Người dùng chịu trách nhiệm duy nhất và độc lập cho bất kỳ nội dung nào họ tải lên, đăng tải, hoặc chia sẻ thông qua nền tảng của chúng tôi. Chúng tôi không chịu trách nhiệm về bất kỳ tổn thất hoặc thiệt hại nào phát sinh từ việc sử dụng nội dung của người dùng hoặc đối tác liên quan đến nội dung đó.
Chúng tôi không bảo đảm hoặc đưa ra bất kỳ cam kết nào liên quan đến tính an toàn, đáng tin cậy hoặc tính phù hợp của nội dung được tải lên bởi người dùng. Người dùng đồng ý rằng việc sử dụng nội dung này hoàn toàn do ý muốn và tự chịu rủi ro.
Chúng tôi có quyền, nhưng không có nghĩa vụ, theo dõi, xem xét, xóa hoặc sửa đổi bất kỳ nội dung nào do người dùng tạo ra và chia sẻ trên nền tảng của chúng tôi. Tuy nhiên, chúng tôi có quyền hành động nếu nội dung vi phạm điều khoản sử dụng hoặc chính sách của chúng tôi.
Bằng cách sử dụng nền tảng của chúng tôi, người dùng đồng ý rằng họ hiểu và chấp nhận các điều khoản và điều kiện được quy định trong lời văn tuyên bố miễn trừ trách nhiệm này và chịu trách nhiệm về việc kiểm tra định kỳ các thay đổi của nó.
Nội dung tài liệu
REVIEW 1
Lesson 1: Language
I. OBJECTIVES
By the end of this lesson, students will be able to:
1. Knowledge
- Review the language they have learnt in Unit 1, 2 and 3.
2. Core competence
- Develop critical thinking skills;
- Be collaborative and supportive in pair work and team work;
- Actively join in class activities.
3. Personal qualities
- Develop self-study skills.
- Grade 11 textbook, Review 1
- Computer connected to the Internet
- Projector / TV/ pictures and cards
- OLM.VN
Assumptions
Anticipated difficulties |
Solutions |
Students may find the lesson boring due to a large number of language exercises. |
- Encourage students to work in pairs and in groups so that they can help each other. - Provide feedback and help if necessary. |
Some students will excessively talk in the class. |
- Explain expectations for each task in detail. Have excessive talking students practise. - Continue to explain task expectations in small chunks (before every activity). |
III. PROCEDURES
1. WARM-UP (5 mins)
a. Objectives:
- To revise the vocabulary related to the topic of Unit 1, Unit 2 and Unit 3.
b. Content:
- Miming game: Students describe the words without saying them and then guess the words that they have learnt in 3 units.
c. Expected outcomes:
- Students can recall the important new words that they have learnt.
d. Organisation
TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES |
CONTENTS |
MIMING GAME - Teacher lists out some key words of Unit 1, Unit 2 and Unit 3, e.g. squat, star jump, bacteria, conflict, curious, screen time, infrastructure, skyscraper - Teacher has a volunteer come to the front then whispers one of the words into his/her ears. - Students have to draw or mime the word. The rest of the class makes guesses. The first student who correctly calls out the word gets a point. - The class plays the game together. - Teacher checks if the answers are correct or incorrect and leads in the lesson. |
Suggested words: squat, star jump, bacteria, conflict, curious, screen time, infrastructure, skyscraper |
e. Assessment
- Teacher observes the groups and gives feedback.
2. ACTIVITY 1: PRONUNCIATION (12 mins)
a. Objectives:
- To help Ss review strong and weak forms, contractions and consonant-to-vowel linking and provide further pronunciation practice.
b. Content:
Listen and complete the conversation. Then underline the weak forms of the auxiliary verbs, circle the contracted forms, and mark the consonant-to-vowel linking with (ᴗ). Practise saying the conversation in pairs. (p.38)
c. Expected outcomes:
- Students can identify the strong and weak forms of auxiliary verbs, recognize contracted forms and revise how to link final consonants to initial vowels.