Complete each sentence with the form of the word given.
1. I like English. It is my... subject. (Favour)
2. Some... students do drawings and paintings in the art clubs. (Create)
Hãy nhập câu hỏi của bạn vào đây, nếu là tài khoản VIP, bạn sẽ được ưu tiên trả lời.
Thì hiện tại đơn (Simple Present Tense) dùng để diễn tả một thói quen, một sự thật hiển nhiên, hoặc một hành động xảy ra thường xuyên. Cách dùng và cấu trúc phụ thuộc vào chủ ngữ.
**I. Cấu trúc:**
* **Khẳng định:**
* **Với động từ thường:** Chủ ngữ + V(s/es) + tân ngữ/phụ ngữ.
* *V(s/es)* là động từ thêm "-s" hoặc "-es" ở ngôi thứ ba số ít (he, she, it). Động từ thêm "-es" khi tận cùng là -o, -s, -sh, -ch, -x, -z.
* Ví dụ:
* I **eat** rice every day. (Tôi ăn cơm mỗi ngày.)
* He **plays** football. (Anh ấy chơi bóng đá.)
* She **watches** TV. (Cô ấy xem TV.)
* It **goes** fast. (Nó đi nhanh.)
* The cat **sits** on the mat. (Con mèo ngồi trên thảm.)
* **Với động từ to be:** Chủ ngữ + am/is/are + tân ngữ/phụ ngữ.
* I **am** a student. (Tôi là một học sinh.)
* He/She/It **is** tall. (Anh ấy/Cô ấy/Nó cao.)
* We/You/They **are** happy. (Chúng tôi/Các bạn/Họ hạnh phúc.)
* **Phủ định:**
* **Với động từ thường:** Chủ ngữ + do/does + not + V(nguyên mẫu) + tân ngữ/phụ ngữ.
* I/You/We/They **do not** (don't) **eat** meat. (Tôi/Bạn/Chúng tôi/Họ không ăn thịt.)
* He/She/It **does not** (doesn't) **play** the piano. (Anh ấy/Cô ấy/Nó không chơi đàn piano.)
* **Với động từ to be:** Chủ ngữ + am/is/are + not + tân ngữ/phụ ngữ.
* I **am not** a doctor. (Tôi không phải là bác sĩ.)
* He/She/It **is not** (isn't) lazy. (Anh ấy/Cô ấy/Nó không lười biếng.)
* We/You/They **are not** (aren't) sad. (Chúng tôi/Các bạn/Họ không buồn.)
* **Nghi vấn:**
* **Với động từ thường:** Do/Does + chủ ngữ + V(nguyên mẫu) + tân ngữ/phụ ngữ?
* **Do** you **like** coffee? (Bạn có thích cà phê không?)
* **Does** she **work** here? (Cô ấy có làm việc ở đây không?)
* **Với động từ to be:** Am/Is/Are + chủ ngữ + tân ngữ/phụ ngữ?
* **Am** I right? (Tôi có đúng không?)
* **Is** he a teacher? (Anh ấy có phải là giáo viên không?)
* **Are** they students? (Họ có phải là học sinh không?)
**II. Một số điểm cần lưu ý:**
* **Trạng từ chỉ tần suất:** (always, usually, often, sometimes, seldom, rarely, never) thường đứng trước động từ thường nhưng sau động từ "to be".
* **Câu hỏi Yes/No:** Câu trả lời ngắn gọn dùng trợ động từ. Ví dụ: "Do you like pizza?" - "Yes, I do." / "No, I don't."
* **Câu hỏi Wh-question:** Câu hỏi bắt đầu bằng từ để hỏi (what, where, when, who, why, how...)
**III. Ví dụ tổng hợp:**
* **Khẳng định:** She sings beautifully. (Cô ấy hát rất hay.)
* **Phủ định:** They don't go to school on Sundays. (Họ không đi học vào Chủ nhật.)
* **Nghi vấn:** Does he speak English? (Anh ấy có nói tiếng Anh không?)
