K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

13 tháng 1 2019

Kiến thức: Giới từ

Giải thích:

A. over: hơn                                   B. in: trong

C. through: xuyên qua                    D. about: về

In Arabic countries, for example, people do not discuss business (22) in meals.

Tạm dịch: Ví dụ, ở các nước Ả Rập, mọi người không thảo luận về kinh doanh trong các bữa ăn.

Chọn B 

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23. Culture ClashIn Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23.

Culture Clash

In Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no idea that it would be translated into Chinese as 'Pepsi (20) ________ your ancestors back from the dead’.

Misunderstandings such as these about language or about culture are sometimes comical but can also cause genuine hurt or anger. Business styles (21) ________ widely in different countries and what is normal in one culture can be completely unacceptable in another.

Socialising in different countries can be tricky. In Arabic countries, for example, people do not discuss business (22) _________ meals. Giving gifts is another potential problem: in the UK most people take presents to a dinner party, but in many countries this is not polite because it (23) _________ you think the host is poor.

Điền ô số 19

A. express 

B. display 

C. record 

D. show 

1
16 tháng 7 2018

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

A. express (v): diễn tả, bày tỏ         B. display (v): trưng bày

C. record (v): ghi lại                       D. show (v): biểu lộ

They did not know that this particular country used labels only to (19) show a picture of the food inside.

Tạm dịch: Họ không biết rằng quốc gia đặc biệt này chỉ sử dụng nhãn để hiển thị hình ảnh của thực phẩm bên trong.

Chọn D

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23. Culture ClashIn Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23.

Culture Clash

In Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no idea that it would be translated into Chinese as 'Pepsi (20) ________ your ancestors back from the dead’.

Misunderstandings such as these about language or about culture are sometimes comical but can also cause genuine hurt or anger. Business styles (21) ________ widely in different countries and what is normal in one culture can be completely unacceptable in another.

Socialising in different countries can be tricky. In Arabic countries, for example, people do not discuss business (22) _________ meals. Giving gifts is another potential problem: in the UK most people take presents to a dinner party, but in many countries this is not polite because it (23) _________ you think the host is poor.

Điền ô số 21

A. exchange 

B. vary 

C. differentiate 

D. disagree 

1
4 tháng 9 2017

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

A. exchange (v): trao đổi                B. vary (v): khác nhau

C. differentiate (v): phân biệt          D. disagree (v): không đồng ý

Business styles (21) vary widely in different countries and what is normal in one culture can be completely unacceptable in another.

Tạm dịch: Phong cách kinh doanh rất khác nhau ở các quốc gia khác nhau và những gì bình thường trong một nền văn hóa có thể hoàn toàn không được chấp nhận ở một nền văn hóa khác.

Chọn B 

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23. Culture ClashIn Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23.

Culture Clash

In Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no idea that it would be translated into Chinese as 'Pepsi (20) ________ your ancestors back from the dead’.

Misunderstandings such as these about language or about culture are sometimes comical but can also cause genuine hurt or anger. Business styles (21) ________ widely in different countries and what is normal in one culture can be completely unacceptable in another.

Socialising in different countries can be tricky. In Arabic countries, for example, people do not discuss business (22) _________ meals. Giving gifts is another potential problem: in the UK most people take presents to a dinner party, but in many countries this is not polite because it (23) _________ you think the host is poor. 

Điền ô số 20

A. leads 

B. returns 

C. brings 

D. takes 

1
12 tháng 2 2017

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

A. leads (v): dẫn                                                             B. returns (v): trả lại

C. brings (v): đem, mang                D. takes (v): lấy

When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no idea that it would be translated into Chinese as 'Pepsi (20) brings your ancestors back from the dead’.

Tạm dịch: Khi Pepsico sử dụng khẩu hiệu "Hãy sống với Pepsi" ở Đài Loan, họ không biết rằng nó sẽ được dịch sang tiếng Trung Quốc vì “Pepsi đưa tổ tiên của bạn trở về từ thế cõi chết”.

Chọn C 

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23. Culture ClashIn Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 19 to 23.

Culture Clash

In Africa a famous food company tried to sell its baby food by advertising it with the picture of a baby on the label. They did not know that this particular country used labels only to (19)_________ a picture of the food inside. When Pepsico used the slogan "Come alive with Pepsi' in Taiwan, they had no idea that it would be translated into Chinese as 'Pepsi (20) ________ your ancestors back from the dead’.

Misunderstandings such as these about language or about culture are sometimes comical but can also cause genuine hurt or anger. Business styles (21) ________ widely in different countries and what is normal in one culture can be completely unacceptable in another.

Socialising in different countries can be tricky. In Arabic countries, for example, people do not discuss business (22) _________ meals. Giving gifts is another potential problem: in the UK most people take presents to a dinner party, but in many countries this is not polite because it (23) _________ you think the host is poor.

