Tài liệu liên quan
Người dùng chịu trách nhiệm duy nhất và độc lập cho bất kỳ nội dung nào họ tải lên, đăng tải, hoặc chia sẻ thông qua nền tảng của chúng tôi. Chúng tôi không chịu trách nhiệm về bất kỳ tổn thất hoặc thiệt hại nào phát sinh từ việc sử dụng nội dung của người dùng hoặc đối tác liên quan đến nội dung đó.
Chúng tôi không bảo đảm hoặc đưa ra bất kỳ cam kết nào liên quan đến tính an toàn, đáng tin cậy hoặc tính phù hợp của nội dung được tải lên bởi người dùng. Người dùng đồng ý rằng việc sử dụng nội dung này hoàn toàn do ý muốn và tự chịu rủi ro.
Chúng tôi có quyền, nhưng không có nghĩa vụ, theo dõi, xem xét, xóa hoặc sửa đổi bất kỳ nội dung nào do người dùng tạo ra và chia sẻ trên nền tảng của chúng tôi. Tuy nhiên, chúng tôi có quyền hành động nếu nội dung vi phạm điều khoản sử dụng hoặc chính sách của chúng tôi.
Bằng cách sử dụng nền tảng của chúng tôi, người dùng đồng ý rằng họ hiểu và chấp nhận các điều khoản và điều kiện được quy định trong lời văn tuyên bố miễn trừ trách nhiệm này và chịu trách nhiệm về việc kiểm tra định kỳ các thay đổi của nó.
Nội dung tài liệu
UNIT 20: AT SUMMER CAMP
Lesson 1 – Period 1
I. OBJECTIVES By the end of the lesson, pupils will be able to: |
|
Language knowledge & skills |
– use the phrases building a campfire, putting up a tent, taking a photo and telling a story in relation to the topic “At summer camp”; – use What’s he / she doing? – He's / She’s _____. to ask and answer questions about what someone is doing at a camp; |
Competences |
- Communication and collaboration: work in pairs and groups to complete the learning tasks - Self-control & independent learning: perform listening tasks |
Attributes |
- Show pride in what they can do and great respect for other people’s abilities by using appropriate gestures and intonation when asking and answering about abilities. |
II. RESOURCES AND MATERIALS |
|
|
- Student’s book: Page 64 - Audio tracks 93, 94 - Teacher’s guide: Pages 255, 256 - Website hoclieu.vn - Flash cards/ pictures and posters (Unit 20) - Computer, projector, … |
III. PROCEDURE |
Warm-up and review – Look, listen and repeat – Listen, point and say – Let’s talk – Wrap up |
Procedure |
Teacher’s and pupils’ activities |
Interaction |
Note |
||
Warm-up and review: 5 minutes |
|||||
|
Greet the class and encourage pupils to respond to the greeting. Option 1: Spend a few minutes revising Unit 19 by getting the class to chant to revise the expressions “dance beautifully” ”run quickly” “sing merrily” Play the chant once and require pupils to listen carefully to recall the rhythm and lyrics. If possible, ask pupils to chant and clap their hands without music to recall the chant. Correct pronunciation if necessary. Option 2: ppt |
Whole class/ Individual work |
|
||
EXPLORATION Activity 1. Look, listen and repeat. 5 minutes |
|||||
a. Goal |
To understand and correctly repeat the sentences in two communicative contexts focusing on asking and answering questions about what someone is doing at a camp. |
|
|||
b. Input |
– Context a: |
|
|||
c. Outcome |
Pupils can understand and correctly repeat the sentences in two communicative contexts focusing on asking and answering questions about what someone is doing at a camp. |
|
|||
d. Procedure |
Step 1: Have pupils look at Pictures a and b, and identify the characters and their activities at the summer camp. Step 2: Ask pupils to look at Picture a. Play the recording for them to listen. Play the recording again, sentence by sentence, for pupils to listen and repeat individually and in chorus. Correct their pronunciation where necessary. Repeat the same procedure with Picture b. Step 3: Play the recording again for pupils to listen and repeat in chorus sentence by sentence. Step 4: Invite a few pairs to the front of the classroom to listen to and repeat the sentences in the recording. Step 5: Draw pupils’ attention to the question What’s he doing? and the answer He’s building a campfire. Tell pupils that they are used to ask and answer questions about what someone is doing at a camp. |
Whole class
Whole class Pair work Whole class Pair work |
|