính sách ngoại thương của các triều đại Trinh, Nguyễn, rất khó để các sản phẩm gốm sứ ở Việt Nam được xuất khẩu ra nước ngoài