Điền ô số 23

A. recommends 

B. indicates 

C. suggests 

D. proposes 

1
23 tháng 11 2018

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

A. recommends: đề nghị                 B. indicates: biểu thị

C. suggests: gợi ý                           D. proposes: đề xuất

Giving gifts is another potential problem: in the UK most people take presents to a dinner party, but in many countries this is not polite because it (23) indicates you think the host is poor.

Tạm dịch: Tặng quà là một vấn đề tiềm năng khác: ở Anh, hầu hết mọi người đều tặng quà cho một bữa tiệc tối, nhưng ở nhiều quốc gia, điều này không lịch sự vì điều đó cho thấy bạn nghĩ rằng chủ nhà nghèo.

Chọn B

Dịch bài đọc:

Ở Châu Phi, một công ty thực phẩm nổi tiếng đã cố gắng bán thức ăn trẻ em của mình bằng cách quảng cáo nó với hình ảnh của một em bé trên nhãn. Họ không biết rằng quốc gia đặc biệt này chỉ sử dụng nhãn để hiển thị hình ảnh của thực phẩm bên trong. Khi Pepsico sử dụng khẩu hiệu "Hãy sống với Pepsi" ở Đài Loan, họ không biết rằng nó sẽ được dịch sang tiếng Trung Quốc vì “Pepsi đưa tổ tiên của bạn trở về từ thế cõi chết”.

Những hiểu lầm như những điều này về ngôn ngữ hoặc về văn hóa đôi khi thật khôi hài nhưng cũng có thể gây ra tổn thương hoặc sự tức giận thực sự. Phong cách kinh doanh rất khác nhau ở các quốc gia khác nhau và những gì bình thường trong một nền văn hóa có thể hoàn toàn không được chấp nhận ở một nền văn hóa khác.

Xã hội ở các quốc gia khác nhau có thể là khó khăn. Ví dụ, ở các nước Ả Rập, mọi người không thảo luận về kinh doanh trong các bữa ăn. Tặng quà là một vấn đề tiềm năng khác: ở Anh, hầu hết mọi người đều tặng quà cho một bữa tiệc tối, nhưng ở nhiều quốc gia, điều này không lịch sự vì điều đó cho thấy bạn nghĩ rằng chủ nhà nghèo. 

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34. Tourism and Heritage Protection Travelling is a great thing to do. It helps us learn about different people and different places. Some people travel because they want to see nature. Others travel because they want to make friends and try great food. Of course, a lot of tourists are interested in traditional culture. Tourism can be very good...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34.

Tourism and Heritage Protection Travelling is a great thing to do. It helps us learn about different people and different places. Some people travel because they want to see nature. Others travel because they want to make friends and try great food. Of course, a lot of tourists are interested in traditional culture.

Tourism can be very good for traditional cultures. This is because when people travel to another country, they often want to learn more about that country’s traditions, such as music, food, and history. Therefore, the local people in that country will keep their traditional culture alive. They will wear traditional clothing, and sell traditional food. They will also have shows for tourists. These shows can be dances, concerts, plays, or something else.

Tourism also helps people respect each other. If you understand another culture well, you will probably respect that culture much more. You will probably want to protect that culture as well. However, tourism is not always good for traditional culture. Many people say that tourism creates “fake traditional culture”. This means that the local people wear traditional costumes, and do traditional dances only for tourists, but that is not their real lifestyle. Their real lifestyles are similar to the tourists’ lifestyle. They are just pretending because they want to make money.

The word “fake” in paragraph 3 is closest in meaning to ________.

A. real

B. not real

C. very good

D. very bad

1
26 tháng 2 2017

Đáp án B.

Ta có: fake = not real: có nghĩa là giả mạo, không thật.

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34. Tourism and Heritage Protection Travelling is a great thing to do. It helps us learn about different people and different places. Some people travel because they want to see nature. Others travel because they want to make friends and try great food. Of course, a lot of tourists are interested in traditional culture. Tourism can be very good...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34.

Tourism and Heritage Protection Travelling is a great thing to do. It helps us learn about different people and different places. Some people travel because they want to see nature. Others travel because they want to make friends and try great food. Of course, a lot of tourists are interested in traditional culture.

Tourism can be very good for traditional cultures. This is because when people travel to another country, they often want to learn more about that country’s traditions, such as music, food, and history. Therefore, the local people in that country will keep their traditional culture alive. They will wear traditional clothing, and sell traditional food. They will also have shows for tourists. These shows can be dances, concerts, plays, or something else.

