K
Khách

Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.

9 tháng 5 2018

Đáp án D

Dịch nghĩa: Chúng tôi rất tiếc phải thông báo rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

A. Chúng tôi xin lỗi vì thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

B. Chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển mặc dù chúng tôi rất tiếc.

C. Chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển bởi vì chúng tôi rất tiếc.

D. Chúng tôi rất tiếc, chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

21 tháng 3 2017

Đáp án D

Đề bài: Chúng tôi rất tiếc phải thông báo rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

A. Chúng tôi xin lỗi vì thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

B. Chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển mặc dù chúng tôi rất tiếc.

C. Chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển bởi vì chúng tôi rất tiếc.

D. Chúng tôi rất tiếc, chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

22 tháng 6 2018

Đáp án D

Dịch nghĩa: Chúng tôi rất tiếc phải thông báo rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

A. Chúng tôi xin lỗi vì thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

B. Chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển mặc dù chúng tôi rất tiếc.

C. Chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển bởi vì chúng tôi rất tiếc.

D. Chúng tôi rất tiếc, chúng tôi phải thông báo cho bạn rằng đơn ứng tuyển của bạn đã không trúng tuyển.

15 tháng 2 2019

Đáp án A

Bạn có nhận ra rằng tôi sẽ được giao công việc đó nếu bạn không im lặng?

A. Như bạn đã không nói, tôi đã không nhận được công việc.

B. Bởi vì bạn hỏi, tôi đã không nhận được công việc.

C. Mặc dù bạn hỏi, tôi đã nhận được công việc.

D. Mặc dù bạn không nói, tôi đã nhận được công việc.

22 tháng 9 2018

Đáp án B

B. Things went wrong because you violated our original agreement: “Mọi việc hỏng bét vì anh đã vi phạm những thỏa thuận ban đầu của chúng ta”, đây là câu tình huống thực tế cho câu điều kiện trong câu cho sẵn: “Nếu anh bám sát những gì chúng ta đã thỏa thuận thì mọi chuyện đã tốt đẹp”.

9 tháng 12 2018

Chọn B

Nên phân biệt với “priceless”: vô giá, rất giá trị

25 tháng 12 2017

Tạm dịch: Điều gì đã xảy ra vậy? Nhìn bạn như thể bạn vừa có chiến tranh xong.

= D. Bạn nhìn như vừa đánh nhau xong.

as if + have + V_ed/pp: như thể là …. => nói về điều có thể có thật

in the wars = fighting: đánh nhau

Chọn D

Các phương án khác:

A. Bạn nhìn như một người lính già. => sai nghĩa

B. Bạn đang rất nhiều huy chương. => sai nghĩa

C. Bạn nhìn như thể có điều không thoải mái vừa xảy ra. => không đủ ý

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.          It is difficult to write rules that tell exactly when we should apologize, but it is not difficult to learn how. If we have done something to hurt someone’s feeling or if we have been impolite or rude, we should apologize. An apology indicates that we realize we have made a mistake, and we are sorry for it. It is a way of expressing our regret for...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

          It is difficult to write rules that tell exactly when we should apologize, but it is not difficult to learn how. If we have done something to hurt someone’s feeling or if we have been impolite or rude, we should apologize. An apology indicates that we realize we have made a mistake, and we are sorry for it. It is a way of expressing our regret for something. When we apologize, we admit our wrongdoing, usually offer a reason for it, and express regret.

         The simplest way to apologize is to say “I’m sorry”, but often that is not enough. Let’s take a common situation. Mario is late for class and enters the classroom, interrupting the teacher in the middle of the class. What does he do? The most polite action is usually to take a seat as quietly as possible and apologize later. But if the teacher stops and waits for him to say something, he could apologize simply “I’m sorry I’m late”, ask permission to take his seat, and sit down. Naturally, more than this, a reason for the tardiness, is needed, but this is not the time or the place for it because he has already caused one interruption and doesn’t need to make it any longer or worse than it already is.