* **Câu hỏi Wh-question:** Where do you live? (Bạn sống ở đâu?)
Hiểu rõ cấu trúc và cách dùng sẽ giúp bạn sử dụng thì hiện tại đơn một cách chính xác. Hãy luyện tập nhiều để làm quen với cấu trúc và ghi nhớ các động từ thêm "-s" hoặc "-es".
Bạn tham khảo ạ:
My SchoolMy school is a place filled with joy and knowledge, located in a peaceful neighborhood. The school building is painted in soothing colors, and it stands surrounded by lush gardens and spacious playgrounds. Every morning, as I walk through the main gate, I'm greeted by the sight of vibrant flowers and the sound of chirping birds, creating a welcoming atmosphere.
Inside, the classrooms are well-lit and equipped with modern facilities like smart boards and comfortable desks. The walls are adorned with educational posters and motivational quotes, encouraging us to learn and strive for excellence. Our library is a treasure trove of books, offering a quiet sanctuary for students who love reading and expanding their horizons.
The teachers at my school are dedicated and passionate. They not only impart knowledge but also inspire us to be better individuals. They create an engaging and supportive learning environment, making each lesson enjoyable and enriching.
Apart from academics, my school also places great emphasis on extracurricular activities. There are various clubs and societies for students to join, from music and arts to sports and science. These activities provide us with opportunities to explore our interests and develop our skills.
One of the most remarkable aspects of my school is the sense of community and friendship among students and staff. We support and respect each other, creating a harmonious environment where everyone feels valued.
In conclusion, my school is not just a place of learning, but a second home where we grow, make memories, and prepare for the future. It is a place where we are nurtured to become well-rounded individuals.
bạn thi xog chưa :))
Thi ổn ko? :))
*Tôi ổn :"))) *tự nói*
We wish you, grandparents and parents, a new year with much success and health.
This is a long and beat sentence I can think of [đây là câu khá dài và hay nhất mik nghĩ ra đc (dưới hình thức gần giống 1 đoạn văn)]
Tet is coming, spring is coming; I wish my grandparents a long life, my children to study well and be obedient, my parents to be successful in their work and wish everyone a spring, a Tet full of worries, happiness, fullness, joy, wealth, prosperity.
dịch nghĩa ra là:
Tết đến, xuân về; cháu chúc ông bà sống lâu, các em nhỏ học giỏi, ngoan ngoãn, các bậc cha mẹ thành công trong công việc và chúc tất cả mọi người cùng đón một mùa xuân, một cái tết thật ầm lo, hạnh phúc, đong đầy, vui vẻ, phát tài, phát lộc, an khang thịnh vượng.
YOU REFER TO THIS!
(BẠN THAM KHẢO NHÉ !)
A village is in the countryside and it doesn't have a lot of houses.
A village is in the countryside and it doesn't have a lot of houses.
Check-in Officer: (1) D. Hello. Are you flying to New York today?
Passenger: Yes, I have the tickets here.
Check-in Officer: Great. I’ll need to see your passport as well.
Passenger: Okay, wait a sec!
Check-in Officer: Actually, I just need your name and I can find you on the computer.
Passenger: (2) A. It’s Thanh, Kim Thanh Nguyen.
Check-in Officer: Great! I can see your ticket information here. (3) E. And, you’re traveling with a child, right?
Passenger: Yes, my daughter Kim Truc. 4 years old.
Check-in Officer: Okay. I’ll need to see your daughter’s birth certificate.
Passenger: (4) F. Thanks a lot! And I want to check these two big bags.
Check-in Officer: Sure. I’ll put you near the washroom, too.
Passenger: (5) G. Here you are. Say, can we get aisle seats?
Check-in Officer: Sure. And that backpack is your carry-on?
Passenger: Yes.
Check-in Officer: Okay.
So, the final conversation looks like this:
Check-in Officer: D
Passenger: A
Check-in Officer: E
Passenger: F
Check-in Officer: G
It/have/height/8,848 meters
=> It has a height of 8,848 meters.
.
.