Tourism also helps people respect each other. If you understand another culture well, you will probably respect that culture much more. You will probably want to protect that culture as well. However, tourism is not always good for traditional culture. Many people say that tourism creates “fake traditional culture”. This means that the local people wear traditional costumes, and do traditional dances only for tourists, but that is not their real lifestyle. Their real lifestyles are similar to the tourists’ lifestyle. They are just pretending because they want to make money.

What is the main point of the passage?

A. Tourism is always good for traditional culture. 

B. Tourism is always bad for traditional culture. 

C. Tourism can be good and bad for traditional culture. 

D. Tourists don’t care about traditional culture.

1
21 tháng 4 2018

Đáp án C.

Dịch câu hỏi: Ý chính của đoạn văn là gì?

A. Du lịch luôn tốt cho văn hóa truyền thống.

B. Du lịch luôn xấu cho văn hóa truyền thống.

C. Du lịch có thể tốt và xấu cho văn hóa truyền thống.

D. Khách du lịch không quan tâm đến văn hóa truyền thống.

Bài viết đề cập đến cả những mặt tốt và xấu của dịch vụ du lịch đối với văn hóa truyền thống, do đó chỉ có đáp án thứ ba là đáp án đầy đủ và chính xác nhất.

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34. Tourism and Heritage Protection Travelling is a great thing to do. It helps us learn about different people and different places. Some people travel because they want to see nature. Others travel because they want to make friends and try great food. Of course, a lot of tourists are interested in traditional culture. Tourism can be very good...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34.

Tourism and Heritage Protection Travelling is a great thing to do. It helps us learn about different people and different places. Some people travel because they want to see nature. Others travel because they want to make friends and try great food. Of course, a lot of tourists are interested in traditional culture.

Tourism can be very good for traditional cultures. This is because when people travel to another country, they often want to learn more about that country’s traditions, such as music, food, and history. Therefore, the local people in that country will keep their traditional culture alive. They will wear traditional clothing, and sell traditional food. They will also have shows for tourists. These shows can be dances, concerts, plays, or something else.

Tourism also helps people respect each other. If you understand another culture well, you will probably respect that culture much more. You will probably want to protect that culture as well. However, tourism is not always good for traditional culture. Many people say that tourism creates “fake traditional culture”. This means that the local people wear traditional costumes, and do traditional dances only for tourists, but that is not their real lifestyle. Their real lifestyles are similar to the tourists’ lifestyle. They are just pretending because they want to make money.

The word “they” in paragraph 2 refers to__________.

A. tourists

B. local people

C. tourist guides

D. dancers

1
13 tháng 1 2018

Đáp án B.

Dịch câu hỏi: Từ “they” trong đoạn 2 đề cập đến ___.

A. khách du lịch

B. người dân địa phương

C. hướng dẫn viên du lịch     

D. vũ công

They ở đây được sử dụng thay thế cho "the local people" được nhắc đến trong câu trước đó.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks. Culture has a strong influence on non–verbal communication. Even the simple act of looking someone in the eye is not at all that simple. In the USA, Americans are (5) ______ to look directly at people when speaking to them. It shows interest in what they are saying and is thought to carry a (6) ______ of honesty. Meanwhile, in...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks.

Culture has a strong influence on non–verbal communication. Even the simple act of looking someone in the eye is not at all that simple. In the USA, Americans are (5) ______ to look directly at people when speaking to them. It shows interest in what they are saying and is thought to carry a (6) ______ of honesty. Meanwhile, in Japan and Korea, people avoid long periods of eye contact. It is considered more polite to look to the side during a conversation. The Lebanese, (7) ______, stand close together and look intensely into each other's eyes. The action shows sincerity and gives people a better sense of what their counterparts want. Given such differences with even the most common expressions, people (8) ______ travel or work abroad have a real need to learn the other culture's body language. People tend to be unaware of the messages they are sending to others. So, it is (9) ______ to consider your own body language before dealing with people from other cultures. Knowing about the body language of friends, clients, and colleagues can be very helpful in improving understanding and avoiding miscommunication.

Điền vào ô số 6

A. sense

B. taste

C. sound

D. touch

1
25 tháng 3 2019

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

sense (n): giác quan/ ý thức/ cảm giác           taste (n): sự nếm thức ăn/ vị/ khẩu vị/

sound (n): âm thanh                                       touch (n): sự đụng chạm/ xúc giác

sense of honesty: cảm giác trung thực

It shows interest in what they are saying and is thought to carry a (6) sense of honesty.

Tạm dịch: Nó cho thấy sự quan tâm đến những gì họ đang nói và được cho là mang lại một cảm giác trung thực.