We should apologize _____________

A. when we feel tired and make mistake.

B. when we have been impolite, rude or done something to hurt someone’s feeling.

C. when we are angry with somebody about something.

D. when we are not happy or lose something.

1
11 tháng 8 2019

Đáp án B

Ta nên xin lỗi ___________

A. khi mình thấy mệt và gây lỗi.

B. khi mình cư xử khiếm nhã, thô lỗ và làm tổn thương người khác.

C. khi mình tức giận với người khác về điều gì đó.

D. khi mình không vui hay làm mất thứ gì đó.

Câu 2 đoạn 1: “If we have done something to hurt someone’s feeling or if we have been impolite or rude, we should apologize.”

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.          It is difficult to write rules that tell exactly when we should apologize, but it is not difficult to learn how. If we have done something to hurt someone’s feeling or if we have been impolite or rude, we should apologize. An apology indicates that we realize we have made a mistake, and we are sorry for it. It is a way of expressing our regret for...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

          It is difficult to write rules that tell exactly when we should apologize, but it is not difficult to learn how. If we have done something to hurt someone’s feeling or if we have been impolite or rude, we should apologize. An apology indicates that we realize we have made a mistake, and we are sorry for it. It is a way of expressing our regret for something. When we apologize, we admit our wrongdoing, usually offer a reason for it, and express regret.

         The simplest way to apologize is to say “I’m sorry”, but often that is not enough. Let’s take a common situation. Mario is late for class and enters the classroom, interrupting the teacher in the middle of the class. What does he do? The most polite action is usually to take a seat as quietly as possible and apologize later. But if the teacher stops and waits for him to say something, he could apologize simply “I’m sorry I’m late”, ask permission to take his seat, and sit down. Naturally, more than this, a reason for the tardiness, is needed, but this is not the time or the place for it because he has already caused one interruption and doesn’t need to make it any longer or worse than it already is.

When we apologize, ________

A. we express our sadness and unluckiness.

B. we realize our wrongdoing.

C. we express our happiness.

D. we admit our wrongdoing, offer a reason for it, and express regret.

1
28 tháng 4 2019

Đáp án D

Khi xin lỗi, __________

A. ta bày tỏ nỗi buồn và sự bất hạnh.

B. ta nhận ra điều mình làm sai.

C. ta bày tỏ sự hạnh phúc.

D. ta thừa nhận việc mình làm sai, đưa ra lý do, và bày tỏ sự hối lỗi.

Câu cuối đoạn 1: “When we apologize, we admit our wrongdoing, usually offer a reason for it, and express regret.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.          It is difficult to write rules that tell exactly when we should apologize, but it is not difficult to learn how. If we have done something to hurt someone’s feeling or if we have been impolite or rude, we should apologize. An apology indicates that we realize we have made a mistake, and we are sorry for it. It is a way of expressing our regret for...
Đọc tiếp

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

          It is difficult to write rules that tell exactly when we should apologize, but it is not difficult to learn how. If we have done something to hurt someone’s feeling or if we have been impolite or rude, we should apologize. An apology indicates that we realize we have made a mistake, and we are sorry for it. It is a way of expressing our regret for something. When we apologize, we admit our wrongdoing, usually offer a reason for it, and express regret.

         The simplest way to apologize is to say “I’m sorry”, but often that is not enough. Let’s take a common situation. Mario is late for class and enters the classroom, interrupting the teacher in the middle of the class. What does he do? The most polite action is usually to take a seat as quietly as possible and apologize later. But if the teacher stops and waits for him to say something, he could apologize simply “I’m sorry I’m late”, ask permission to take his seat, and sit down. Naturally, more than this, a reason for the tardiness, is needed, but this is not the time or the place for it because he has already caused one interruption and doesn’t need to make it any longer or worse than it already is.

Which of the following is NOT mentioned in the passage as the most polite action in Mario’s case?

A. keep quiet       

B. apologize later  

C. interrupt the teacher   

D. take a seat

1
21 tháng 9 2018

Đáp án C

Đâu không phải là hành động lịch sự nhất trong trường hợp của Mario như bài đọc đề cập?

A. giữ trật tự                            
B. xin lỗi sau                 

C. ngắt mạch giáo viên            
D. ngồi vào chỗ

Trả lời cho câu hỏi “What does he do?” tác giả nói “The most polite action is usually to take a seat as quietly as possible and apologize later.”

Như vậy, giữ trật tự ngồi vào chỗ và xin lỗi sau là hành động lịch sự đơn giản nhất, còn việc ngắt mạch giáo viên là không phù hợp.