Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
Bài làm
~ Theo chị nghĩ, em nên chọn môn văn như chị nè, chị cũng ở đội tuyển của trường, là môn văn, chị nghĩ em nên chọn văn, vì sau này, văn học sẽ giúp em thành công hơn đó. Môn toán thì sẽ không như vậy, môn toán nếu sau này thất bại thì sẽ không có một thứ gì trong tay hết. Nhưng nếu em học giỏi môn anh thì em nên thi anh vì nó sẽ giúp em sau này giao tiếp với người nước ngoài. có gì thắc mắc ib và kb vs cj nhé ~
# Mà em muốn thi môn gì thì tùy em vì em lớn rồi, sẽ có chính kiến riêng của mình. Chúc em thi tốt #
Môn Văn
Câu 1: (1 điểm)
Kể tên các truyện truyền thuyết đã học hoặc đọc thêm trong chương trình Ngữ văn 6 tập 1
Câu 2: ( 2 điểm)
Cho câu văn sau: "Vua cha yêu thương Mị Nương hết mực, muốn kén cho con một người chồng thật xứng đáng".
(Sơn Tinh, Thủy Tinh)
a, Xác định cụm danh từ trong câu văn trên. (1 điểm)
b, Hãy phân tích mô hình cấu tạo của cụm danh từ đó. (1 điểm)
Câu 3 : (7 điểm)
Kể về một thầy ( cô ) giáo mà em quý mến.
kể lại câu chuyện cổ tích đã nghe ( đừng lấy bài trong sách)
bn ơi sao bn ko khiêm tốn j cả vậy , nếu bn học có lẽ là giỏi nhưng bn có nhất thiết phải nói ra là mình giỏi văn ko???
xin lội bạn nha tớ nghĩ bạn mới nên nghĩ lại mình nha tớ là học sinh giỏi nhiều năm thì tứ nói vậy chăng lẽ ghi là học dốt à
CHÚC BN THI ĐẬU NHA
I. Choose the most suitable word or group words by circling the letter A, B, C or D :
A. are / their
B. is / your
C. are / they
D. Both (A) and (C)
A. be
B. is
C. am
D. are
A. nine hundred and ninety-nine
B. nine hundreds and ninety-nine
C. nine hundred ninety-nine
D. nine hundred and ninety-nines
A. are
B. old are
C. is
D. old is
A. do / do
B. does / do
C. do / does
D. does / does
A. a
B. the
C. an
D. Ø
A. No, that’s a house
B. This is my class
C. No , that’s my class
D. No, this is a class
A. my
B. her
C. he
D. you
9. Where………… he ………. ?
A. do / live
B. does / lives
C. do / lives
D. does / live
A. on / in
B. at / in
C. in / in
D. to /in
A. student - is
B. students - are
C. students - is
D. are - students
A. armchairs
B. names
C. thanks
D. erasers
II. Match the questions in column A with the answers in column B
(A)
(B)
1. Who is that ?
a. They are telephones.
1+
2. How many stools are there ?
b. No, he isn’t.
2+
3. What are these ?
c. It’s my sister, Mary.
3+
4. Is that your teacher ?
d. Yes, they are.
4+
5. Are those your desks?
e. There are four
5+
6. What is that?
f. It’s a television.
6+
III. Read the passage and answer the questions :
This is a photo of my family. This is my father. He’s 40 years old. He’s a doctor. And this is my mother. She’s 35. She’s a doctor, too. These are my brother, Tom and my sister, Mary. Tom’s 10 and Mary’s 7. They’re students.
1. How many people are there in his family? ……………………………..…………………
2. How old is his father?……………………………..……………………………………….
3. What does his mother do?……………………………..…………………………………..
4. How old is his brother and his sister?……………………………..…………………….…
IV. Write the questions.
1. ………………………………………? - I am eleven years old.
2……………………………………… .? - There are four people in my family.
3. ……………………………………….? - My father is an architect.
4. ……………………………………….? - They are armchairs.
5. ……………………………………….? - No, it isn’t a pen. It’s a pencil.
6. ………………………………………? - My father’s name is Hoang.
V. Change the following sentences into plural.
1. This couch is old → ……………………………..……………………………………
2. That is Lan’s school bag. → ……………………………..……………………………………
3. There is an eraser in my box. →……………………………..……………………………………
4. the student is in the classroom → ……………………………..……………………………………
5. What is that? It’s a pen. → ……………………………..……………………………………
6. It is a stereo. → ……………………………..……………………………………
VI. Make questions for underlined words :
1. Tom’s brother is twenty-two years old ? → ……………………………..……………………………
2. There is a couch in the room. → ……………………………..……………………………
3. Hung lives in the city. → ……………………………..…………………………….
4. Thu’s father is an engineer. → ……………………………