Chọn A

Dịch bài đọc:

Văn hóa có ảnh hưởng mạnh mẽ đến giao tiếp phi ngôn ngữ. Ngay cả hành động đơn giản là nhìn vào mắt ai đó cũng không đơn giản. Ở Mỹ, người Mỹ được khuyến khích nhìn thẳng vào mọi người khi nói chuyện với họ. Điều đó cho thấy sự quan tâm đến những gì họ đang nói và được cho là mang một cảm giác trung thực. Trong khi đó, tại Nhật Bản và Hàn Quốc, mọi người tránh tiếp xúc bằng mắt trong thời gian dài. Sẽ lịch sự hơn khi nhìn sang một bên trong một cuộc trò chuyện. Ngược lại, người Lebanon đứng sát nhau và nhìn sâu vào mắt nhau. Hành động đó thể hiện sự chân thành và giúp người ta hiểu rõ hơn những gì đối tác của họ muốn. Do sự khác biệt như vậy với ngay cả những biểu hiện phổ biến nhất, những người đi du lịch hoặc làm việc ở nước ngoài có nhu cầu thực sự học ngôn ngữ cơ thể của nền văn hóa khác. Mọi người có xu hướng không biết về những thông điệp mà họ đang gửi cho người khác. Vì vậy, rất hữu ích để xem xét ngôn ngữ cơ thể của riêng bạn trước khi tiếp xúc với những người từ các nền văn hóa khác. Hiểu về ngôn ngữ cơ thể của bạn bè, khách hàng và đồng nghiệp có thể rất hữu ích trong việc cải thiện sự hiểu biết và tránh được những sự nhầm lẫn trong giao tiếp.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks. Culture has a strong influence on non–verbal communication. Even the simple act of looking someone in the eye is not at all that simple. In the USA, Americans are (5) ______ to look directly at people when speaking to them. It shows interest in what they are saying and is thought to carry a (6) ______ of honesty. Meanwhile, in...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks.

Culture has a strong influence on non–verbal communication. Even the simple act of looking someone in the eye is not at all that simple. In the USA, Americans are (5) ______ to look directly at people when speaking to them. It shows interest in what they are saying and is thought to carry a (6) ______ of honesty. Meanwhile, in Japan and Korea, people avoid long periods of eye contact. It is considered more polite to look to the side during a conversation. The Lebanese, (7) ______, stand close together and look intensely into each other's eyes. The action shows sincerity and gives people a better sense of what their counterparts want. Given such differences with even the most common expressions, people (8) ______ travel or work abroad have a real need to learn the other culture's body language. People tend to be unaware of the messages they are sending to others. So, it is (9) ______ to consider your own body language before dealing with people from other cultures. Knowing about the body language of friends, clients, and colleagues can be very helpful in improving understanding and avoiding miscommunication.

Điền vào ô số 5

A. encouraged

B. assisted

C. forbidden

D. opposed

1
29 tháng 8 2017

Kiến thức: Từ vựng

Giải thích:

to be encouraged: được khuyến khích           to be assisted: được hỗ trợ

to be forbidden: bị cấm                                   to be opposed: bị phản đối

In the USA, Americans are (5) encouraged to look directly at people when speaking to them.

Tạm dịch: Ở Mỹ, người Mỹ được khuyến khích nhìn thẳng vào mọi người khi nói chuyện với họ.

Chọn A 

Dịch bài đọc:

Văn hóa có ảnh hưởng mạnh mẽ đến giao tiếp phi ngôn ngữ. Ngay cả hành động đơn giản là nhìn vào mắt ai đó cũng không đơn giản. Ở Mỹ, người Mỹ được khuyến khích nhìn thẳng vào mọi người khi nói chuyện với họ. Điều đó cho thấy sự quan tâm đến những gì họ đang nói và được cho là mang một cảm giác trung thực. Trong khi đó, tại Nhật Bản và Hàn Quốc, mọi người tránh tiếp xúc bằng mắt trong thời gian dài. Sẽ lịch sự hơn khi nhìn sang một bên trong một cuộc trò chuyện. Ngược lại, người Lebanon đứng sát nhau và nhìn sâu vào mắt nhau. Hành động đó thể hiện sự chân thành và giúp người ta hiểu rõ hơn những gì đối tác của họ muốn. Do sự khác biệt như vậy với ngay cả những biểu hiện phổ biến nhất, những người đi du lịch hoặc làm việc ở nước ngoài có nhu cầu thực sự học ngôn ngữ cơ thể của nền văn hóa khác. Mọi người có xu hướng không biết về những thông điệp mà họ đang gửi cho người khác. Vì vậy, rất hữu ích để xem xét ngôn ngữ cơ thể của riêng bạn trước khi tiếp xúc với những người từ các nền văn hóa khác. Hiểu về ngôn ngữ cơ thể của bạn bè, khách hàng và đồng nghiệp có thể rất hữu ích trong việc cải thiện sự hiểu biết và tránh được những sự nhầm lẫn trong giao tiếp.