Người dùng chịu trách nhiệm duy nhất và độc lập cho bất kỳ nội dung nào họ tải lên, đăng tải, hoặc chia sẻ thông qua nền tảng của chúng tôi. Chúng tôi không chịu trách nhiệm về bất kỳ tổn thất hoặc thiệt hại nào phát sinh từ việc sử dụng nội dung của người dùng hoặc đối tác liên quan đến nội dung đó.
Chúng tôi không bảo đảm hoặc đưa ra bất kỳ cam kết nào liên quan đến tính an toàn, đáng tin cậy hoặc tính phù hợp của nội dung được tải lên bởi người dùng. Người dùng đồng ý rằng việc sử dụng nội dung này hoàn toàn do ý muốn và tự chịu rủi ro.
Chúng tôi có quyền, nhưng không có nghĩa vụ, theo dõi, xem xét, xóa hoặc sửa đổi bất kỳ nội dung nào do người dùng tạo ra và chia sẻ trên nền tảng của chúng tôi. Tuy nhiên, chúng tôi có quyền hành động nếu nội dung vi phạm điều khoản sử dụng hoặc chính sách của chúng tôi.
Bằng cách sử dụng nền tảng của chúng tôi, người dùng đồng ý rằng họ hiểu và chấp nhận các điều khoản và điều kiện được quy định trong lời văn tuyên bố miễn trừ trách nhiệm này và chịu trách nhiệm về việc kiểm tra định kỳ các thay đổi của nó.
Nội dung tài liệu
UNIT 2: LIFE IN THE COUNTRYSIDE
Lesson 1: Getting started – Last summer holiday
I. OBJECTIVES
By the end of this lesson, Ss will be able to:
1. Knowledge
- Gain an overview about the topic Life in the countryside
- Gain vocabulary to talk about Life in the countryside
2. Competences
- Develop communication skills and creativity
- Be collaborative and supportive in pair work and teamwork
- Actively join in class activities
3. Personal qualities
- Love talking about activities in the countryside
II. MATERIALS
- Grade 8 textbook, Unit 2, Getting started
- Computer connected to the Internet
- Projector / TV
- OLM.VN
Language analysis
Form |
Pronunciation |
Meaning |
Vietnamese equivalent |
1. harvest (v) |
/ˈhɑːvɪst/ |
to pick and collect crops, or to collect plants, animals, or fish to eat |
thu hoạch |
2. combine harvester (n) |
/kəmˈbaɪn ˈhɑːvɪstər / |
an agricultural machine that reaps, threshes, and cleans a cereal crop in one operation |
máy gặt |
3. herd (v) |
/hɜːd/ |
to make animals move together as a group |
chăn thả (gia súc) |
4. paddy field (n) |
/ˈpædi ˌfiːld/ |
a field planted with rice growing in water |
cánh đồng lúa |
Assumption
Anticipated difficulties |
Solutions |
Ss may lack experience of group / team work. |
- Encourage Ss to work in groups so that they can help one another. - Give short, clear instructions, and help if necessary. |
III. PROCEDURES
1. WARM-UP (5 mins)
a. Objectives:
- To set the context for the introductory dialogue.
- To introduce the topic of the unit.
b. Content:
- Questions & answers about summer activities
- Watching video of summer in the countryside
c. Expected outcomes:
- Students know the topic of the unit and are ready for the conversation.
d. Organisation:
TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES |
CONTENTS |
Asking questions: - T asks Ss “What did you do last summer?”. - Ss answer the question individually. - Teacher shows students a video of summer in the countryside and asks students to guess what the video is about. |
Questions: What did you do last summer? What is the video about? Suggested answers: Life in the countryside |
e. Assessment:
- Teacher calls 3-5 students to answer.
2. ACTIVITY 1: PRESENTATION (7 mins)
a. Objectives:
- To prepare vocabulary for students to understand the conversation.
b. Content:
- Vocabulary pre-teaching.
c. Expected outcomes:
- Students know how to use the target vocabulary.
d. Organisation:
TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES |
CONTENTS |
Vocabulary pre-teaching - Teacher explains the meaning of the new vocabulary by pictures. - Teacher reveals that the words corresponding to the pictures will appear in the reading text and asks students to open their textbook to find these words. - Teacher introduces the vocabulary. - Teacher checks students’ understanding with the “Rub out and remember” technique. |
New words: 1. harvest (v) 2. combine harvester (n) 3. herd (v) 4. paddy fields (n) |
e. Assessment
- Teacher checks students’ pronunciation and gives feedback.
- Rub and check the vocabulary.
3. ACTIVITY 2: PRACTICE (20 mins)
a. Objectives:
- To help Ss use words and phrases related to farm work in the countryside.
- To help Ss further understand the text.
- To introduce some vocabulary items related to activities that rural people often do.
b. Content:
- Task 1: Listen and read.
- Task 2: Read the conversation and choose the correct answer to each question.
- Task 3: Complete the sentences with the words and phrases from the box.
- Task 4: Match the activities (1 - 6) that people living in the countryside often do with the pictures (a - f).